Jeep Avenger: Tο πρώτο ηλεκτροκίνητο Jeep
Tο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού και όχι πλέον κάποια αμερικανική πόλη επέλεξε η Stellantis για την παρουσίαση του Jeep Avenger, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου στην ιστορία της.
Πρόκειται για το μοντέλο με το οποίο ξεκινά ο εξηλεκτρισμός της μάρκας, με ένα πλάνο σύμφωνα με το οποίο μέχρι το 2025 προβλέπoνται ακόμα τρία αμιγώς ηλεκτροκίνητα στην γκάμα της Jeep.
Με μήκος 4,08 μέτρα, 16 εκ. λιγότερα από το Renegade, το Jeep Avenger τοποθετείται στην καρδιά των B-SUV, που αποτελεί τη δεύτερη επιλογή των Ευρωπαίων αγοραστών. Ενδεικτικά, το 2023, στις αρχές του οποίου προσδιορίζεται και το λανσάρισμα του Avenger, η κατηγορία B-SUV αναμένεται να φτάσει τα 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί σε μία στις πέντε πωλήσεις στην Ευρώπη.
Jeep Avenger: Εξελιγμένο για την Ευρώπη
Για την κίνησή του, η Emotors, μια κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό σύστημα 400V, απόδοσης 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπής. Στο επίπεδο πάτωμά του εδράζει μια μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, όμοια με αυτήν που φέρουν και άλλα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εταιρειών που βρίσκονται υπό τη σκέπη της. Η μπαταρία αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και σύμφωνα με το εργοστάσιο εξασφαλίζει στο Avenger 400 χλμ. αυτονομίας σε μικτές και 550 χλμ. σε αστικές συνθήκες κατά το πρωτόκολλο WLTP.
Ως προς την πλήρωσή της, σε φορτιστή DC 100 kW το Avenger μπορεί να ανακτήσει ρεύμα για 30 χλμ. σε 3 λεπτά της ώρας, ενώ σε 24 λεπτά το επίπεδο φόρτισής του από το 20% θα φτάσει στο 80%. Με φορτιστή AC 11 kW η φόρτιση (0% – 100%) διαρκεί 5,5 ώρες.
Αναφορικά με άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά του, το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep που εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control.
Ειδικότερα ως προς το Selec-Terrain, διαθέτει πρόγραμμα “Normal” για καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, το οποίο περιορίζει την πιθανότητα ακινητοποίησης σε αμμώδες έδαφος.
Σχεδιαστικά, οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.) προσφέρουν πολύ καλές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), την ίδια ώρα που αντικειμενικά ενισχύουν τη συνολικά compact εικόνα του αμαξώματος.
Η χαρακτηριστική μάσκα της φίρμας με τις 7 κάθετες γρίλιες, εξελίχθηκε σε μια πιο οριζόντια διάταξη για μεγαλύτερη αποδοτικότητα, ενώ με βάση το σχεδιασμό της παρέχει προστασία στα φωτιστικά σώματα. Τα επίσης χαρακτηριστικά για Jeep τραπεζοειδή φτερά ενισχύουν την εταιρική ταυτότητα που συμπληρώνεται πίσω από τα φωτιστικά σώματα με το σχήμα “X” που έχει εμπνευστεί από τα κλασικά κάνιστρα καυσίμου.
Χρηστικό
Στο εσωτερικό oι καθαρές γραμμές είναι εμπνευσμένες από το Wrangler, ενώ η οριζόντια διάταξη περιλαμβάνει τους αεραγωγούς, τον κρυφό φωτισμό, αλλά και την οθόνη αφής των 10,25’’. Στο κάτω μέρος του ταμπλό η ανοικτή επιφάνεια παρέχει έξτρα χώρο αποθήκευσης, κάτι που ισχύει και για την κεντρική κονσόλα που μπορεί να υποδεχτεί αντικείμενα με όγκο 34 λίτρα, την ίδια ώρα που επιπλέον μπορεί και να σύρεται εμπρός/πίσω.
Αντίστοιχα «μελετημένος» είναι ο χώρος αποσκευών, με 380 λίτρα, κατώφλι φόρτωσης στα 720 χλστ. και πλάτος ανοίγματος που ξεπερνά το 1 μέτρο.
Ως προς τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, αναμενόμενα η δεύτερη σειρά καθισμάτων προορίζεται καταρχήν για δύο, που θα περάσουν εύκολα στο εσωτερικό χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών, αλλά θα βρουν περιορισμένο χώρο για τα γόνατά τους.
Τεχνολογία συνδεσιμότητας
Το Jeep Avenger εξοπλίζεται με το σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη 10,25’’ και με επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων (από 7 έως 10,25 ίντσες ανάλογα με την έκδοση). Το σύστημα προσφέρει ασύρματη λειτουργία με Android Auto και Car Play, διαμόρφωση της οθόνης με widgets, πλοήγηση της TomTom με φωνητικές εντολές και αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου.
Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής Jeep Mobile App, οι χρήστες μπορούν να εντοπίζουν μέσω του κινητού τους το όχημα, να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν τις πόρτες, να ρυθμίζουν τον κλιματισμό, να προγραμματίζουν την ώρα φόρτισης, κτλ.
Από πλευράς εξοπλισμού ασφαλείας παρέχει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και μεταξύ άλλων διαθέτει ενεργό cruise control, σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών, σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, αυτόματο παρκάρισμα, κ.ά.
Το Jeep Avenger θα παράγεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας και το λανσάρισμά του υπολογίζεται στο πρώτο τρίμηνο του 2023._ Ε. Ξ.