Nio: Γιατί αλλάζουν όνομα τα κινέζικα μοντέλα στην Ευρώπη;
Με το όνομα EL, αντί για ES, έρχονται τα νέα μοντέλα της Nio στην Β. Ευρώπη.
Η Nio είναι μία εταιρεία που έχει ταράξει, καθώς φαίνεται, για τα καλά την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την ολιστική προσέγγιση της ηλεκτροκίνησης και τον τρόπο που υποστηρίζει τους κατόχους των αυτοκινήτων της.
Η εταιρεία προτάσσει την πρωτιά στο θέμα του battery as a service με την δυνατότητα battery swapping (ανταλλαγή μπαταριών), υποσχόμενη αλλαγή της μπαταρίας με έτοιμη προφορτισμένη με παράλληλο τεχνικό έλεγχο της κατάστασης του οχήματος σε χρόνο ενός καφέ ή/ακόμη και οδική βοήθεια φόρτισης σε περίπτωση που ξεπεραστεί η αυτονομία του οχήματος ή -απλά- έχετε διακοπή ρεύματος. Μάλιστα, δίνει εγγύηση που φτάνει την ισόβια διάρκεια, παρέχει service κατ’ οίκον και οδική βοήθεια σε όλο τον κόσμο.
Ανάπτυξη εξ Ανατολής
H Nio που κυριαρχεί την κινεζική αγορά των hi-end BEVs ξεκίνησε την απόβασή της στην Ευρώπη από την αγορά της Νορβηγίας με το πρώτο Nio House στο Όσλο τον Μάιο του 2021 και ήδη ετοιμάζοντας το δεύτερο ,έχει παραδώσει εκεί περισσότερα από 500 οχήματα (σ.σ.: στην Κίνα έχει πουλήσει περισσότερα από 200.000 αυτοκίνητα από την ίδρυσή της).
Η εταιρεία έχει εργοστάσιο κατασκευής σταθμών αλλαγής μπαταριών στην Ουγγαρία και προβλέπει ένα δίκτυο με 1.000 και πλέον σημεία Power Charging και άλλους τόσους σταθμούς αλλαγής μπαταριών στην Ευρώπη εντός 3ετίας.
Ταυτόχρονα, χτίζει Nio Houses στη Γερμανία, στη Φρανφούρτη καθώς και στην Ολλανδία, παράλληλα με σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών (battery swap stations).
Ποιος εξανάγκασε την Nio να αλλάξει την ονοματοδοσία των μοντέλων της;
Η Nio, η οποία ακολουθεί συγκεκριμένη ονοματοδοσία και κατοχυρώνει ονόματα στα μοντέλα της από το 2016, χρησιμοποιεί αλφαριθμητικά όπου το Ε (Electric) είναι η σταθερά. Από εκεί και πέρα, υιοθετεί τα γράμματα C (Coupe), T (Sedan) και S (SUV), ενώ είχε επιλέξει το όνομα ES7 για το μεσαίο της SUV.
Στις 7 Οκτωβρίου που παρουσίασε τα πλάνα της σε πέντε αγορές (Γερμανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Δανία και Σουηδία) περιελάμβανε και το ES7, αλλά ήδη από την επόμενη μέρα το ανέφερε σε όλα τα μέσα στις αγορές αυτές ως EL.
Ο λόγος είναι ότι η Audi έχει κινηθεί νομικά προσβάλλοντας τις ονομασίες των ES6 και ES8 έχοντας καταθέσει αγωγή στα δικαστήρια του Μονάχου καθώς θεωρεί ότι παραπέμπει και μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση με τα καθιερωμένα S6 και S8. Κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις της, το πήγε ένα βήμα παραπέρα αφού, σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, κατέθεσε αντίστοιχη αγωγή στο Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ .
Η Nio, από την πλευρά της, προτιμά να αποφύγει την άμεση αντιπαράθεση με την Audi μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση στα γερμανικά δικαστήρια – και έτσι προέκυψε το νέο όνομα. Μερικώς, αφού στο επίσημο site της Nio ακόμη διατηρείται η αρχική ονομασία.
Το ΔΣ της Nio στους δρόμους της Ευρώπης
Πριν καλά καλα κυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητα της εταιρείας (με όποιο όνομα) στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου, ενδιαφέρον παρουσιάζει η προσέγγιση της ευρωπαϊκής αυτοκινητιστικής κουλτούρας από τους William Li, ιδρυτή, πρόεδρο και CEO της Nio και Qin Lihong, εκ των συνιδρυτών της, που ολοκλήρωσαν ένα road trip διάρκειας 10 ημερών στην ήπειρό μας μαζί με στελέχη της Nio, κάνοντας συχνές αναφορές μέσω του Nio Αpp με ιστορίες του δρόμου/ταξιδιού τους δίνοντας και τροφή για συζητήσεις.
«Πρέπει να διατηρήσουμε τον ρυθμό μας για να έχουμε προβάδισμα», δήλωσε πρόσφατα ο Qin κάνοντας ξεκάθαρο τον στόχο τους.