Formula 1: US Grand Prix – ημέρα των νεοφερμένων (video)

Από τις δοκιμές των νέων ελαστικών της Pirelli για το 2023 αλλά και την πρώτη επαφή με τη Formula 1 τεσσάρων νεοφερμένων οδηγών χαρακτηρίστηκε η Παρασκευή στο Τέξας.

Με τη Formula 1 να επιστρέφει στην Αμερικανική ήπειρο, η Ferrari κυριάρχησε και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής στο Τέξας, με τον Carlos Sainz ταχύτερο όλων στο FP1 και τον Charles Leclerc ταχύτερο όλων στο FP2.

Στο FP2 οι Lewis Hamilton, Carlos Sainz και Lando Norris χρειάστηκε να κάνουν εντυπωσιακά σωσίματα καθώς γλιστρούσαν στα υπό εξέλιξη ελαστικά του 2023 τα οποία δοκίμασαν.

Με εξαίρεση τους τρεις πρώτους του FP2, Charles Leclerc, Valtteri Bottas και Daniel Ricciardo, που έγραψαν τους χρόνους τους με τα φετινά ελαστικά, ο Leclerc μάλιστα με τα μεσαία, οι άλλοι 17 οδηγοί επικεντρώθηκαν στις δοκιμές των ελαστικών της Pirelli για τη Formula 1 του 2023.

Formula 1 Texas

Από το επίσημο δίκτυο της Formula 1, μπορείτε να δείτε τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του FP1 κάνοντας κλικ εδώ, ενώ μπορείτε να δείτε τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του FP2 κάνοντας κλικ εδώ.

Απογοήτευσε ο έμπειρος Antonio Giovinazzi, που οδήγησε την Haas του Kevin Magnussen στο FP1, καθώς την έριξε στα προστατευτικά στον 4ο μόλις γύρο, προκαλώντας πονοκέφαλο στους μηχανικούς που εργάστηκαν πυρετωδώς να επισκευάσουν τον συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων για το FP2.

Πάντως ο Gene Haas δε φαίνεται ζεστός να κρατήσει στην ομάδα τον Mick Schumacher για το 2023, για τον οποίο ανέφερε χαρακτηριστικά ότι τους κοστίζει πολλά με τα αυτοκίνητα που καταστρέφει. Πρόσθεσε δε ότι και ο Max Verstappen κατέστρεφε αυτοκίνητα το 2018, έφερνε όμως και πολλούς βαθμούς στην ομάδα του.

Αντιθέτως, χωρίς λάθη ολοκλήρωσαν την πρώτη τους επαφή με τη Formula 1 οι τέσσερις  νεοφερμένοι, Theo PourchaireLogan SargeantRobert Shwartzman και Alex Palou, έστω και αν ήταν όλοι τους 2 δευτερόλεπτα πιο αργοί από τους κανονικούς οδηγούς των ομάδων.

«Καλύτερη ώρα της ως εδώ ζωής μου», χαρακτήρισε τα 60 λεπτά του FP1 ο 19χρονος Γάλλος Theo Pourchaire, 2ος στη βαθμολογία της Formula 2, μέλος της Ακαδημίας της Sauber, στον οποίον η ομάδα εμπιστεύτηκε την Alfa Romeo του Valtteri Bottas στο FP1, και πρόσθεσε πως είναι «πλημμυρισμένος από συναισθήματα» και ότι η πρώτη του επαφή με τη Formula 1 «ήταν μια παραγωγική ώρα».

Alfa Romeo US Formula 1

Πιο πραγματιστής ο 3ος στη βαθμολογία της φετινής Formula 2, Logan Sargeant, 21 ετών, Αμερικανός, που οδήγησε στο FP1 την Williams του Nicholas Latifi, χρησιμοποίησε τη λέξη «ειλικρινά» 2 φορές στα 90 δευτερόλεπτα των δηλώσεών του, χαρακτήρισε τα αυτοκίνητα Formula 1 «πολύ διαφορετικά από αυτό που ειλικρινά περίμενα, αλλά με καλό τρόπο», και πρόσθεσε: «Έμαθα πολλά σήμερα. Τώρα πρέπει να φέρω ένα καλό αποτέλεσμα στη Formula 2 στο Abu Dhabi ώστε να σιγουρέψουμε την υπεράδεια. Ειλικρινά, δεν ξέρω αν θα οδηγώ για τη Williams του χρόνου

Υπενθυμίζουμε ότι μετά το κλείσιμο του Oscar Piastri από την McLaren και του Nyck De Vries από την Alpha Tauri, ο Logan Sargeant ακούγεται ως πιθανότερος διάδοχος του Latifi στην Williams. Χθες πάντως έγινε ο πρώτος Αμερικανός που οδήγησε σε επίσημη περίοδο της Formula 1 από το 2015 που ο Alex Rossi οδηγούσε για την Marussia.

O Πρωταθλητής Formula 3 του 2019, Robert Shwartzman, οδηγός εξέλιξης στον προσομοιωτή του αυτοκινήτου Formula 1 της Ferrari και μέλος της Ακαδημίας της Ferrari, 23 ετών, τον οποίο γνωρίσαμε στα προηγούμενα χρόνια ως Ρώσο, οδήγησε στο FP1 την Ferrari του Charles Leclerc ως Ισραηλινός, δεδομένου ότι γεννήθηκε στο Τελ Αβίβ, οπότε διατηρεί και τις δύο υπηκοότητες.

Williams Formula 1 Texas

Logan Sargeant

Δήλωσε ο Shwartzman για την πρώτη του επαφή με αληθινό αυτοκίνητο Formula 1 ground effect: «Ήταν εκπληκτικό, για να είμαι ειλικρινής. Ήταν εκπληκτικό και δύσκολο. Προφανώς, δεν έχω οδηγήσει αγωνιστικό αυτοκίνητο εδώ και καιρό. Φέτος, το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς μου ήταν στον εξομοιωτή, όπου προφανώς το σώμα σου ξεχνάει όλα τα συναισθήματα της οδήγησης σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο, τις αναπηδήσεις, τα πραγματικά χτυπήματα μέσα στο κόκπιτ, τις δυνάμεις G, ήταν κάτι πολύ, πολύ νέο».

«Σκοπός ήταν να συγκρίνω το αληθινό αυτοκίνητο με του προσομοιωτή, και να μεταφέρω την εμπειρία στους προγραμματιστές ώστε να βελτιώσουμε την προσομοίωση για την εξέλιξη του αυτοκινήτου του 2023», συνέχισε ο Shwartzman, «και αισθάνομαι βέβαιος ότι αυτό το πετύχαμε».

«Θα μπορούσα να πετύχω έναν πολύ καλό χρόνο, εφάμιλλο των πρωταγωνιστών, αν είχα λίγους γύρους ακόμα και δεν είχα υποχρεωθεί να εγκαταλείψω τον τελευταίο γρήγορο γύρο μου», πρόσθεσε ο Shwartzman αποφεύγοντας ευγενικά να αναφέρει ότι ο γύρος του χάλασε όταν δεν του άνοιξε δρόμο ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Max Verstappen. Συμπλήρωσε όμως ότι θα οδηγήσει ξανά τη Ferrari στο FP1 του Abu Dhabi.

Ο 25χρονος Ισπανός Πρωταθλητής Indycar 2021 Alex Palou, κατέφυγε στην Αμερική ύστερα από την πορεία του στην Ευρωπαϊκή Formula 3 και Formula 2, καθώς και στην Ιαπωνική Super Formula.  Αν και τον διεκδίκησε η McLaren για την Indycar ομάδα της, εξακολουθεί να ανήκει στην ομάδα του Chip Ganassi στo Indycar για το 2023, διατηρώντας όμως στενές σχέσεις με την McLaren στη Formula 1.

Alex Palou Formula 1

Alex Palou

Δήλωσε ο Palou για την  πρώτη του εμπειρία σε επίσημη περίοδο της Formula 1: «Διασκέδασα τόσο πολύ, έμαθα πολλά αν και όλη η περίοδος ήταν πολύ πιο σύντομη από όταν κοιτάζω στην τηλεόραση από το σπίτι! Είναι τρελό τι μπορούν να κάνουν αυτά τα αυτοκίνητα, πολύ περισσότερα από όσα φανταζόμουν. Νομίζω ότι αυτή είναι μια σωστή πίστα και για την Formula 1, οπότε ναι, είμαι πολύ ευχαριστημένος με την απόδοσή μας, όλα όσα έμαθα και ελπίζω ότι μπορούμε να βοηθήσουμε λίγο περισσότερο την ομάδα με όλα όσα συγκεντρώσαμε. Και ναι, θα παρακολουθώ την ομάδα από τα pits και θα τους επευφημώ αυτό το Σαββατοκύριακο!»

Δείτε εδώ: USA GP preview - Όλα ξεκίνησαν με ντουφεκιές και καταναγκαστικά έργα | Speedzone Podcast EP17

Δείτε ακόμη: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16

Ακολουθούν οι χρόνοι του FP1:

FP1

Ακολουθούν οι χρόνοι του FP2:

FP2