F1 – GP Σιγκαπούρης: Προεπισκόπηση
Θα βγάλει η Red Bull αντίδραση στη Σιγκαπούρη, ώστε να ανακτήσει τα πρωτεία της στη βαθμολογία των κατασκευαστών ή θα μεγαλώσει περαιτέρω τη διαφορά της η McLaren; Υπομονή ως την Κυριακή και θα το μάθουμε.
Περίπου επτά χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίζουν το Μπακού από τη Σιγκαπούρη και η Formula 1 μόλις αντιμετώπισε μια ακόμη υλικοτεχνική πρόκληση αυτής της πολύ μακράς σε διάρκεια αγωνιστικής περιόδου, μεταφέροντας προσωπικό, αυτοκίνητα και εξοπλισμό μέσα σε λίγες ημέρες από τις ακτές της Κασπίας Θάλασσας στην πόλη-κράτος όπου τα στενά της Μαλάκα συναντούν τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Αυτή είναι η πρώτη φορά που οι δύο αυτοί αγώνες διεξάγονται διαδοχικά. Εδώ στον Ισημερινό, οι γόμες ελαστικών που επιλέχθηκαν για τη 15η διεξαγωγή του Grand Prix της Σιγκαπούρης είναι τα ίδια με τα περσινά, όπως και με τους δύο προηγούμενους αγώνες στη Μonza και το Baku, σε πίστες με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά η καθεμία: C3 ως σκληρή, C4 ως μεσαία και C5 ως μαλακή.
Η πίστα τροποποιήθηκε πέρυσι. Το μήκος της έχει μειωθεί πλέον στα 4,94 χιλιόμετρα, έτσι ώστε ο αριθμός των γύρων να έχει αυξηθεί στους 62. Στον τελευταίο τομέα, μεταξύ των στροφών 16 έως 19, μια ευθεία 400 μέτρων τις αντικατέστησε, έτσι ώστε ο αριθμός των στροφών να μειωθεί από 23 σε 19. Πέρυσι άρχισαν οι εργασίες για την ανακατασκευή της πίστας και φέτος έχουν επίσης oλοκληρωθεί τα τμήματα μεταξύ των στροφών 3 και 9, 10 και 12 και 14 και 17. Η άσφαλτος θα πρέπει να είναι παρόμοια με εκείνη που χρησιμοποιείται σε δημόσιους δρόμους που είναι γενικά ανοιχτοί στην κυκλοφορία της πόλης, αλλά με τη νέα μπορεί κανείς να αναμένει μια πιο ομαλή επιφάνεια. Συνήθως δεν μαθαίνει κανείς πολλά από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, αλλά αυτή τη φορά θα δώσει σε όλους την ευκαιρία να αποκτήσουν σημαντικά δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των ελαστικών.
Όπως συμβαίνει με όλες τα circuit πόλης, το παραμικρό λάθος στη Σιγκαπούρη έχει υψηλό τίμημα, με δεδομένο ότι αν βγείτε έστω και λίγο εκτός γραμμής μπορεί να βρεθείτε στις μπαριέρες. Ως εκ τούτου, το αυτοκίνητο ασφαλείας (safety car) είναι ένα συνηθισμένο θέαμα στη Σιγκαπούρη, ειδικά επειδή χρειάζεται αρκετή ώρα για να απομακρυνθεί ένα τραυματισμένο μονοθέσιο από την πίστα. Υπάρχουν δύο παράγοντες που καθιστούν το ένα pit stop τη μόνη έγκυρη στρατηγική: πρώτον, ο χρόνος που χάνεται για μια στάση αλλαγής ελαστικών είναι περίπου 28 δευτερόλεπτα, κατά ένα μέρος επειδή το όριο ταχύτητας στο pit lane μειώνεται στα 60 χλμ./ώρα. Συνήθως, το μαλακό ελαστικό είναι καθαρά κατατακτήριων δοκιμών, ενώ οι γύροι του αγώνα μοιράζονται μεταξύ του μεσαίου και του σκληρού ελαστικού. Ωστόσο, πέρυσι η C5 έπαιξε το ρόλο της την Κυριακή, ειδικά στο πρώτο stint με τους οδηγούς να θέλουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την επιπλέον πρόσφυση στην εκκίνηση.
Στην πίστα Marina Bay έχουμε δει συχνά τα πρώτα stint όπου οι οδηγοί προσπαθούν να πάνε όσο το δυνατόν πιο μακριά, διαχειριζόμενοι τα ελαστικά τους με στόχο να εξισορροπήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τα δύο stint. Αυτό οδηγεί συχνά στο σχηματισμό ενός «συρμού» μονοθεσίων, που αγωνίζονται το ένα πίσω από το άλλο, χωρίς να μπορούν να προσπεράσουν επειδή δεν υπάρχει αρκετή διαφορά απόδοσης, και αυτό παρά το γεγονός ότι η πίστα διαθέτει τρεις ζώνες DRS. Ως εκ τούτου, σε μια προσπάθεια να παραχθεί περισσότερη δράση στην πίστα, η FIA αποφάσισε να εισαγάγει μια τέταρτη ζώνη DRS για αυτό το Σαββατοκύριακο, μεταξύ των στροφών 14 και 16 και θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την Κυριακή για να δούμε αν θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στον απρόβλεπτο χαρακτήρα αυτού του αγώνα έρχεται να προστεθεί και ο καιρός. Καθώς βρίσκεται πάνω στον Ισημερινό, το κλίμα της Σιγκαπούρης δεν διαφοροποιείται, με υψηλή υγρασία, σπάνια κάτω από 70%, με την πιθανότητα βροχοπτώσεων, μερικές πολύ βαριές, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ή της νύχτας.
Στη Σιγκαπούρη έλαβε χώρα το πρώτο Grand Prix που διεξήχθη ποτέ τη νύχτα με προβολείς και, οπτικά, προσέφερε πάντα ένα σπουδαίο θέαμα. Ως συνήθως σε μια στενή πίστα, οι κατατακτήριες δοκιμές είναι σχεδόν ο πιο σημαντικός παράγοντας όσον αφορά το αποτέλεσμα του αγώνα, γεγονός που εξηγεί γιατί εννέα από τους 14 αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα έχουν κερδηθεί από την pole position. Ο «βασιλιάς» της Σιγκαπούρης είναι ο Sebastian Vettel, ο οποίος κέρδισε εδώ πέντε φορές, τέσσερις από την pole position, ενώ ο συνολικός απολογισμός των βάθρων του είναι οκτώ. Με τον Γερμανό να αποχωρεί το 2022, θα μπορούσε να απωλέσει το στέμμα του από τον Lewis Hamilton, ο οποίος έχει τον ίδιο αριθμό pole-positions και τέσσερις νίκες μέχρι σήμερα, ενώ πλησιάζει και το ρεκόρ του Γερμανού στις παρουσίες στο βάθρο, με επτά.
Τρεις άλλοι οδηγοί που εξακολουθούν να αγωνίζονται έχουν επίσης κερδίσει στο Marina Bay: Ο Fernando Alonso το έχει κάνει δύο φορές και οι Carlos Sainz, Sergio Perez έχουν από μία νίκη, ενώ ένας άλλος αποχωρήσας, ο Nico Rosberg, έχει επίσης κερδίσει εδώ μία φορά. Από τις ομάδες, η Ferrari, η Red Bull και η Mercedes προηγούνται, ισοβαθμώντας με τέσσερις νίκες, ενώ η Ferrari έχει τη μερίδα του λέοντος στις pole positions με επτά στο όνομά της. Όσον αφορά τις θέσεις στο βάθρο, η μπλε Red Bull προηγείται με 14.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου
12:30 Free Practice 1
16:00 Free Practice 2
Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου
12:30 Free Practice 3
16:00 Kατατακτήριες
Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου
15:00 Αγώνας