IMSA: Κύκνειο άσμα των DPi

Στο Road Atlanta ολοκληρώθηκε το φετινό Πρωτάθλημα IMSA, όπου συμμετείχαν για τελευταία φορά τα πρωτότυπα της κλάσης DPi, εν αναμονή των Hypercars.

Στο πολύ όμορφο φυσικό σιρκουί Road Atlanta του Αμερικανικού νότου διοργανώθηκε το Σάββατο ο κλασικός 10ωρος αγώνας Petit LeMans (μικρό Λεμάν) με τον οποίο ολοκληρώθηκε η σεζόν τηΉταν ο τελευταίος αγώνας των πρωτοτύπων της κλάσης DPi, που από το 2016 ως σήμερα μας έδωσαν αρκετούς συναρπαστικούς αγώνες.  Τα αρχικά DPi σημαίνουν Daytona Prototype international, εν διακρίσει από την κατηγορία LMP1, LeMans Prototype, δηλαδή, αφού οι 24ωροι αγώνες της Daytona και του LeMans είναι οι κυρίαρχοι αγώνες των Πρωταθλημάτων IMSA και WEC.

Όπως είναι γνωστό στους φίλους της ταχύτητας, τόσο η κατηγορία LMP1 όσο και η κατηγορία DPi αντικαθίστανται από τα Hypercars της κλάσης LMDh (LeMans – Daytona hypercars), τα οποία αναμένεται να εκτοξεύσουν σε πρωτοφανή επίπεδα τον ανταγωνισμό, το θέαμα και τη δημοφιλία των πολύωρων αγώνων αντοχής, WEC και IMSA.

Στο WEC έχει ήδη καταργηθεί η κατηγορία LMP1 και ήδη συμμετέχουν τα πρώτα Hypercars, για μια πιο ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή, ενώ στην IMSA θα κάνουν το ντεμπούτο τους τον Ιανουάριο, στις 24 Ώρες της Daytona.

Porsche Penske

Το Hypercar Porsche Penske 963 βρισκόταν εκεί προς επίδειξη

Στο Road Atlanta έφεραν προς επίδειξη τα Hypercars τους η Porsche, η Cadillac, η BMW και η Acura (Honda), αν και της BMW ήταν απλώς ένα στατικό μοντέλο. Όλα θα τα δούμε και στο WEC πλην, προς το παρόν, του Acura.

Στο Petit LeMans, λοιπόν, στο κύκνειο άσμα του Acura DPi, νικητές της κατηγορίας DPi και της γενικής κατάταξης, αλλά και Πρωταθλητές 2022 αναδείχθηκαν οι Βρετανοί Oliver Jarvis και Tom Blomqvist (γιος του Σουηδού νικητή του Acropolis, Stig Blomqvist). Συνοδηγός τους εδώ και νικητής του αγώνα μαζί τους ήταν ο Βραζιλιάνος πολυνίκης της Ινδιανάπολης, Helio Castroneves.

IMSA WeatherTech SportsCar Championship

Helio Castroneves, Tom Blomqvist και Oliver Jarvis, νικητές γενικής

Ύστερα από την τιμωρία της νικήτριας Ferrari, για παραβίαση των ωραρίων των οδηγών, νικητές της κατηγορίας GTD Pro αναδείχθηκαν οι Βρετανοί Jack Hawskworth και Ben Barnicoat με τον Αμερικανό Kyle Kirkwood, στο τιμόνι της πολύ όμορφης Lexus της ομάδας Vasser Sullivan.

Πρωταθλητές GTD Pro, όμως, αναδείχτηκαν οι οδηγοί της Porsche Matt Campbell από την Αυστραλία και Mathieu Jaminet από τη Γαλλία, που κυριάρχησαν στη διάρκεια της χρονιάς.

Petit LeMans 2

Η Porsche Πρωταθλήτρια στην κατηγορία GTD Pro

Στην κλάση LMP2 νίκησε το ORECA της Tower Motorsport, με οδηγούς τον Καναδό John Farano, τον Ελβετό πρώην δοκιμαστή της Haas, Luis Deletraz και τον Πορτογάλο, γεννημένο στην Αγκόλα, Rui Andrade, με τον John Farano να στέφεται Πρωταθλητής.

Δεύτεροι στην κατηγορία LMP2, λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πίσω από τους νικητές, τερμάτισαν ο θρυλικός Κολομβιανός Juan Pablo Montoya, με συνοδηγούς τον γιο του, Sebastian Montoya και τον Σουηδό Henrik Hedman.

Νικητής της κλάσης LMP3 μια Ligier της Andretti Autosport, με οδηγούς τον Αμερικανό Jarett Andretti, τον Κολομβιανό Gaby Chavez και τον Αυστραλό Josh Burdon, το Πρωτάθλημα όμως πήραν οι Αμερικανοί Colin Braun και Jon Bennett.

 
Aston Martin GTD

H Aston Martin Πρωταθλήτρια GTD

Ο Jarett Andretti ανήκει στην 3η γενιά της αγωνιστικής δυναστείας των Andretti. Είναι εγγονός του Aldo Andetti, δίδυμου αδερφού του θρυλικού Mario Andretti, και γιος του John Andretti, πρώην οδηγού Nascar. Τόσο ο Aldo όσο κι ο John μας άφησαν πρόπερσι, θύμα της πανδημίας ο πρώτος και του καρκίνου ο δεύτερος.

Στην κατηγορία GTD νίκησε το Acura NSX με οδηγούς τον 17χρονο Kyffin Simpson από τις νήσους Cayman, τον Βρετανό Till Bechtolsheimer και τον Γερμανό Mario Farnbacher. Πρωταθλητής GTD αναδείχθηκε ο Καναδός οδηγός της Aston Martin, Roman De Angelis.

Εδώ μπορείτε να δείτε ένα χορταστικό ημίωρο με τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές, σε ζωντανό σχόλιο του μεγάλου Αμερικανικού δικτύου NBC Sports.

 

Tags: