WRC – Οι επιλογές των Hyundai και Solberg για το ’23
Η Hyundai και ο Oliver Solberg αποφάσισαν να μην συνεχίσουν την συνεργασία τους το 2023 και εξετάζουμε τις επιλογές των δύο πλευρών για του χρόνου.
Η απόφαση της ομάδας είναι να έχει μια «έμπειρη» τριάδα οδηγών για την επόμενη σεζόν. Αυτή σίγουρα πάρθηκε μετά από ακόμα έναν χαμένο τίτλο οδηγών και την αμφιβολία σχετικά με το αν θα μπορέσει να κατακτήσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, με δύο αγώνες να απομένουν και την διαφορά από την Toyota να βρίσκεται στους 81 βαθμούς.
Ας πάρουμε το πρώτο σκέλος πρώτα. Η Hyundai σίγουρα θα ευνοούνταν από τρεις έμπειρους οδηγούς, έχει ήδη βρει εξάλλου δύο, στα πρόσωπα των Thierry Neuville και Ott Tanak. Αυτό βέβαια θα ίσχυε για οποιαδήποτε ομάδα. Η Νοτιοκορεάτικη ομάδα δεν είχε και το δυνατότερο roster φέτος, με τον Dani Sordo να έχει υπογράψει, εδώ και αρκετές σεζόν, συμβόλαιο μόνο για τα αργά rally και τον Oliver Solberg να τον αντικαθιστά στα υπόλοιπα. Η διαφορά στην εμπειρία μεταξύ των δύο οδηγών είναι βεβαίως τεράστια και αυτό αποτέλεσε ένα σημαντικό αρνητικό σημείο στο ρόστερ της Hyundai φέτος. Ο Solberg δεν έκανε καλή σεζόν και έτσι η ομάδα θα κοιτάξει αλλού. Αν και αυτό αποτελεί πρώτα λάθος της ομάδας, η απόφαση μπορεί να θεωρηθεί λογική, δεδομένης της ιδιαίτερης κατάστασης στην οποία βρίσκεται η Hyundai, η οποία έχει επηρεαστεί πολύ από τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.
Το πρόβλημα της Hyundai έγκειται στο γεγονός ότι εκείνη ψάχνει εμπειρία, όμως υπάρχει περίπτωση να μην μπορέσει καν να γεμίσει τα i20N της με οδηγούς επιπέδου WRC. Υπάρχει φημολογία πως ο Ott Tanak, παρά το συμβόλαιό του το οποίο λήγει το 2023, θα κοιτάξει για ένα συμβόλαιο με την M-Sport, ενώ σκέφτεται και την πιθανότητα να κάνει ένα διάλειμμα απροσδιόριστης διάρκειας. Ο Εσθονός έχει δείξει ενοχλημένος τόσο με το αυτοκίνητο, το οποίο δεν ήταν το κατάλληλο για να διεκδικήσει κανείς το πρωτάθλημα φέτος, όσο και με τις επιλογές της ομάδας. Στο Ακρόπολις του ζητήθηκε να μειώσει τον ρυθμό του ώστε να κερδίσει ο Neuville, ενώ στο Βέλγιο αντάλλαξε κάποια passive-aggressive σχόλια με τον ομόσταυλό του. Το πρόβλημα του Julien Moncet διογκώνεται και από τις δηλώσεις του Dani Sordo, σύμφωνα με τις οποίες θα αποφασίσει σύντομα αν το 2022 θα είναι η τελευταία του σεζόν στην κορυφή του παγκόσμιου rallying.
Στην περίπτωση που οι Tanak και Sordo δεν επιστρέψουν, οι δύο θέσεις θα χρειαστεί να καλυφτούν από οδηγούς οι οποίοι έχουν τουλάχιστον βρεθεί πρόσφατα σε κάποιο bucket. Οι πιο ρεαλιστικές επιλογές της Hyundai δεν μπορεί να είναι άλλες από τους Teemu Suninen και Andreas Mikkelsen. Ο Φινλανδός θα έχει ολοκληρώσει μια μερική σεζόν με την ομάδα στο WRC2, ενώ ο Νορβηγός αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που βρίσκονται στην οριακή κατάσταση του να επιστρέψουν στο WRC μετά την σμίκρυνση του πρωταθλήματος λόγω αποχωρήσεων κατασκευαστών. Η περίπτωση του Sebastien Loeb δεν πρέπει να θεωρείται λογική, αφού ο Γάλλος θα συμμετάσχει μόνο σε ελάχιστα rally, ενώ οι προαναφερόμενοι δεν θα σκεφτούν πολύ για να πουν το «ναι» στην ομάδα για πλήρη σεζόν.
Όσον αφορά τον Solberg, ο Νορβηγοσουηδός αναμφισβήτητα δεν είναι από τους καλύτερους οδηγούς αυτή την στιγμή, όμως είναι πολύ μικρός ακόμα, έχει δείξει πρόοδο και μπορεί με συγκέντρωση λίγης ακόμα εμπειρίας να βελτιωθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο. Είναι μέχρι στιγμής άγνωστο αν έχουν υπάρξει συζητήσεις με την Hyundai για επιστροφή σε κάποιο πρόγραμμα στο WRC2, όμως θα είναι απορίας άξιο αν ο 21χρονος δεν προσπαθήσει να βρει μια θέση στην εν λόγω κατηγορία, αφού αποτελεί το μόνο σενάριο το οποίο θα τον κρατήσει σε «παγκόσμια» τροχιά και σε ένα κάποιο επίπεδο σχετικότητας με την μεγάλη κατηγορία. Τέλος, μια αχτίδα ελπίδας μπορεί να υπάρχει για τον Solberg στην M-Sport, καθώς η θέση του Adrien Fourmaux είναι αβέβαιη. Αυτή δεν θα ήταν βέβαια μια πολύ έξυπνη κίνηση εκ μέρους Malcolm Wilson, καθώς θα αντάλλαζε έναν ασταθή οδηγό με έναν άλλο ασταθή οδηγό.
Δείτε εδώ: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16
Δείτε ακόμη τη συζήτηση με τον Κύπριο engineer της Red Bull Racing Χρίστο Χαραλάμπους