Αποκάλυψη: Νέα Mercedes EQE SUV

Η νέα Mercedes EQE SUV έρχεται να εμπλουτίσει την ηλεκτρική γκάμα του γερμανού κατασκευαστή, δίπλα στην «χαμηλότερη» EQE και πιο «κάτω» στην προϊοντική γκάμα από τις EQS και EQS SUV.

Η νέα Mercedes EQE SUV αποκαλύπτεται σήμερα με πάσα επισημότητα συμπληρώνοντας την γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή που ολοένα και πληθαίνουν.

Όπως είναι προφανές, πρόκειται για την SUV εκδοχή της EQE, όπως ακριβώς συνέβη και με την αντίστοιχη της μεγαλύτερης EQS. Όπως η τετράθυρη, έτσι και η νέα EQE SUV, «πατά» στο δάπεδο EVA2 της Mercedes, το οποίο, διόλου τυχαία, χρησιμοποιούν και τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά αδέλφια της.

Mercedes EQE SUV

Στην Ευρώπη οι διαθέσιμες εκδόσεις του μοντέλου θα είναι αρχικά οι «350+», «350 4Matic» και «500 4Matic», ενώ από το μενού δεν λείπουν και οι κορυφαίες «43» και «53» που φέρουν την υπογραφή της Mercedes-AMG. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι τα νέο E-SUV των Γερμανών θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στην Αλαμπάμα, μαζί με την μεγαλύτερη SUV EQS.

Το πλαίσιο της νέας EQE SUV περιλαμβάνει μια ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και μια ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Λόγω του σχετικά κοντού μεταξονίου των 3.030 χιλιοστών και της αντίστοιχης ρύθμισης της ανάρτησης, η Mercedes υπόσχεται «ευέλικτα χαρακτηριστικά οδήγησης» ακόμα και στη βασική διαμόρφωση του μοντέλου. Η αερανάρτηση Airmatic με ADS+ (βλ. συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση) διατίθεται προαιρετικά παρέχοντας τη δυνατότητα ανύψωσης του αμαξώματος έως και 30 χιλιοστά. Εκτός από τα προγράμματα των Eco, Comfort, Sport και Individual που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός μέσω του Drive Select, το «παρών» δίνει στις εκδόσεις 4Matic το πρόγραμμα Οff Road για οδήγηση εκτός δρόμου.

Mercedes EQE SUV

Η νέα EQE SUV διαθέτει αντλία θερμότητας στάνταρ με αποτέλεσμα η απορριπτόμενη θερμότητα από τον μετατροπέα και τον ή τους ηλεκτροκινητήρες, καθώς και εκεινη από την μπαταρία υψηλής τάσης, να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη θέρμανση του εσωτερικού. Αυτό μειώνει δραστικά την κατανάλωση ενέργειας της μπαταρίας για το σύστημα θέρμανσης, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η  πλατφόρμα της EQE SUV δύναται να υποστηρίξει ηλεκτρικό κύκλωμα 800V, αλλά η τάση του συστήματός στο νέο EV δεν ξεπερνά τα 400V.

Mercedes EQE SUV

Αξιοσημείωτες είναι και οι αεροδυναμικές επιδόσεις του μοντέλου. Εν προκειμένω, η νέα EQE SUV μοιράζεται αρκετά στοιχεία με τα μεγαλύτερα αδέλφια της, όπως το κάτω μέρος του αμαξώματος με τις πολυάριθμες αεροδυναμικές του λεπτομέρειες. Παρά τον μεγάλο όγκο και τον κοντό πίσω πρόβολο, η νέα EQE SUV προτάσσει έναν συντελεστή οπισθέλκουσας που περιορίζεται στην τιμή 0,251.

Καλά κρυμμένη στο πάτωμα βρίσκεται μια μπαταρία 90,6 kWh, την οποία είδαμε και στην EQE. Η Mercedes εκτιμά ότι η μεγαλύτερης αυτονομίας έκδοση (βλ. 350+) θα διανύει έως και 590 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση βάσει του πρωτοκόλλου WLTP. Όλες οι εκδόσεις θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν έως και τα 170 kW (DC), επίδοση που θα εξασφαλίζει φόρτιση από το 10 έως το 80% σε μόλις 32 λεπτά. Μάλιστα, σε αυτή την περίπτωση, μέσα σε 15 λεπτά φόρτισης, η ενέργεια που θα ανακτάται θα είναι ικανή για την κάλυψη 220 χλμ.

Mercedes EQE SUV

Η βασική έκδοση 350+ διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 215 kW, δηλαδή 292 ίππους, και ροπή 565 Nm. Αμέσως μετά, η τετρακίνητη 350 4Matic προσθέτει στο όλο μίγμα έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα (στον εμπρός άξονα), διατηρώντας την ίδια συνδυαστική ισχύ, αλλά ανεβάζοντας τη μέγιστη ροπή στα 765 Nm. H έκδοση 500 4Matic, από τη μεριά της, αποδίδει 300 kW, δηλαδή 408 ίππους, σε συνδυασμό με 858 Nm ροπής. Κερασάκι στην τούρτα, οι εκδόσεις Mercedes-AMG, με την «43» να αποδίδει 350 kW (476 ίππους) και την «53» όχι λιγότερο από 505 kW (687 ίπποι).

Mercedes EQE SUV

Στο εσωτερικό της EQE SUV η προαιρετικά διαθέσιμη Hyperscreen MBUX της Mercedes αποτελεί το κεντρικό, θα έλεγε κανείς, εργαλείο για το εντυπωσιακό αποτέλεσμα που προκύπτει στην5θέσια καμπίνα του αυτοκινήτου. Εν προκειμένω, ολόκληρος ο πίνακας οργάνων δεν είναι τίποτα περισσότερο παρά μία ευρεία οθόνη, με επιμέρους οθόνες υψηλής ανάλυσης να συγχωνεύονται ομαλά κάτω από ένα μόνο γυάλινο κάλυμμα.

Mercedes EQE SUV

Οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού έχουν σχέδιο τουρμπίνας. Κι αυτό κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι καθώς οι σχεδιαστές σκόπιμα επέλεξαν να δημιουργήσουν μια οπτική αντίθεση μεταξύ της μηχανικής ακριβείας υψηλής τεχνολογίας και του ψηφιακού κόσμου της γυάλινης οθόνης. Από εκεί και πέρα, το μπροστινό τμήμα της κεντρικής κονσόλας ενώνεται με τον πίνακα οργάνων και στέκεται «ελεύθερα» στο χώρο, με την ζώνη εξαερισμού από το πιλοτήριο να συνεχίζεται οπτικά στις μπροστινές πόρτες.

Mercedes EQE SUV

Εντούτοις, τα παραδοσιακά υλικά και χρώματα δίνουν στο εσωτερικό της νέας EQE SUV μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, καθώς 5 χρωματικοί συνδυασμοί υπογραμμίζουν τη αίσθηση ευρυχωρίας. Από εκεί και πέρα τόσο το ξύλο όσο και το αλουμίνιο δίνουν δυναμικό «παρών», ενώ χαρακτηριστικός είναι και ο οπίσθιος φωτισμός των διακοσμητικών στοιχείων του ταμπλό, που επίσης δημιουργεί μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.

Mercedes EQE SUV

Δείτε εδώ: USA GP preview - Όλα ξεκίνησαν με ντουφεκιές και καταναγκαστικά έργα | Speedzone Podcast EP17

Δείτε ακόμη: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16