Νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις για τη BMW Σειρά 7
Η Σειρά 7 της BMW εμπλουτίζεται με δύο plug-in hybrid εκδόσεις με 490 και 571 ίππους και μια ντίζελ με ήπια υβριδικό σύστημα των 48V.
Μετά το λανσάρισμα της νέας Σειράς 7 της BMW ως αμιγώς ηλεκτρικής υπό τη σκέπη της ονομασίας i7, οι Βαυαροί ξεκινούν από τις 12 Οκτωβρίου να δέχονται παραγγελίες και να παραδίδουν στους πελάτες τους στην Ευρώπη από την άνοιξη του 2023 τη νέα τους ναυαρχίδα σε τρεις νέες εκδόσεις – δύο plug-in hybrid και μια ντίζελ με mild hybrid σύστημα των 48V.
Τα συστήματα κίνησης που χρησιμοποιούνται στα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα συνδυάζουν έναν 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα βενζίνης με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Και στα δύο, η ισχύς που παράγεται από τις δύο μονάδες κίνησης και περνά στο δρόμο μέσω του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive.
Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας της BMW που τοποθετείται και στα δύο μοντέλα έχει ειδική ισχύ πάνω από 5,0 kW/kg και αποδίδει 145 kW/197 ίππους και στις δύο εκδόσεις PHEV, ενώ το εύρος στροφών του έχει διευρυνθεί φτάνοντας τώρα τις 11.500 σαλ. Επιπλέον, ένα σύστημα γραναζιών χρησιμοποιείται για την αύξηση της μέγιστης ροπής του ηλεκτροκινητήρα στα 450 Nm στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων στην πλευρά του κινητήρα. Αυτή καινοτομία, που κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από την BMW, επιτρέπει στο ενσωματωμένο στο περίβλημα του κιβωτίου ηλεκτρικό σύστημα, να έχει μία συμπαγή σχεδίαση που εξοικονομεί βάρος, παράγοντας συγχρόνως ροπή είτε από μόνο του, είτε συμπληρωματικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, που υπό κανονικές συνθήκες, θα ήταν εφικτή μόνο με τη χρήση ενός πολύ μεγαλύτερου και βαρύτερου ηλεκτροκινητήρα.
Η πρώτη από τις δύο εκδόσεις είναι η 750e xDrive, στην οποία το θερμικό σκέλος συνεισφέρει με 313 ίππους και 450 Nm. Όταν συνδυάζονται, οι δύο πηγές ισχύος παράγουν 360 kW/490 ίππους (με προσωρινό boost) και συνολική ροπή 700 Nm, γεγονός που επιτρέπει στην 750e xDrive να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα και από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα.
Στην «μεγάλη» Μ760e xDrive, o 6κύλινδρος και 3λιτρος επίσης κινητήρας αποδίδει 280 kW/380 ίππους και ροπή 520 Nm, ενώ σε συνδυασμό με την ηλεκτροκινητήρα, η μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής ανέρχονται σε 420 kW/571 ίππους και 800 Nm. Η νέα BMW M760e xDrive επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα και ολοκληρώνει την ρεπρίζ από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα επίσης σε 2,7 δευτερόλεπτα.
Οι ηλεκτροκινητήρες των δύο plug-in υβριδικών μοντέλων αντλούν την ενέργειά τους από μία μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης εγκατεστημένη στο πάτωμα του οχήματος, που είναι επίσης προϊόν της τεχνολογίας BMW eDrive πέμπτης γενιάς. Με χωρητικότητα 18,7 kWh, το ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας είναι πάνω από 50% υψηλότερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Με μέγιστη ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα τα 7,4 kW, η M760e xDrive προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 77-85 χλμ. και 78-87 χλμ. η 750e xDrive.
Η νέα BMW 740d xDrive με mild hybrid σύστημα των 48V
Στην BMW 740d xDrive, ένας ανανεωμένος πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με την πιο σύγχρονη ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Το αποτέλεσμα είναι να αποδίδει μέγιστη ισχύ 220 kW/300 ίππων, η οποία παράγεται από το συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης (210 kW/286 ίπποι) και του ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα (13 kW/18 ίπποι) και μέγιστη ροπή 670 Nm.
Ο 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας που τροφοδοτεί την BMW 740d xDrive έχει νέα, ατσάλινα έμβολα που επιτρέπουν ιδιαίτερα υψηλή πίεση καύσης και εμπλουτίζουν τον ήχο του κινητήρα. Η αποτελεσματικότητα δε της διαδικασίας διαχωρισμού λαδιού έχει επίσης βελτιωθεί συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα, ενώ το νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού common-rail λειτουργεί τώρα με μπεκ ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας που παρέχουν μέχρι 12 ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης με μέγιστη πίεση 2.500 bar.
Δείτε εδώ: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16
Δείτε ακόμη τη συζήτηση με τον Κύπριο engineer της Red Bull Racing Χρίστο Χαραλάμπους