Αποκάλυψη για τη νέα BMW XM
Η νέα BMW XM είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της BMW M και η δεύτερη αποκλειστική πρόταση για το σπορτίφ παράρτημα των Βαυαρών, μετά την Μ1 του 1978, που φέτος κλείνει μισό αιώνα ζωής.
Η νέα BMW XM επεκτείνει την προϊοντική ατζέντα της BMW M με μοναδικό, θα έλεγε κανείς, τρόπο αποτελώντας μια ξεχωριστή πρόταση με αρκετές πρωτιές. Εκτός από το γεγονός ότι πρόκειται για το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο του M Division, είναι παράλληλα και η πιο ακριβή σε κόστος πρόταση των Βαυαρών – αλλά και η πιο ισχυρή, καθώς η κορυφαία παραλλαγή της αποδίδει 748 ίππους.
Η εξωτερική σχεδίαση της BMW XM αποτελεί μια δήλωση αποκλειστικότητας, έντονης παρουσίας και υψηλής απόδοσης. Αν μη τι άλλο, οι χαρακτηριστικές αναλογίες ενός σύγχρονου οχήματος SAV, η δυναμική σιλουέτα, τα τυπικά σχεδιαστικά στοιχεία M και το έντονο προσωπείο προδίδουν στη νέα XM μια μοναδική, εξωστρεφή αύρα.
Οι προβολείς είναι χωρισμένοι σε δύο ξεχωριστές μονάδες, ενώ χαρακτηριστική είναι και η μάσκα με το… χρυσό περίγαμμα και τον ειδικό φωτισμό της, καθώς και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα. Στο πλάι, μια λωρίδα σε χρυσό επίσης χρώμα θυμίζει την αντίστοιχη που διέτρεχε κατά μήκος το αμάξωμα της BMW M1, ενώ το ίδιο χαρακτηριστικά είναι τα χαραγμένα στο επίπεδο πίσω παράθυρο λογότυπα, τα οποία συνδυάζονται με εντυπωσιακής αισθητικής φώτα. Ο δυναμισμό του αυτοκινήτου τονίζεται τόσο από το σχήμα του τελειώματος της οροφής, όσο και από τις ζάντες ελαφρού κράματος M των 21 ιντσών – προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας τροχών με διάμετρο έως και 23 ίντσες.
Το εκφραστικό στυλ της εξωτερικής σχεδίασης της BMW XM συνεχίζεται και στο εσωτερικό (το οποίο οι Βαυαροί χαρακτηρίζουν ως «M Lounge»), με το κόκπιτ και τα εμπρός καθίσματα να έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για μια «δυναμική οδηγική εμπειρία». Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα πολυλειτουργικά καθίσματα M, το ειδικής σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι Μ και φυσικά η κυρτή οθόνη της εταιρείας που συνδυάζεται με Head-Up Display. Το BMW Live Cockpit Professional απαρτίζεται από μια οθόνη 12,3 ιντσών και μια δεύτερη 14,9 ιντσών.
Η BMW υπόσχεται ότι η νέα XM είναι σε θέση να προσφέρει απαράμιλους χώρους και πολυτέλεια. Οι θερμαινόμενες πλάτες των καθισμάτων και τα ειδικά σχεδιασμένα μαξιλάρια τους προσφέρουν κορυφαία άνεση, με τους πελάτες να έχουν τη δυνατότητα επιλογής τεσσάρων διαφορετικών διακοσμήσεων για την προσαρμογή του εσωτερικού, καθώς και ένα νέο Vintage δέρμα για το άνω τμήμα του πίνακα οργάνων και των θυρών. Ο φωτισμός περιβάλλοντος, ο αυτόματος έλεγχος κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, το Harman Kardon Surround Sound System και το Travel & Comfort System είναι επίσης στάνταρ χαρακτηριστικά, ενώ η λίστα επιλογών περιλαμβάνει το σύστημα ήχου Surround Bowers & Wilkins Diamond με ενισχυτή 1.500 watt και τέσσερα επιπλέον ηχεία.
Οι τεχνολογίες της νέας BMW XM
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M Hybrid της νέας BMW XM αποδίδει συνολική ισχύ 480 kW, ήτοι 653 ίππους, που παράγονται από τον συνδυασμό ενός V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης με τεχνολογία TwinPower Tutbo και χωρητικότητα 4,4 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 360 kW/489 ίππους, και ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, που με τη σειρά του αποδίδει 145 kW, ή αλλιώς, 197 ίππους.
Ο 8κύλινδρος κινητήρας της BMW υποβοηθείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέγιστη συνολική ροπή του συστήματος φτάνει τα 800 Nm (V8: 650 Nm, ηλεκτροκινητήρας: έως και 280 Nm). Σύμφωνα με την BMW, το σπριντ από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 4,3 δλ. Από εκεί και πέρα, με το κουμπί M Hybrid στην κεντρική κονσόλα ο οδηγός είναι σε θέση να επιλέξει ένα από τα τρία drive mode, συμπεριλαμβανομένου του Electric που παρέχει κίνηση με μηδενικές εκπομπές σε ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα. Η δε ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 88 χλμ., χάρη σε μια μπαταρια ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 25,7 kWh.
Επιλέγοντας τα Sport ή Sport Plus, το σύστημα μετάδοσης κίνησης περνά σε λειτουργία Hybrid. Σε κάθε περίπτωση, η ισχύς που παράγεται από το δίδυμο των κινητήριων μονάδων διοχετεύεται στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, του οποίου η ρύθμιση έχει «οπισθοβαρή» χαρακτηριστικά στη λειτουργία 4WD Sport. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν την 4WD Sand, η οποία έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση πάνω από αμμόλοφους και παρόμοιες επιφάνειες. Το «παρών» επίσης δίνει και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης M Sport στον πίσω άξονα που μεταβάλει την κατανομή της ροπή ανάμεσα στους σχετικούς τροχούς.
Η ανάρτηση της νέας XM αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και έναν πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, σε συνδυασμό με προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς που ενεργοποιούνται καταλλήλως με την βοήθεια 48βολτων ηλεκτροκινητήρων – στον στάνταρ εξοπλισμό του νέου SAV της BMW M περιλαμβάνεται επίσης και το Integral Active Steering.
Η κορυφαία έκδοση της BMW XM
Η BMW XM Label Red θα προστεθεί στη γκάμα του μοντέλου το φθινόπωρο του 2023. Το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της BMW Μ θα αποδίδει συνδυαστικά 748 ίππους, που θα παράγονται από τον συνδυασμό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ( 430 kW/585 ίπποι) και του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης (145 kW/197 ίπποι). Εδώ, η μέγιστη ροπή του συστήματος θα φτάνει τα 1.000 Nm (750 Nm από τη θερμική μονάδα και 280 Nm από την ηλεκτρική).
Η παραγωγή της BMW XM θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο του 2022, ενώ το λανσάρισμά της θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2023. Οι βασικές αγορές θα είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Μέση Ανατολή.