Τέλος για τoν V12 κινητήρα της Lamborghini
Ολοκληρώθηκε η παραγωγή της Lamborghini Aventador σηματοδοτώντας παράλληλα και το οριστικό τέλος του ατμοσφαιρικού, 12λύλινδρου κινητήρα των Ιταλών.
Η Lamborghini σταμάτησε οριστικά την παραγωγή της Aventador με το τελευταίο αντίτυπο της να είναι μια LP 780-4 Ultimae Roadster, βαμμένη σε ένα ειδικό γαλάζιο χρώμα με την ονομασία Ad Personam, η οποία προορίζεται για την ελβετική αγορά.
Επί της ουσίας, αυτή είναι και η τελευταία ατμοσφαιρική 12κύλινδρη Lamborghini που παράγεται στις εγκαταστάσεις των Ιταλών στην Sant’Agata, σηματοδοτώντας με τον τρόπο αυτό το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για την εταιρεία.
Το εντυπωσιακό κουπέ μοντέλο της Lamborghini αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2011 στην έκδοση με την ονομασία LP 700-4, που «αποκάλυπτε» τους 700 ίππους, τη μόνιμη τετρακίνηση και τη θέση του V12 κινητήρα (Longitudinale Posteriore) που διέθετε περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών.
Έκτοτε, η Aventador παρήχθη σε 8 διαφορετικές εκδόσεις και συνολικά σε 11.465 αντίτυπα, τα οποία παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο. Από την Aventador προέκυψαν επίσης 10 περιορισμένης παραγωγής και on-off μοντέλα, με την Aventador να έχει κερδίσει αναρίθμητα βραβεία αποτελώντας ταυτόχρονα αντικείμενο πολλών καλλιτεχνικών έργων αλλά και ο πρωταγωνιστής αρκετών κινηματογραφικών ταινιών.
«Η Lamborghini Aventador άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού τα 11 αυτά χρόνια», δηλώνει ο Stephan Winkelmann, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Automobili Lamborghini. «Ο V12 κινητήρας αποτελεί μέρος της κληρονομιάς της Lamborghini από τις πρώτες μέρες της εταιρείας, και συγχρόνως την καρδιά μοντέλων όπως η Miura, η Diablo, η Countach και η Murcielago.»
Η Lamborghini έχει πουλήσει περισσότερες Aventador από το άθροισμα όλων των προηγούμενων 12κύλινδρων μοντέλων της. Kαι αυτό είναι σίγουρα μια τεράστια επιτυχία για το μοντέλο. Μάλιστα, κατά τον πέμπτο μόλις χρόνο της διάθεσής της, οι πωλήσεις της Aventador ξεπέρασαν τις 5.000 μονάδες, επίδοση που αντιστοιχεί στο συνολικό αριθμό των αντιτύπων της Murcielago που παρήχθησαν.
Η ιστορία της Lamborghini Aventador
Η πρώτη Aventador εξελίχθηκε από τον ταλαντούχο μηχανικό και εν συνεχεία επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Lamborghini, Maurizio Reggiani, σε στενή συνεργασία με το τμήμα σχεδίασης Centro Stile. Το αυτοκίνητο με τις έντονες γωνίες ξεχώριζε τεχνολογικά για το carbon μονοκόκ του, το οποίο ζύγιζε μόλις 147,5 κιλά και κατασκευάζονταν χρησιμοποιώντας την πατενταρισμένη διαδικασία RTM-Lambo της Lamborghini που εξασφάλιζε μέγιστη στρεπτική ακαμψία και ασφάλεια για τους επιβάτες.
Ο νέος 12κύλινδρος κινητήρας των 6,5 λίτρων απέδιδε 700 ίππους στις 8.250 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα, καθώς και τελική ταχύτητα 350 χλμ./ώρα. Η συγκεκριμένη μονάδα συνδυάζονταν με ένα κιβώτιο ταχυτήτων με την ονομασία Independent Shifting Rod (ISR), που επέτρεπε τη διαδοχή των σχέσεων σε μόλις 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Μετά το ντεμπούτο της Aventador LP 700-4, η έκδοση Roadster αποκαλύφθηκε τον Δεκέμβριο του 2012. Με τα ελαφριά της πάνελ από carbon να αφαιρούνται και να αποθηκεύονται στο εμπρός καπό, η «ανοιχτή» Aventador είχε την ικανότητα να επιτύχει τελική ταχύτητα 338 χλμ./ώρα, που είναι μεγαλύτερη από την ταχύτητα απογείωσης των αεροπλάνων.
Η Aventador LP 750-4 SuperVeloce που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2015 απέδιδε 50 επιπλέον ίππους και ήταν ελαφρύτερη κατά 50 κιλά, εξασφαλίζοντας μια αναλογία κιλών ανά ίππο της τάξης του 2:1. Καταρρίπτοντας το 2016 με πιλότο τον δοκιμαστή Pirelli, Marco Mapelli, το ρεκόρ γύρου για αυτοκίνητα παραγωγής στο Nurburgring Nordschleife με χρόνο 6:59:75, η LP 750-4 SuperVeloce παρήχθη σε μόλις 600 μονάδες. Όπως συνέβη και με τα 500 αντίτυπα της Aventador SV Roadster που παρουσιάστηκε αργότερα εκείνο το καλοκαίρι, όλα εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες.
Τον Δεκέμβριο του 2016 παρουσιάστηκε η επόμενη γενιά του μοντέλου, η Aventador S, με την επίσημη αποκάλυψή της να λαμβάνει χώρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2017. Με το γράμμα «S» να υποδηλώνει τις βελτιώσεις στα μηχανικά και όχι μόνο μέρη, ο νέος επικεφαλής σχεδιασμού της Lamborghini, Mitja Borkert, επέβλεψε τις σχεδιαστικές τροποποιήσεις που ενσωμάτωσαν βελτιωμένη έως και 50% αεροδυναμική απόδοση και μεγαλύτερη κατά 130% κάθετη δύναμη στο εμπρός μέρος. Με 740 ίππους και αύξηση της ροπής στα 690 Nm, η Aventador S εισήγαγε για πρώτη φορά το Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva (LDVA), που είχε τη δυνατότητα να ελέγχει κεντρικά όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος, όπως την ανάρτηση MagneRide και το σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Η Aventador S Roadster αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το φθινόπωρο του 2017. Πριν από την αποκάλυψή της στο Monterey Car Week τον Αύγουστο του 2018, η Aventador SVJ είχε ήδη δημιουργήσει ξεχωριστή αίσθηση. Με τον οδηγό δοκιμών της Lamborghini, Marco Mapelli, πίσω από το τιμόνι του καμουφλαρισμένου αυτοκινήτου, η Aventador SVJ πέτυχε τον Ιούλιο του 2018 χρόνο 6:44.97 στο Nürburgring Nordschleife, κατακτώντας ξανά το ρεκόρ στην κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής.
Ο επανασχεδιασμένος κινητήρας της απέδιδε 770 ίππους και 720 Nm ροπής, ενώ σήμα κατατεθέν του μοντέλου ήταν το ενεργό αεροδυναμικό σύστημα ALA της Lamborghini, που συνδυάζονταν με το σύστημα LDVA 2.0, επιτυγχάνοντας έως και 40% πρόσθετη κάθετη δύναμη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο SV. Μαζί με την έκδοση Roadster που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019, μια κουπέ εκδοχή περιορισμένης έκδοσης με την ονομασία «63» τίμησε το έτος ίδρυσης της εταιρείας, ακολουθούμενη από μια έκδοση «63 Roadster» που παρουσιάστηκε στο Monterey Car Week την επόμενη χρονιά.
Τον Ιούλιο του 2021 παρουσιάστηκε το μοντέλο που σηματοδότησε το φινάλε της Aventador, του τελευταίου μοντέλου της Lamborghini με ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα. Ο λόγος για την Aventador LP 780-4 Ultimae. Με 780 ίππους, 720 Nm ροπής και «0-100» σε 2,8 δευτερόλεπτα, η Aventador Ultimae παρήχθη σε 350 Coupe και 250 Roadster αντίτυπα.