«Nissan v. Renault» με επίκεντρο την κινεζική Geely
Η Nissan δεν επιθυμεί τεχνολογίες που η ίδια εξέλιξε από κοινού με τη Renault να περάσουν στα χέρια μιας κινεζικής εταιρείας. Και εν προκειμένω της Geely.
Η απόφαση της Renault να στρέψει το βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση είναι πλέον δεδομένη, όπως πολλάκις έχει δηλώσει με κατηγορηματικό τρόπο ο Luca de Meo και έχει αρχίσει να διαφαίνεται μέσω του προγράμματος Renaulution των Γάλλων.
Εξίσου… ευδιάκριτη είναι πλέον και η πρόθεση των Γάλλων του Groupe Renault να δημιουργήσουν δύο ανεξάρτητα τμήματα που θα ασχολούνται με την εξέλιξη και κατασκευή θερμικών και ηλεκτρικών μονάδων.
Σε αυτό το «περιβάλλον», εκτενές ρεπορτάζ του Reuters αλλά και πολλών άλλων έγκριτων μέσων αναφέρει επικαλούμενο πηγές από το εσωτερικό της Renault, ότι ο Γάλλος κατασκευαστής σκέφτεται να πουλήσει σε τρίτους 60% του τμήματος κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Πιο συγκεκριμένα, η Renault φαίνεται να διαπραγματεύεται να πουλήσει το 40% του τμήματος στην κινεζική Geely και κρατώντας η ίδια μερίδιο 40%, να διαθέσει και το εναπομείναν 20% σε μια πετρελαική εταιρεία. Με κυριότερο «μνηστήρα» την Aramco.
Οι αντιρρήσεις της Nissan για την «κίνηση» της Renault
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, θα έχει συνομιλίες αυτό το Σαββατοκύριακο με τον ομόλογό του στη Nissan, Makoto Uchida, σχετικά με το σχέδιο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να πουλήσει μέρος της επιχείρησης κινητήρων εσωτερικής καύσης στην κινεζική Geely.
Και όπως είναι αναμενόμενο, το παραπάνω σχέδιο των Γάλλων βρίσκει αντίθετους τους ιθύνοντες της Nissan, η οποία δεν δεν επιθυμεί τεχνολογίες που εξέλιξε από κοινού με τη Renault να περάσουν στα χέρια μιας κινεζικής εταιρείας.
Αν μη τι άλλο, η πρόταση θα της Renault θα απαιτήσει τη συγκατάθεση της Nissan, η οποία αναμένεται να ζητήσει ανταλλάγματα προκειμένου να δώσει τη συγκατάθεσή της. Μάλιστα, η Wall Street Journal ανέφερε την Παρασκευή ότι η Nissan πιέζει τη Renault να πουλήσει ένα σημαντικό μέρος του μεριδίου που η γαλλική εταιρεία κατέχει στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία – το ποσοστό αυτό ανέρχεται σήμερα στο 43%.
Οι Financial Times ανέφεραν ότι στελέχη των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών θα συζητήσουν τη μείωση του μεριδίου της Renault στη Nissan στο 15%.
Ως επιπλέον αντάλλαγμα, η Nissan θα δώσει τη συγκατάθεσή της στα σχεδια της Renault επενδύοντας ταυτόχρονα στη νέα επιχείρηση EV της γαλλικής εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Μάιο, η Renault πούλησε το 34% της θυγατρικής της στη Νότια Κορέα στην κινεζική Geely. Η Renault σκοπεύει επίσης να εξελίξει υβριδικά οχήματα της Geely που παράγονται στο εργοστάσιό της στο Busan της Νότιας Κορέας.
Η Renault αναμένεται να ανακοινώσει λεπτομέρειες για τον διαχωρισμό των μονάδων εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών οχημάτων στις 8 Νοεμβρίου.
Η δεύτερη θα έχει έδρα τη Γαλλία και η πρώτη στο εξωτερικό συγκεντρώνοντας όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής κινητήρων βενζίνης και υβριδικών μονάδων και κιβωτίων ταχυτήτων που βρίσκονται στην Ισπανία, την Πορτογαλία, την Τουρκία, τη Ρουμανία και τη Λατινική Αμερική.
Δείτε εδώ: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16
Δείτε ακόμη τη συζήτηση με τον Κύπριο engineer της Red Bull Racing Χρίστο Χαραλάμπους