Επετειακή έκδοση Audi TT RS Coupé
Με το λανσάρισμα του Audi TT RS Coupé iconic edition, που θα παραχθεί σε 100 μονάδες στην Ευρώπη, η Audi γιορτάζει την επιτυχημένη πορεία, για ένα τέταρτο του αιώνα, του TT Coupé.
Από την πρεμιέρα του το 1998 το σπορ μοντέλο της Audi αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και πρότυπο οδηγικής απόλαυσης και πρωτοποριακής σχεδίασης. Η έκδοση RS εντυπωσιάζει με την απόδοση και το μοναδικό ηχητικό αποτύπωμα του πεντακύλινδρου κινητήρα. Το TT αποτελεί σχεδιαστικό σύμβολο της Audi για σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα. Σήμερα το Audi TT RS Coupé iconic edition συνεχίζει την παράδοση οδεύοντας προς το μέλλον, ένα σπορ αυτοκίνητο με σημαντικές καινοτομίες που διατηρεί τα τυπικά χαρίσματα του TT RS σε σχεδιασμό και δυναμισμό.
Έχοντας ως όραμα τη δημιουργία ενός μοντέλου για τους λάτρεις της αυτοκίνησης, η Audi παρουσίασε το πρωτότυπο Audi TT Coupé στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου IAA στη Φρανκφούρτη το φθινόπωρο του 1995. Έχοντας σχεδόν συμμετρικές αναλογίες, το Audi TT ακολούθησε σταθερά μια σχεδιαστική αρχή βασισμένη σε γεωμετρικές, κυκλικές φόρμες. Ο απαλλαγμένος από συμβιβασμούς σχεδιασμός του εντυπωσίασε αμέσως το κοινό. Τρία χρόνια αργότερα, το TT Coupé βγήκε στην παραγωγή σχεδόν αμετάβλητο και ένα χρόνο μετά από αυτό η Audi λάνσαρε και το TT Roadster. Στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, το ΤΤ Coupé εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις S και RS.
Τρεις γενιές TT και ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα οι γραμμές από το μοντέλο του 1998 εξακολουθούν να αναγνωρίζονται στο σημερινό TT RS Coupé iconic edition. Η ειδική έκδοση παραμένει πιστή στην ιδέα της απλότητας, με τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό να εκτείνεται από την εξωτερική εικόνα στο εσωτερικό, το οποίο εξακολουθεί να είναι ξεκάθαρα εστιασμένο στον οδηγό.
Το TT RS Coupé iconic edition διαθέτει τον καταξιωμένο κινητήρα 2.5 TFSI της Audi Sport με 400 PS και μέγιστη ροπή 480 Nm. Οι πολυάριθμες επιτυχίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε συνδυασμό με την αξιοποίηση της υψηλής απόδοσης και της τεχνολογικής αρτιότητας στην καθημερινότητας έχουν χαρίσει στον πεντακύλινδρο κινητήρα το «Διεθνές Βραβείο Κινητήρα της Χρονιάς», εννέα συνεχόμενες φορές από το 2010.
Όπως σε κάθε TT RS, η ισχύς περνά σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου S tronic επτά σχέσεων και της μόνιμης τετρακίνησης quattro. Το σύστημα δυναμικής οδήγησης Audi drive select επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει ανάλογα με τις απαιτήσεις του το σύστημα μετάδοσης quattro καθώς και το τιμόνι, το κιβώτιο S tronic, τα πτερύγια της εξάτμισης και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα.
Το Audi TT RS Coupé iconic edition έχει τελική ταχύτητα 280 km/h και επιταχύνει από στάση στα 100 km/hσε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας προσφέρει μια άκρως συναισθηματική εμπειρία οδήγησης, καθώς ο μονός αριθμός κυλίνδρων και η σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 παράγουν αρμονικές συχνότητες οι οποίες δημιουργούν ένα συγκεκριμένο και μοναδικό σε ρυθμό και χαρακτήρα ήχο. Σε συνθήκες αυξημένου φορτίου τα ειδικά πτερύγια της εξάτμισης ανοίγουν προσφέροντας έτσι ακόμα πιο πλούσιο ήχο.
Εκτός από χαμηλό βάρος (1.475 κιλά) το TT RS Coupé διαθέτει και τη σπορ ανάρτηση RS Sport Suspension Plus με ενεργά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τεχνολογίας Audi magnetic ride, η οποία εξασφαλίζει εξαιρετικό χειρισμό και σταθερότητα. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select.
Διαθέσιμο από το 1ο τρίμηνο του 2023
Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η ειδική έκδοση, περιορισμένης παραγωγής 100 μονάδων, είναι μια ιδιαίτερη προσφορά για τους λάτρεις του TT και των εκδόσεων RS. Χάρη στο πρόγραμμα εξατομίκευσης Audi exclusive, οι πελάτες μπορούν πρόσθετα να προσαρμόσουν το μοντέλο Audi Sport στις δικές τους προτιμήσεις, επιλέγοντας από μεμονωμένα εξωτερικά χρώματα έως την απόχρωση του δέρματος και την χρωματική αντίθεση των ραφών.
Audi TT RS Coupé iconic edition. Συνδυαστική κατανάλωση καυσίμου σε l/100 km: 9.1 ( WLTP ), Συνδυαστικές εκπομπές CO2 σε g/km: 207 ( WLTP ).
Δείτε εδώ: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16
Δείτε ακόμη τη συζήτηση με τον Κύπριο engineer της Red Bull Racing Χρίστο Χαραλάμπους