Ανανέωση για την Mercedes A-Class
Φρέσκια αισθητική για την ανανεωμένη Mercedes A-Class, περισσότερες τεχνολογίες, αλλά και ενδυνάμωση της γκάμας των κινητήριων μονάδων της.
Η Mercedes A-Class περνά και αυτή με τη σειρά της από την κρησάρα της μερικής ανανέωσης που επικεντρώνεται για την περίσταση σε μικρές αλλαγές στο σχεδιασμό, περισσότερες τεχνολογίες και κινητήρια σύνολα με ενισχυμένα οικολογικά… στοιχεία, χάρη στην προσθήκη ήπια υβριδικών συστημάτων των 48V.
Οπτικά, τόσο η 5θυρη χάτσμπακ, όσο και η 4θυρη Saloon, που εξακολουθούν να δίνουν το «παρών» ως τύποι αμαξώματος στη γκάμα της ανανεωμένης A-Class, διαθέτοντας διακριτικές αλλαγές στo σχήμα των φωτιστικών σωμάτων και το σχήμα του πίσω διαχύτη.
Στο εσωτερικό των Βενιαμίν μοντέλων της Mercedes, το τιμόνι είναι τώρα διακοσμημένο με δέρμα Nappa, ενώ στην καμπίνα απαντάται πλέον μια πρόσθετη θύρα USB-C με μεγαλύτερη δυναμικότητα φόρτισης. Το γνωστό σύστημα MBUX, που συνδυάζεται με κάμερα οπισθοπορείας στάνταρ, υποστηρίζεται από δύο οθόνες με διάμετρο 7 και 10,25 ιντσών ή, στις πλουσιότερες εκδόσεις, από δύο των 10,25 ιντσών.
Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων που προσφέρει η Mercedes είναι αυτή που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς όλοι οι 4κύλινδροι βενζινοκινητήρες συνεπικουρούνται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα των 48V, που αθροίζει επιπλέον ισχύ 10 kW. Στο στρατόπεδο της βενζίνης, το «παρών» δίνουν οι εκδόσεις Α 180, Α 200 και Α 220. Οι δύο πρώτες παίρνουν κίνηση από τον ήδη γνωστό 1.300άρη κινητήρα των 136 και 163 ίππων (με 230 και 270 Nm ροπής αντίστοιχα), ενώ η τελευταία είναι 2λιτρη, με απόδοση 190 ίππων.
Στο στρατόπεδο της πετρελαιοκίνησης, η Mercedes προσφέρει τις A 180 d, A 200 d και Α220 d, όλες με 2λιτρο κινητήρα που αποδίδει αντίστοιχα 116, 150 και 190 ίππους.
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις 250 e φέρουν μια βελτιωμένη μπαταρία, που αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία στα 70-81 χλμ. στην 5θυρη A-Class, ενώ αναβαθμισμένη κατά 5 kW είναι η απόδοση του ηλεκτρικού σκέλους της μονάδας κίνησης – που πλέον φτάνει τις 80 kW ή διαφορετικά τους 109 ίππους. Η συνδυαστική ισχύ της μονάδας ανέρχεται στους 218 ίππους, με την αντίστοιχη ροπή να φτάνει τα 450 Nm.
Όσον αφορά τη φόρτιση, υπάρχουν τρεις διαθέσιμες επιλογές: εκτός από τη φόρτιση στα 3,7 kW, η βελτιωμένη μπαταρία μπορεί τώρα να φορτιστεί και με εναλλασσόμενο ρεύμα έως 11 kW, αντί για 7,4 kW που ήταν πριν. Η νέα A-Class συνεχίζει επίσης να προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας με συνεχές ρεύμα έως τα 22 kW – η φόρτιση DC από το 10% έως 80% της μπαταρίας των 15,6 kWh διαρκεί περίπου 25 λεπτά.
Οι κορυφαίες εκδόσεις της σειράς εξακολουθούν να είναι οι Α 35 4Matic, σε 4θυρες και 5θυρες εκδόσεις, και Α 45 S 4Matic+, αποκλειστικά σε 5θυρη έκδοση. Πέρα από τις (μικρές) οπτικές διαφοροποιήσεις σε φωτιστικά σώματα και λογότυπα, ο 2λιτρος κινητήρας της Α 35 επωφελείται των πλεονεκτημάτων της mild-hybrid τεχνολογίας εξακολουθώντας να αποδίδει 306 ίππους και 400 Nm ροπής. Σε σχέση με το παρελθόν, συνδυάζεται με 8τάχυτο DCT κιβώτιο και ένα νέο, βελτιωμένο σύστημα ψύξης. Στην κορυφαία έκδοση Α 45 S, o 2λιτρος κινητήρας παραμένει σε απόδοση στους 421 ίππους και τα 500 Nm ροπής.
Δείτε εδώ: Όταν οι Σαμουράι διοικούσαν τη Suzuka | Speedzone Podcast EP16
Δείτε ακόμη τη συζήτηση με τον Κύπριο engineer της Red Bull Racing Χρίστο Χαραλάμπους