H νέα οροφή υγρών κρυστάλλων με Variable Light Control της Porsche Taycan
Ευχάριστη δροσιά στο εσωτερικό της ηλεκτρικής Porsche Taycan με την πανοραμική οροφή με σύστημα Variable Light Control που λειτουργεί μέσω ηλεκτρικά διεγειρόμενων υγρών κρυστάλλων.
Διαθέσιμη για όλες τις εκδόσεις της νέας Porsche Taycan, η προαιρετική πανοραμική οροφή με Variable Light Control έχει ματ λευκό χρώμα στην προεπιλεγμένη (default) κατάσταση, κρατώντας μακριά από την καμπίνα την καλοκαιρινή ζέστη. Όταν όμως η Taycan ξεκινά, η οροφή «ξαναζωντανεύει» ενεργοποιώντας την τελευταία ρύθμιση που επιλέχθηκε μέσω της λειτουργίας μνήμης, αναμένοντας για τη συνέχεια νέες εντολές μέσω ενός πάνελ αφής που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει την οροφή σε ημιδιαφανή ή 100% διαφανή κατάσταση στις λειτουργίες Semi & Bold και Clear, αντίστοιχα.
Το σύστημα Variable Light Control παρέχει μια ακόμα λειτουργία που επιτρέπει στον οδηγό να κρατήσει το φως μακριά από την καμπίνα από μπροστά προς τα πίσω, με τρόπο ανάλογο ενός συρόμενου σκιάστρου. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω; Τι άλλο παρά τη μείωση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες της πραγματικής όσο και άμεσα αντιληπτής θερμοκρασίας από τους επιβάτες στο ύψος του κεφαλιού τους. Την ίδια στιγμή, το χειμώνα, η επίστρωση low-e στην κάτω πλευρά εξαλείφει το δυσάρεστο στρώμα κρύου που συνήθως υπάρχει ακριβώς κάτω από τη γυάλινη επιφάνεια.
Η πανοραμική οροφή με μεταβλητό έλεγχο φωτός της Porsche όχι μόνο εξαλείφει την ανάγκη για σκίαστρα που μειώνουν το χώρο για το κεφάλι, αλλά προσφέρει επίσης αποτελεσματική θερμική προστασία. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, ύστερα από 45 λεπτά έκθεσης της οροφής σε κλιματικές συνθήκες που απαντώνται σε μέρη όπως η Ν. Αφρική μια καλοκαιρινή μέρα, ο χώρος του κεφαλιού των επιβατών στις Porsche Taycan που διαθέτουν τα εν λόγω σύστημα παραμένει 9 βαθμούς Κελσίου πιο χαμηλός σε θερμοκρασία σχέση με μια αντίστοιχη οροφή με συρόμενο σκίαστρο.
Το κλιματικό αυτό… θαύμα, όπως το αποκαλεί η ίδια η Porsche, απαιτεί 7 διαφορετικά στρώματα. Ο πυρήνας του Variable Light Control διαθέτει μια μήτρα πολυμερούς με ένα λεπτό αγώγιμο στρώμα και στις δύο πλευρές, που είναι γνωστό ως οξείδιο του κασσιτέρου του ινδίου (ΙΤΟ). Εάν δεν υπάρχει ηλεκτρική τάση μεταξύ αυτών των στρωμάτων, η μήτρα είναι ματ, και σε αντίθεση πλήρως διαφανή, όταν εφαρμόζεται τάση που αναδιατάσσει τη θέση των υγρών κρυστάλλων. Ένα επιπλέον φιλμ ασφαλείας και ένα στρώμα γυαλιού εμφανίζονται σε κάθε πλευρά αυτού του πρωτοποριακού πυρήνα, ενώ χάρη σε μια ασημένια επίστρωση, το εξωτερικό στρώμα αντανακλά τη θερμότητα του ήλιου, με το εσωτερικό να εκτελεί χρέη μόνωσης. Την ίδια στιγμή, τα αγώγιμα στρώματα χωρίζονται σε εννέα τμήματα, τα οποία είναι σχεδόν αόρατα.
Σύμφωνα με την Porsche, τα οφέλη της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι άμεσα διακριτά σε δύο ακόμα τομείς. Ο πρώτος σχετίζεται με το βάρος, καθώς το συνθετικό γυαλί που χρησιμοποιείται εδώ είναι αρκετά ελαφρύτερο από μια αντίστοιχη οροφή κατασκευασμένη από ένα μόνο στρώμα γυαλιού. Από εκεί και πέρα, η συγκεκριμένη λύση προσφέρει επίσης και εξαιρετική ηχομόνωση σε ένα μεγάλο εύρος συχνοτήτων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με την ανθρώπινη ομιλία και τη μουσική. Κάτι που κρατά ανεπιθύμητους ήχους μακριά από την καμπίνα της ηλεκτρικής Taycan που εξοπλίζεται με πανοραμική οροφή με Variable Light Control.