Renault 4EVER Trophy: Ο απόγονος του θρυλικού 4L, στο Παρίσι

Tο πρωτότυπο Renault 4EVER Trophy που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού αποτελεί φόρο τιμής στο Renault 4, καθώς και την οπτική της μάρκας για το B-SUV του άμεσου μέλλοντος.

Το Renault 4 είναι ένα από τα αυτοκίνητα που δικαίως κατέχουν μια θέση μεταξύ των πλέον αναγνωρίσιμων στην ιστορία της αυτοκίνησης. Με πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις σε περισσότερες από 100 χώρες, έμεινε στην παραγωγή επί 31 χρόνια (1961-1992), αλλά συνέχισε να κερδίζει το κοινό ακόμα και στα χρόνια που ακολούθησαν.

Αυτό που ίσως δεν είναι γνωστό στο ευρύ κοινό, είναι ο «αγώνας» 4L Trophy. Για την ακρίβεια πρόκειται για έναν ετήσιο ανθρωπιστικό αγώνα στην έρημο του Μαρόκου που πρώτη φορά διοργανώθηκε το 1997. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο μαθητές με αυτοκίνητα Renault 4, ενώ στόχος της διοργάνωσης είναι να παρέχει στα παιδιά σχολικά είδη. Κάθε χρόνο οι χιλιάδες συμμετέχοντες, ξεκινώντας από το Μπορντό και το Παρίσι, καλύπτουν μια διαδρομή περίπου 6.000 χλμ. και παραδίδουν παραπάνω από 50 τόνους σχολικά είδη στο Μαρόκο. Στην 20ή επέτειο του 4L Trophy, το 2017, οι συμμετέχοντες άγγιξαν τους 2.900!

Κάπως έτσι, το Renault 4L καταφέρνει να διατηρείται επί 60 χρόνια στο προσκήνιο, ενώ με αφορμή τα 25 χρόνια από το πρώτο 4L Trophy, η Renault δημιούργησε το πρωτότυπο 4EVER Trophy, που αποτέλεσε και το highlight της στο Παρίσι. Πρόκειται για το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας που αναβιώνει μια ιστορική ονομασία, μετά το Renault 5 Prototype, κατά τη διάρκεια της Renaulution και το πρώτο της ηλεκτρικό B-SUV.

Renault 4EVER Trophy

Κάτω από το μυώδες εξωτερικό του Renault 4EVER Trophy, οι σχεδιαστικοί δεσμοί με τον προκάτοχό του είναι απόλυτα διακριτοί: το μακρύ για το μήκος του αυτοκινήτου καπό, ο προφυλακτήρας και οι χαρακτηριστικές γωνίες στο πίσω τμήμα, τα πίσω, τραπεζοειδή πλαϊνά παράθυρα με τις στρογγυλεμένες γωνίες, τα έντονα φτερά πάνω από τους θόλους των τροχών…

Σε κάθε περίπτωση, οι σχεδιαστές της Renault έχουν πετύχει ένα εντυπωσιακό πάντρεμα του ρετρό στυλ με κάποιες φουτουριστικές γραμμές, τις οποίες η εμπειρία λέει πως δύσκολα θα δούμε όταν το 4EVER Trophy ή όπως αποφασιστεί να λέγεται μπει στην παραγωγή.

Ο αντιπρόεδρος και επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, Gilles Vidal, χαρακτηριστικά λέει: «Για να φέρουμε το 4EVER Trophy στη σύγχρονη εποχή, εμποτίσαμε το βελτιωμένο σχήμα του με τεχνολογική πολυπλοκότητα. Όλα αυτά τα συστατικά έχουν κατασκευαστεί προσεκτικά, έτσι ώστε η σχεδίαση να έχει απήχηση σε όσους γνωρίζουν το 4L και τη λαμπρή ιστορία του, καθώς και στις νεότερες γενιές».

Πέρα από το αμάξωμα των δύο όγκων, χαρακτηριστικά του προκατόχου του 4EVER Trophy «μνημονεύονται» με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φώτα (τεχνολογίας LED Matrix) εμπρός και τα κάθετα τοποθετημένα, στενόμακρα πίσω. Όσο για τις αναφορές στα 4L Trophy, είναι οι πιο προφανείς, με τη ρεζέρβα στην οροφή -που στο πρωτότυπο ήταν κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, και την έξτρα σχάρα στην πέμπτη πόρτα – με υποδοχή για φτυάρι και σχάρες άμμου.

Επιστροφή στο off road;

Το «εκθεσιακό» με τους τεράστιους θόλους πατούσε σε ελαστικά διάστασης 19 ιντσών, με ανεξάρτητους συμπιεστές ανά τροχό, για ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών ανάλογα με το έδαφος. Και αν αρκετές από τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες του 4EVER Trophy -λογικά- δε θα εφαρμοστούν στο μοντέλο παραγωγής, το βέβαιο είναι πως και εκείνο θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, θα βασιστεί στην πλατφόρμα CMF-BEV για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατηγορίας Β και, σύμφωνα με τη Renault, θα είναι απόλυτα αξιόμαχο για εκτός δρόμου οδήγηση._ E. Ξ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος: 4.160 χλστ. > Πλάτος: 1.950 χλστ. > Ύψος: 1.900 χλστ. > Μεταξόνιο: 2.570 χλστ. > Τροχοί: 255/55R19

Δείτε εδώ: USA GP preview - Όλα ξεκίνησαν με ντουφεκιές και καταναγκαστικά έργα | Speedzone Podcast EP17

Δείτε ακόμη: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16