GP Ιαπωνίας – Pole του Verstappen για μισό μέτρο (video)

Για 0,01” πήρε την pole ο Verstappen, που τιμωρήθηκε με επίπληξη για συμβάν με τον Norris. Οι μικρές διαφορές αφήνουν ελπίδες για συναρπαστικό αγώνα.

Μόλις 1 εκατοστό του δευτερολέπτου χωρίζει τον Max Verstappen από τον Charles Leclerc στους χρόνους των κατατακτήριων δοκιμών, για τον πρώτο μετά την πανδημία αγώνα Formula 1 στη Suzuka, αγαπημένη πίστα πολλών οδηγών.

Πόσο λίγο είναι 1 εκατοστό του δευτερολέπτου; Με την ταχύτητα που περνούν τα αυτοκίνητα Formula 1 από το σημείο χρονομέτρησης, κάτι παραπάνω από μισό μέτρο, 75 πόντοι, για την ακρίβεια. Ύστερα από ένα γύρο σχεδόν 6 χιλιομέτρων, λοιπόν, ο Max Verstappen άφησε πίσω τον Charles Leclerc κατά μόλις 0,75 του μέτρου και πήρε την 5η φετινή του pole.

Και αυτό είναι ενδεικτικό των μαχών που θα μπορούσε να έχουμε απολαύσει φέτος στη Formula 1, αλλά δεν απολαύσαμε, με εξαίρεση την αρχή της σεζόν, για λόγους που έχουμε αναλύσει.

Ο Max Verstappen ήταν ταχύτερος όλων και το πρωί στο FP3, την πρώτη περίοδο του weekend σε στεγνή Suzuka, ακολουθούμενος από τις Ferrari.

 
Max Verstappen 3

Max Verstappen

Στη διάρκεια του Q3, καθώς προθέρμαινε τα ελαστικά του, ο Verstappen γύρισε κάθετα και λίγο έλλειψε να τον εμβολίσει ο επερχόμενος Lando Norris, ο οποίος αναγκάστηκε να βγάλει τη McLaren στο γρασίδι, για να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Ο Verstappen έριξε το σφάλμα στον Norris που επεχείρησε να περάσει σε εκείνο το σημείο. Οι αγωνοδίκες κάλεσαν τον Verstappen, έκριναν όμως ότι αρκεί να τον τιμωρήσουν με επίπληξη, οπότε διατηρεί την 1η θέση στην εκκίνηση.

Πράγμα που ξεσήκωσε διαμαρτυρίες στα ΜΚΔ αρκετών χωρών, όπου κάποιοι θεωρούν ότι οι αγωνοδίκες χαρίζονται για πολλοστή φορά στη συγκεκριμένη ομάδα.

Θα υπενθυμίσουμε πάντως ότι το 2018, στις κατατακτήριες της Βραζιλίας, είχε συμβεί ανάλογο περιστατικό με τον Lewis Hamilton να κάνει ζιγκ ζαγκ την Mercedes, εμπρός από την Williams του Sergey Sirotkin, που ερχόταν τέρμα γκάζι, και ο Hamilton τιμωρήθηκε τότε απλώς με επίπληξη.

Αν ήταν κάποιος άλλος οδηγός Formula 1 στη θέση του Verstappen σήμερα ή του Hamilton τότε, θα είχε άραγε τιμωρηθεί αυστηρότερα; Η FIA το αρνείται στη σημερινή της ανακοίνωση, τονίζοντας ότι κάθε οδηγός σε ανάλογη περίπτωση θα είχε την ίδια αντιμετώπιση.

Ελπίζουμε αύριο σε βροχή ή έστω να δείξει η Ferrari τον δυναμισμό που έδειξε τελευταία φορά στο μακρινό Αυστριακό Grand Prix, πράγμα όμως στο οποίο δε συνηγορούν οι προσομοιώσεις αγώνα, οι οποίες θέλουν τη Red Bull ταχύτερη κατά 0,12” το γύρο.

Πάντως ο Charles Leclerc δήλωσε ότι βρίσκονται πιο κοντά στη Red Bull από όσο περίμεναν και αισιοδοξεί σε έναν συναρπαστικό αγώνα, αντάξιο της Formula 1 αύριο, κυρίως αν παίξει τα παιχνίδια του ο καιρός.

Οι Mercedes, που χθες άφησαν τόσες υποσχέσεις καταλαμβάνοντας τις 2 πρώτες θέσεις του βρεγμένου FP2, περιορίστηκαν σήμερα στην 6η και 8η θέση της εκκίνησης, με τον Lewis Hamilton να δηλώνει ότι βασικό τους πρόβλημα είναι ο υψηλός συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης και τον George Russell να υπόσχεται πως είναι πιο γρήγοροι σε ρυθμό αγώνα.

 
Sebastian Vettel 3

Sebastian Vettel

Ο Esteban Ocon, έχοντας μόλις καλωσορίσει στην Alpine για το 2023 τον παιδικό του φίλο, Pierre Gasly, έγραψε τον 5ο ταχύτερο χρόνο των κατατακτηρίων, σε αντίθεση με τον Gasly, που εγκατέλειψε κάθε προσπάθεια στο Q1, φανερά εκνευρισμένος από τα φρένα του.

Εμφανώς συγκινημένος, από την αγάπη που του εξέφρασαν οι Ιάπωνες θεατές, ο Sebastian Vettel κατετάγη 9ος. Είναι η πρώτη φορά που περνά στο Q3 μετά το Baku, τον Ιούνιο, κατέχει δε το αξιοσημείωτο ρεκόρ να έχει καταταγεί στην 1η δεκάδα όλες τις φορές που συμμετείχε στο Ιαπωνικό Grand Prix, στη Suzuka αλλά και στο Fuji.

Εδώ μπορείτε να δείτε τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές των κατατακτηρίων.

Ακολουθεί η σειρά εκκίνησης:

Grid Suzuka

Ακολουθούν αναλυτικά οι χρόνοι των κατατακτηρίων:

Qualifying jpg

Δείτε ακόμη τη συζήτηση με τον Κύπριο engineer της Red Bull Racing Χρίστο Χαραλάμπους