Polestar 3: Ηλεκτρικός πολικός αστέρας 517 ίππων
Η σουηδική εταιρεία αποκαλύπτει πλήρως τα αμιγώς ηλεκτρικό Polestar 3 που διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, 517 ίππους και ουκ ολίγα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και επικοινωνίας.
H Polestar, η ανεξάρτητη πλέον εταιρεία που «προέκυψε» από τους κόλπους της σουηδικής Volvo, συνεχίζει… αθόρυβα την εξελικτική της πορεία παρουσιάζοντας πλήρως και επίσημα το πρώτο της SUV. Που για την περίσταση είναι το νέο Polestar 3.
Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα SUV που στοχεύει απευθείας σε γνωστά EV της αγοράς, όπως η Jaguar I-Pace και η BMW iX, διαθέτοντας ανάλογα υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο – αν όχι και προφίλ – παρά το… σύντομο της παρουσίας των δημιουργών του στις παγκόσμιες αγορές.
Δομικά, το νέο Polestar 3 βασίζεται στο δάπεδο SPA-2, το οποίο θα δούμε να υιοθετείται από το ομογάλακτο και επερχόμενο, επίσης ηλεκτρικό, Volvo EX90. Παρόλο που πρόκειται για ένα μεγάλο SUV, ο εκλεπτυσμένος σχεδιασμός του (σ.σ.: σαφείς είναι οι επιρροές από τα πρωτότυπο Polestar Precept) δείχνει μια σαφή εστίαση στην αεροδυναμική απόδοση, με μια σχετικά κομψή σιλουέτα και μια σειρά από διακριτικά αεροδυναμικά σμιλεύματα σε ουκ ολίγα σημεία των εξωτερικών του επιφανειών.
Εν προκειμένω, σημεία αναφοράς στον τομέα του ντιζάιν στο νέο Polestar 3 είναι τα φωτιστικά σώματα-λεπίδες στο εμπρός μέρος, η πίσω αεροτομή με την ενσωματωμένη πτέρυγα καθώς και το εμπρός σπόιλερ, κάτω από το οποίο υπάρχει ένα πάνελ με την ονομασία «Smartzone» που ενσωματώνει ένα πλήθος από αισθητήρες. Αξιοσημείωτος επίσης είναι και ο συντελεστής οπισθέλκουσας που προτάσσει το νέο Polestar 3, που για την περίσταση περιορίζεται στην τιμή 0,29.
Η έκδοση με την οποία θα λανσαριστεί το νέο Polestar 3 των 4,9 μ. (σημ: το μεταξόνιο είναι οριακά μικρότερο των 3 μ.) περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικές μονάδες (από μία σε κάθε άξονα) με «οπισθοβαρή» απόδοση, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι δημιουργοί του. Στη βασική έκδοση, η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 489 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 840 Nm. Με το προαιρετικό Performance Pack της Polestar, οι παραπάνω τιμές σκαρφαλώνουν στους 517 ίππους και τα 910 Nm.
Με το «0-100» να ολοκληρώνεται αντίστοιχα σε 5,0 και 4,7 δλ. αντίστοιχα παρά τους σχεδόν 2,6 τόνους του αμαξώματος (σε κάθε περίπτωση, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα), ο προηγμένος έλεγχος πλαισίου παρέχεται από μια αεραανάρτηση διπλού θαλάμου, επιτρέποντας στο Polestar 3 να προσαρμόζεται μεταξύ των χαρακτηριστικών άνεσης και δυναμικής – αυτό είναι εφικτό χάρη στη δυνατότητα των αμορτισέρ να ελέγχουν την απόσβεση κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου (500 Hz).
Σε ότι αφορά την μπαταρία, το Polestar 3 «φορά» έναν συσσωρευτή με χωρητικότητα 111 kWh, που λειτουργεί με τάση 400V διαθέτοντας 17 modules και 204 πρισματικού τύπου κελιά. Προσφέρει δε μέγιστη αυτονομία που φτάνει τα 610 χλμ. Η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης DC φτάνει τα 250 kW, ενώ σε πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος τα 11 kW. Προς το παρόν, η Polestar δεν ανακοινώνει χρόνους φόρτισης, τόσο στη μια όσο και στην άλλη περίπτωση.
Το Polestar 3 θα προσφέρει, με την πάροδο του χρόνου, αυτόνομη λειτουργία σε αυτοκινητόδρομο που θα τροφοδοτείται από τον καλύτερο στην κατηγορία αισθητήρα LiDAR της Luminar και την κεντρική υπολογιστική ισχύ της NVIDIA. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν 5 μονάδες ραντάρ, 5 εξωτερικές κάμερες και 12 εξωτερικοί αισθητήρες υπερήχων, οι οποίοι χρησιμοποιούν το πιο πρόσφατο λογισμικό ασφαλείας της Volvo. Επίσης, το σύστημα infotainment του οχήματος, με την χαρακτηριστική οθόνη των 14,5 ιντσών σε διάταξη πορτρέτου, τροφοδοτείται από την πλατφόρμα Snapdragon Cockpit επόμενης γενιάς της Qualcomm Technologies, Inc.