Αποκαλυπτήρια για το Peugeot 308
Για την Peugeot το ολοκαίνουργιο 308 σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρείας σε μια νέα εποχή.
Έχοντας παρακαταθήκη 7 εκατομμύρια πωλήσεις από τις δύο προηγούμενες γενιές του, όπως και τον τίτλο Car of the Year για το 2014, το Peugeot 308 περνάει στην τρίτη γενιά του, αισθητά διαφοροποιημένο από τον επιτυχημένο προκάτοχό του. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που φέρει το νέο λογότυπο της μάρκας και που σχεδιάστηκε με γνώμονα την κατά το δυνατόν καλύτερη ανάδειξή του. Ειδικότερα, ήδη από την πρώτη ματιά αίσθηση προκαλεί το εμπρός τμήμα του μικρομεσαίου γαλλικού χάτσμπακ (θα ακολουθήσει και έκδοση στέισον) με την κάθετη κυψελωτή μάσκα, αλλά -κυρίως- με το εντυπωσιακά για αυτοκίνητο της κατηγορίας μακρύ καπό που έχει «σπρώξει» την καμπίνα αισθητά προς τον πίσω άξονα.
Και ενώ οπτικά η αίσθηση είναι πως υπολείπεται σε επίπεδο διαστάσεων και διαθέσιμων χώρων του προκατόχου του, τα στοιχεία το θέλουν να είναι κατά 11 εκ. μακρύτερο (4,36 μ.) και μόλις κατά 2 εκ. πιο χαμηλό (1,44 μ.), με τους επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους κατά τι καλύτερους χώρους, χάρη στα επιπλέον 55 χλστ. του μεταξονίου του (2.675χλστ.). Η διαφοροποίηση του σχεδιασμού έφερε και βελτίωση στο συντελεστή οπισθέλκουσας, που από τα 0,30 «έπεσε» στο 0,28.
Σε περισσότερο… εύπεπτες λεπτομέρειες, η εταιρική ταυτότητα της μάρκας υποστηρίζεται από τα εμπρός λεπτά φωτιστικά σώματα που πλαισιώνονται από τα χαρακτηριστικά πλέον κάθετα στενόμακρα φώτα ημέρας. Ειδικότερα για τις εκδόσεις GT και GT Pack, τα Full LED φωτιστικά σώματα θα είναι ακόμη πιο λεπτά και τεχνολογίας Peugeot Matrix LED. Μένοντας στα φώτα, για το πίσω μέρος οι σχεδιαστές της εταιρείας βασίστηκαν μεν στο σχέδιο με τους κλασικούς πλέον «τρεις όνυχες», ωστόσο η διάταξή τους στο 308 είναι αισθητά οριζοντιωμένη και επομένως το φιλέτο που διατρέχει στην πέμπτη πόρτα πολύ πιο λεπτό, συγκριτικά με άλλων μοντέλων της μάρκας.
Νέο i-cockpit
Το σήμα κατατεθέν στα μοντέλα της Peugeot, κοινώς το i-cockpit, έχει αναβαθμιστεί με επιπλέον τεχνολογικά στοιχεία και νέο σύστημα infotainment (Peugeot i-Connect). Το μικρών διαστάσεων τιμόνι περιλαμβάνει αισθητήρες που αναγνωρίζουν το πιάσιμο της στεφάνης από τον οδηγό όταν χρησιμοποιεί τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ενώ από το επίπεδο εξοπλισμού active pack ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, 10 ιντσών (με τρισδιάστατη απεικόνιση στην έκδοση GT), πλήρως διαμορφώσιμος και παραμετροποιήσιμος. Στο κέντρο του ταμπλό και στραμμένη προς τον οδηγό είναι στάνταρντ μια οθόνη αφής 10 ιντσών, που, ξεκινώντας από την έκδοση Allure, ενσωματώνει και τα χειριστήρια του κλιματισμού.
Το νέο σύστημα infotainment μπορεί να «τρέξει» 8 διαφορετικά προφίλ, ενώ η λειτουργία mirroring γίνεται πλέον ασύρματα και με έως δύο τηλέφωνα ταυτόχρονα. Επιπλέον του συστήματος i-Connect, θα διατίθεται και το i-Connect Advanced που θα «τρέχει» τους χάρτες της TomTom και θα έχει λειτουργία φωνητικής αναγνώρισης εκτελώντας παραγγελίες του οδηγού.
Πέραν αυτών, η Peugeot επισημαίνει πως στο 308 έχει γίνει η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση χώρων για την άνεση των επιβατών, με τους εμπρός ανάμεσά τους να έχουν δύο ποτηροθήκες, υποβραχιόνιο και τους συνολικούς αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα να αγγίζουν τα 34 λίτρα, ενώ του πορτ μπαγκάζ τα 412.
Κινητήρες
Βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), το νέο 308 θα διατεθεί με μια γκάμα αποτελούμενη από δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, τρεις βενζινοκίνητες, με τον 1,2 PureTech (με 110 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο, και 130 ίππους με χειροκίνητο ή EAT8 κιβώτιο) και δύο εκδοχές του 1,5 BlueHdi των 130 ίππων, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο. Ειδικότερα όσον αφορά τα plug-in 308, το «βασικό» θα φοράει το 1600άρι σύνολο της μάρκας με απόδοση 150 ίππους, που θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 81 kW συνδεδεμένο στο κιβώτιο e-EAT8. Η συνδυαστική ισχύς τους είναι 180 ίπποι, ενώ, σύμφωνα με το εργοστάσιο, η αυτονομία της συγκεκριμένης έκδοσης για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση θα αγγίζει τα 60 χλμ. Μόλις ένα χιλιόμετρο χαμηλότερη αυτονομία ανακοινώνει η Peugeot για την ισχυρότερη plug-in έκδοση (225 ίπποι συνδυαστικά), που επίσης θα φοράει το σύνολο των 1,6 λίτρων αλλά με ισχύ 180 ίππων και πάλι σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 81 kW. Και στις δύο περιπτώσεις η μπαταρία είναι ίδια, ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 12.4 kWh, η οποία στάνταρντ θα διατίθεται με μονοφασικό φορτιστή 3.7 kW και προαιρετικά με 7.4 kW. Και τα δύο υβριδικά 308 θα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητα.
Φυσικά η μάρκα για το νέο της μοντέλο έχει επιστρατεύσει όλα της τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ενώ προς τα τέλη της χρονιάς διαθέσιμο θα είναι και το πακέτο Drive Assist 2.0 με προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop and Go (στις εκδόσεις με κιβώτιο EAT8), όπως και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το οποίο ενσωματώνει 3 νέες λειτουργίες για δρόμους με επιπλέον της μίας λωρίδες: ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας, που επισημαίνει το προσπέρασμα του προπορευόμενου αυτοκινήτου και στη συνέχεια προτείνει την επιστροφή στη λωρίδα, με ταχύτητα από 70 έως 180 χλμ./ώρα, σύστημα προσαρμογής της ταχύτητας σύμφωνα με τις πινακίδες των ορίων, καθώς και προσαρμογή της ταχύτητας εντός των στροφών, που βελτιστοποιεί την ταχύτητα ανάλογα με την καμπυλότητα του δρόμου, μέχρι τα 180 χλμ.ώρα.
Το λανσάρισμα του νέου Peugeot 308, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Μιλούζ, θα ξεκινήσει στο διάστημα Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου και θα έχει ολοκληρωθεί σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές μέχρι το τέλος του έτους._ Ε. Ξ.