H Renault «σπάει» σε πέντε κομμάτια και «αγκαλιάζει» τους Κινέζους

Η Renault χωρίζεται σε πέντε διαφορετικές επιχειρηματικές οντότητες, προχωρώντας σε έναν άνευ προηγουμένου μετασχηματισμό, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί ισχυρές σχέσεις με τους Κινέζους.

Η Renault ανακοίνωσε σήμερα σημαντικά νέα για το μέλλον και την επιχειρηματική της υπόσταση σε μια προσπάθεια να μετασχηματίσει πλήρως το προφίλ της αλλά και να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις που έρχονται.

Ο βασικός άξονας των αλλαγών που ανακοινώθηκαν σήμερα αφορά στο διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της Renault σε πέντε επιχειρήσεις, ενώ εξίσου σημαντικοί πυλώνες του μετασχηματισμού της είναι τόσο η εμβάθυνση των δεσμών της μάρκας με την κινεζική Geely, όσο και η είσοδος στις χρηματαγορές τον επόμενο χρόνο του «κομματιού» της που θα αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Renault 4

Σε οικονομοτεχνικό επίπεδο, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έθεσε συγχρόνως στόχο την επίτευξη περιθωρίου κέρδους της τάξης του 8% για το 2025, το οποίο θα αυξηθεί σε περισσότερο από 10% το 2030, από 5% που αναμένεται φέτος. Ταυτόχρονα, η Renault στοχεύει επίσης σε λειτουργικές ταμειακές ροές άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως μεταξύ του 2023 του 2025.

Οι πληρωμές μερισμάτων θα ξαναρχίσουν το επόμενο έτος μετά από μια παύση τριών ετών καθώς οι προσπάθειες ανάκαμψης συνεχίζονται, δήλωσε η Renault.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Luca de Meo, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Renault το 2020, έχει ξεκινήσει να υλοποιεί μια ριζική αναθεώρηση των λειτουργιών της καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να αντιμετωπίσει τη δύσκολη και δαπανηρή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Renault

Renault: Κομμάτια να γίνει…

Ο κύριος άξονας της στρατηγικής της Renault είναι ο διαχωρισμός της επιχείρησης που θα ασχολείται με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης – η οποία θα συνεργαστεί στα πλαίσια μιας απόλυτα «ισοβαρούς» κοινοπραξίας με την κινεζική Geely – από τη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της, που θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους. Η κίνηση αυτή αναμένεται να βοηθήσει τη Renault να συγκεντρώσει κεφάλαια για την ανάπτυξη και την τεχνολογία στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ως εκ τούτου, η Renault αναδιοργανώνεται σε 5 διαφορετικές μονάδες που καλύπτουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο,τιδήποτε αφορά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς και τους υβριδικούς (συμεριλαμβανομένων των περιουσιακών στοιχείων τους), τη μάρκα σπορ αυτοκινήτων Alpine, τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και τις νέες επιχειρήσεις κινητικότητας και ανακύκλωσης.

«Δημιουργούμε ανεξάρτητες επιχειρήσεις, εστιασμένες σε διαρθρωτικά πιο κερδοφόρες δραστηριότητες, ανοιχτές σε εξωτερικές επενδύσεις, καθεμία από τις οποίες βασίζεται σε ένα εγχώριο σύνολο τεχνολογιών», δήλωσε ο Luca De Meo.

Renault

Αν μη τι άλλο, τα δύο πιο σημαντικά βήματα σχετίζονται με τα τμήματα EV και κινητήρων εσωτερικής καύσης της αυτοκινητοβιομηχανίας, που αποκτούν τώρα τις ονομασίες Ampere και Power.

Για την Ampere, η εταιρεία αναζητά εξωτερικούς επενδυτές επιδιώκοντας την είσοδό της στο χρηματιστήριο το δεύτερο μέρος του 2023, το νωρίτερο. Η Renault σχεδιάζει να διατηρήσει μια «ισχυρή πλειοψηφία» στην επιχείρηση Ampere και βασίζεται στην υποστήριξη πιθανών επενδυτών, όπως η Qualcomm.

Η Renault στοχεύει σε αποτίμηση περίπου 10 δισεκατομμυρίων ευρώ για την Ampere, η οποία ξεπερνά την τρέχουσα αγοραία αξία της Renault που σήμερα φτάνει τα 9,4 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η επιχείρηση Ampere θα έχει μια σειρά από 6 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν από το τέλος της δεκαετίας και σχεδιάζει να κατασκευάζει περίπου 1 εκατομμύριο EV ετησίως για τη μάρκα Renault έως το 2031.

Renault

Η κοινοπραξία της Renault με την Geely

Η Renault και η κινεζική Geely δήλωσαν ότι συμφώνησαν να ξεκινήσουν μια νέα, «ισοβαρή» κοινοπραξία που θα προμηθεύει βενζινοκινητήρες και υβριδική τεχνολογία στις μάρκες που οι δύο αυτές εταιρείες κατέχουν, καθώς και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η κοινοπραξία θα απασχολήσει 19.000 άτομα σε 17 εργοστάσια κινητήρων και 3 ερευνητικά κέντρα, ανέφεραν οι εταιρείες. Η Renault και η Geely θα κατέχουν το 50% η καθεμία, με την κοινή επιχείρηση να έχει έδρα στο Λονδίνο, όπως όλα δείχνουν.

Η Renault και η Geely δήλωσαν ότι αναμένουν ότι η κοινή επιχείρηση θα προμηθεύει κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά κινητήρια σύνολα τη Nissan και τη Mitsubishi Motors, που αποτελούν μέλη της συμμαχίας με την γαλλική εταιρεία

Θυμίζουμε ότι η κινεζική Geely είναι ο ιδιοκτήτης της Volvo, ενώ κατέχει το 9,7% των μετοχών της Daimler.

Geely - Renault

Τεταμένες σχέσεις της Renault με την Nissan

Όλες οι παραπάνω αλλαγές έχουν ήδη τεθεί στο επίκεντρο των τεταμένων συνομιλιών με τη Nissan, καθώς οι δύο εταιρείες επιδιώκουν να αναδιαμορφώσουν μια συμμαχία δύο δεκαετιών που ήταν προβληματική μετά τη σύλληψη του Carlos Ghosn το 2018.

Ωστόσο, ο Luca  De Meo είπε σήμερα ότι η Renault θα έχει περισσότερα να πει για τη συμμαχία με την Nissan όταν θα είναι έτοιμη και ότι – όπως σε έναν γάμο – η Renault έπρεπε να έχει τη «δική της ζωή».

«Όπως σε έναν γάμο, είναι σημαντικό για εμάς να έχουμε τα δικά μας χόμπι και τη δική μας ζωή», είπε στους ο Ιταλός μάνατζερ μιλώντας σήμερα σε επενδυτές.

Renault - Nissan

Δείτε εδώ - Interlagos: καίγοντας λάστιχο με φόντο τις favelas | Speedzone Podcast EP19 (video)

Δείτε ακόμη - Peraltada: Η τρομακτική στροφή που ξεχώριζε τους άντρες από τα παιδιά | Speedzone Podcast EP18 - YouTube

Tags: