Maserati Project24: Η extreme και «πισταδόρικη» ΜC20
Μια ακόμα επίσημη γεύση από τη νέα Maserati Project24, η οποία υπόσχεται έντονες συγκινήσεις στην πίστα, ακόμα πιο καυτές επιδόσεις σε σχέση με την MC20 και φυσικά μοναδικότητα.
Στις αρχές του καλοκαιριού η Maserati είχε για πρώτη φορά αποκαλύψει την πρόθεση της να παρουσιάσει την Project24, μια extreme εκδοχή της MC20 η οποία προορίζεται αποκλειστικά για χρήση στην πίστα και πρόκειται να παραχθεί σε πολύ περιορισμένο αριθμό αντιτύπων.
Σήμερα, η ιταλική εταιρεία από τη Modena ρίχνει κι άλλο… λάδι στη φωτιά δίνοντας στη δημοσιότητα επιπλέον φωτογραφικό υλικό της Project24, η οποία «θα γίνει η επιτομή της αποκλειστικότητας καθώς κάθε αντίτυπο θα είναι μοναδικό και θα διαφέρει από όλα τα υπόλοιπα».
«Η Project24 είναι το πιο εξατομικευμένο μοντέλο στο πρόγραμμα εξατομίκευσης Fuoriserie της Maserati», αναφέρει χαρακτηριστικά η ιταλική εταιρεία.
Με γνώμονα την… εμμονή της στο χαμηλό βάρος, η πολεμική μηχανή των Ιταλών από τη Modena στοχεύει να μην ξεπερνά τα 1.250 κιλά εξασφαλίζοντας μια αναλογία κιλών ανά ίππο που θα αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή 1,69.
Την κίνηση στην Project24 προσφέρει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του V6 κινητήρα της Maserati που γνωρίσαμε στην «πολιτική» MC20. Με τη διαφορά ότι στη συγκεκριμένη εκδοχή του αποδίδει 740 ίππους, χάρη στους νέους υπερσυμπιεστές με τους οποίους εξοπλίζεται.
Θυμίζουμε ότι ο 3λιτρος Nettuno, όπως ονομάζεται η συγκεκριμένη μονάδα, αποδίδει στη νορμάλ εκδοχή του 630 ίππους διαθέτοντας σχέση συμπίεσης που ορίζεται στο 11:1. Η καρδία του σε τεχνολογικό επίπεδο είναι ένα σύστημα καύσης του μίγματος στον προθάλαμο με δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Εδώ, ένας θάλαμος καύσης τοποθετείται μεταξύ του κεντρικού ηλεκτροδίου και του παραδοσιακού θαλάμου καύσης και συνδέεται με μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων οπών.
Από εκεί και πέρα, το σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού λειτουργεί με πίεση τροφοδοσίας που φτάνει έως και τα 350 bar. Σύμφωνα με την Maserati, η συγκεκριμένη επιλογή επιφέρει μειωμένες εκπομπές και χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς επιπτώσεις στον τρόπο λειτουργίας του 6κύλινδρου στις πολύ χαμηλές στροφές.
Η κίνηση στην Project24 μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού το οποίο συνδυάζεται με ένα σειριακού τύπου κιβώτιο με 6 σχέσεις μετάδοσης και paddle shifters.
H Maserati Project24 έχει πλάτος 2.020 χλστ. και ύψος που περιορίζεται στα1.220 χλστ. Σχεδιαστικά, την… ευθύνη έχει αναλάβει το Maserati Centro Stile, το οποίο έχει προικίσει την ιδιαίτερη και αυστηρά διθέσια αυτή κατασκευή με ένα «κοστούμι» από carbon και φυσικές ίνες, ενώ πολλαπλές είναι οι ρυθμίσεις που μπορούν να γίνουν σε επίπεδο αεροδυναμικής μέσω των εμπρός και πίσω βοηθημάτων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι για λόγους μείωσης του βάρους, τα παράθυρα της Project24 είναι κατασκευασμένο από Lexan.
Από εκεί και πέρα, το σύστημα πέδησης, το οποίο «υπογράφει» η Brembo, φέρει αγωνιστικών προδιαγραφών δαγκάνες και κεραμικούς δίσκους. Το «παρών» φυσικά δίνουν τα σλικ ελαστικά, οι 18άρες ζάντες αλουμινίου με ένα κεντρικά τοποθετημένο μπουλόνι, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκοί, καθώς και το επίσης ρυθμιζόμενο ABS και Traction Control.
Στο εσωτερικό – που δεν αποκαλύπτεται ούτε σήμερα – θα βρει κανείς όλα τα απαραίτητα αγωνιστικά καλούδια. Όπως είναι, για παράδειγμα, τα «πολεμικά» καθίσματα, το ρυθμιζόμενο pedal box και η προσαρμόσιμη ως προς τη θέση της κολώνα του τιμονιού, οι ζώνες 6 σημείων, το σύστημα τηλεμετρίας, η κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και ο κλιματισμός.
Προς ώρας, άγνωστο παραμένει το ποσό που θα πρέπει να καταβάλλουν για την απόκτησή τους οι μόλις 62 τυχεροί όσο και ευκατάστατοι αγοραστές της νέας Project24.