Ισότιμη συνεργασία και έμφαση στα ηλεκτρικά για τις Renault και Nissan
Οι Renault και Nissan συνεχίζουν τις συζητήσεις τους που θα οδηγήσουν, όπως ευελπιστούν οι Ιάπωνες, σε μια πιο «συμμετρική» μετοχική σύνθεση και σε υψηλότερη ανταγωνιστικότητα στην ταχέως αναπτυσσόμενη αρένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι ζυμώσεις και οι συνομιλίες της Nissan με τη Renault στα πλαίσια της συμμαχίας που έχουν συνάψει από το 1999 συνεχίζονται με επίκεντρο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας ως ισότιμων εταίρων και την αξιοποίηση των επενδύσεών τους στην ηλεκτροκίνηση, δήλωσε στο Reuters ο Διευθύνων Σύμβουλος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Makoto Uchida, αρνήθηκε να σχολιάσει εάν θα μπορούσε να επιτευχθεί συμφωνία μέσα στο μήνα που διανύουμε. Ωστόσο, δήλωσε ότι συνομιλεί με τον CEO της Renault κάθε Σαββατοκύριακο και ότι οι τελευταίες θα είναι «συνεχείς για το μέλλον».
Ο CEO της ιαπωνικής εταιρείας, ο οποίος έχει περάσει μεγάλο μέρος της καριέρας του στη Nissan σε θέσεις που σχετίζονται με τη γαλλο-ιαπωνική συμμαχία, τόνισε ότι οι συνομιλίες βασίζονται σε «αμοιβαία εμπιστοσύνη» και πως κάθε εταιρεία είχε πολύτιμη τεχνολογία και οι συζητήσεις για τη διάθεση της από τη μια στην άλλη «είναι αναμενόμενες».
Επίσης, ο CEO της Nissan είπε ότι στόχος των συνομιλιών είναι να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μια περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας.
«Αυτή είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα», δήλωσε ο CEO της Nissan.
Πίσω απ’ όλα αυτά όμως «κρύβεται» και κάτι ακόμα. Που φυσικά, δεν είναι άλλο από την άνιση ιδιοκτησιακή δομή, καθώς η Renault κατέχει το 43% της Nissan και η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία μόλις το 15% των μετοχών της γαλλικής εταιρείας, και μάλιστα χωρίς δικαίωμα ψήφου στο διοικητικό της συμβούλιο.
Άτομα που γνωρίζουν το περιεχόμενο των ζυμώσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές αναφέρουν ότι οι συνομιλίες επικεντρώνονται όχι μόνο στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στο ενδεχόμενο μείωσης του μεριδίου της Renault στο μετοχικό σχήμα της Nissan (πιθανώς στο 15%) αλλά και στους όρους κάτω από τους οποίους θα μπορούσε να συμβεί αυτό.
«Θέλουμε να είναι μια ισότιμη συνεργασία», είπε ο Makoto Uchida, προσθέτοντας ότι «μια ισότιμη συνεργασία θα είχε νόημα και αυτό θα επιτάχυνε ακόμη περισσότερο τη συνεργασία».
Τι σκοπεύει να κάνει η Renault
Η απόφαση της Renault να στρέψει το βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση είναι πλέον δεδομένη, όπως πολλάκις έχει δηλώσει με κατηγορηματικό τρόπο ο Luca de Meo και έχει αρχίσει να διαφαίνεται μέσω του προγράμματος Renaulution των Γάλλων.
Εξίσου… ευδιάκριτη είναι πλέον και η πρόθεση των Γάλλων του Groupe Renault να δημιουργήσουν δύο ανεξάρτητα τμήματα που θα ασχολούνται με την εξέλιξη και κατασκευή θερμικών και ηλεκτρικών μονάδων.
Σε αυτό το «περιβάλλον», εκτενές ρεπορτάζ του Reuters αλλά και πολλών άλλων έγκριτων μέσων αναφέρει επικαλούμενο πηγές από το εσωτερικό της Renault, ότι ο Γάλλος κατασκευαστής σκέφτεται να πουλήσει σε τρίτους το 60% του τμήματος κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Πιο συγκεκριμένα, η Renault φαίνεται να διαπραγματεύεται να πουλήσει το 40% του τμήματος στην κινεζική Geely και κρατώντας η ίδια μερίδιο 40%, να διαθέσει και το εναπομείναν 20% σε μια πετρελαική εταιρεία. Με κυριότερο «μνηστήρα» αυτή τη στιγμή την Aramco.
Αν μη τι άλλο, όλα τα παραπάνω θα απαιτήσου, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τη συγκατάθεση της Nissan, η οποία αναμένεται να ζητήσει ανταλλάγματα. Και ένα από αυτά φαίνεται να είναι η μείωση της συμμετοχής των Γάλλων στο μετοχικό της σχήμα.
Δείτε εδώ - Interlagos: καίγοντας λάστιχο με φόντο τις favelas | Speedzone Podcast EP19 (video)