Πρεμιέρα για τη νέα Ford Mustang
Η Ford παρουσίασε την έβδομη γενιά της εμβληματικής Mustang που διατηρεί τον 5λιτρο V8 κινητήρα της αμερικανικής εταιρείας λέγοντας «όχι» σε κάθε μορφή ηλεκτροκίνησης.
Η Ford αποκάλυψε σήμερα τη νέα Mustang, η οποία «μεταμορφώνει το σπορ κουπέ μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ανά τον κόσμο στην πιο διασκεδαστική στην οδήγηση Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ, μέσα από μια πιο αιχμηρή σχεδιαστική προσέγγιση, ένα πλήρως επανασχεδιασμένο ψηφιακό cockpit και έναν προηγμένο, νέο V8 κινητήρα».
Αυτό τουλάχιστον επικαλείται η αμερικανική εταιρεία στις επίσημες δηλώσεις της, αμέσως μετά την πλήρη αποκάλυψη των εκδόσεων coupe και convertible της έβδομης γενιάς Mustang που έλαβε χώρα σ’ έναν ειδικά διαμορφωμένο υπαίθριο στο Detroit των ΗΠΑ.
Η σημαντικότερη είδηση στη νέα Mustang έχει να κάνει με την απόφαση της Ford να… αντισταθεί στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι, όλες οι εκδόσεις του μοντέλου που θα πατήσουν τους τροχούς τους στην Ευρώπη διατηρούν όχι μόνο την παραδοσιακή διάταξη «κινητήρας εμπρός-κίνηση πίσω» αλλά και τον εμβληματικό V8 κινητήρα των 5,0 λίτρων της Ford που για την περίσταση έχει αναβαθμιστεί.
Προσκύνημα στο «Ναό της Ταχύτητας» και επίσκεψη στο Maranello | SpeedZone podcast EP14
Η έκδοση με τον «μικρό» EcoBoost κινητήρα των 2,3 λίτρων δεν προβλέπεται να εισαχθεί στη γηραιά ήπειρο, αν και θα διατίθεται στην αντίπερα όχι του Ατλαντικού. Σε κάθε περίπτωση, η «ευρωπαϊκή» Mustang με τον «μεγάλο» ατμοσφαιρικό κινητήρα τέταρτης γενιάς θα συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το γνωστό 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford.
Προς ώρας, η Ford δεν ανακοινώνει κανέναν περαιτέρω στοιχείο για την απόδοση του V8 με τις διπλές πλέον πεταλούδες εισαγωγής και τις επιδόσεις που προσφέρει στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις της νέας Mustang. Όπως ανακοινώθηκε, αυτό θα πραγματοποιηθεί κάποια στιγμή πριν το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου, που είναι προγραμματισμένο για το 2023.
Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του στην 5λιτρη Mustang, που συνοδεύεται στην ονομασία της από τα αρχικά «GT», έξι στο σύνολο προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Sport, Slippery, Drag και Track, καθώς και ένα ακόμα που θα δίνει τη δυνατότητα αποθήκευσης των προσωπικών ρυθμίσεων του εκάστοτε χειριστή.
Από εκεί και πέρα, η Ford ανακοίνωσε ότι η νέα Mustang διαθέτει ταχύτερο σύστημα διεύθυνσης, σύστημα rev-matching στις χειροκίνητες εκδόσεις, ενώ το «παρών» θα δίνει και το Performance Pack (στάνταρ εξοπλισμός) που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, φρένα της Brembo καθώς και το σύστημα Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει διαφορετικούς ήχους κινητήρα που ταιριάζουν σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης – η ενεργή ανάρτηση MagneRide, η οποία παρακολουθεί τα «δρώμενα» χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί ένα υγρό που ελέγχεται ηλεκτρονικά ρυθμίζοντας την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες, θα είναι προαιρετική.
Σχεδιαστικά, η Ford ανανέωσε την εμφάνιση του μοντέλου, αλλά όχι ριζικά. Το νέο προσωπείο ξεχωρίζει για τη μάσκα με τις διαφορετικές εισαγωγές αέρα, τα στενότερα φωτιστικά σώματα, τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, τους νέους αεραγωγούς που κοσμούν το καπό και την σταθερή πίσω αεροτομή, δημιουργώντας ένα σύνολο που αντλεί έμπνευση από την πρώτη γενιά του μοντέλου της δεκαετίας του ’60.
Οι σημαντικότερες αλλαγές στη νέα Mustang συναντώνται στο εσωτερικό, στο οποίο ο ψηφιακός κόσμος διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Εδώ, η πλήρης συνδεσιμότητας «περνά» μέσα από δύο ψηφιακές οθόνες 12,4 και 13,2 ιντσών οι οποίες φιλοξενούνται κάτω από ένα ενιαίο κρύσταλλο. Το πιο πρόσφατο σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 4 της Ford είναι πλήρως συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto και ενσωματώνεται πλήρως με την εφαρμογή FordPass. Όπως και με την αμιγώς ηλεκτρική Mach-E, η νέα Mustang διαθέτει δυνατότητα ασύρματης ενημέρωσης Ford Power-Up.
Η έβδομη γενιά Mustang είναι εξοπλισμένη με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού επόμενης γενιάς της Ford, όπως και στη Mustang Mach-E, περιλαμβάνοντας Speed Sign Recognition, Intelligent Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop;go, Lane Centering Assist, Evasive Steer Assist και Reverse Brake Assist. Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό είναι το Active Pothole Mitigation, το οποίο παρακολουθεί συνεχώς την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης και προσαρμόζει ανάλογα την απόκριση της ανάρτησης. Το Stolen Vehicle Services – μια λειτουργία μέσω της εφαρμογής FordPass που παρέχει 24ωρη υποστήριξη σε περίπτωση κλοπής – είναι επίσης νέα στη Mustang.
Η Ford αποκάλυψε επίσης, εκτός από την 5λιτρη GT, την κατά τι πιο σκληροπυρηνική έκδοση Dark Horse. Εδώ, ο V8 κινητήρας διαθέτει νέους εκκεντροφόρους και υψηλότερηισχύ (που επίσης δεν ανακοινώνεται), ενώ χαρακτηριστική είναι η παρουσία ενός «μοναδικού κιβωτίου 6 σχέσεων της Tremec» αλλά και μιας πλειάδας ψυγείων για την ψύξη λαδιού και νερού κινητήρα, του πίσω άξονα και του κιβωτίου ταχυτήτων στην 10τάχυτη αυτόματη έκδοση.
Η νέα Mustang Dark Horse επίσης ένα μοναδικό tuning, με μεγαλύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκό, heavy-duty εμπρός αμορτισέρ, διαφορετικά φρένα με δαγκάνες σταθερού εμβόλου με μεγαλύτερους ρότορες, μπάρα θόλων, ειδική πίσω ενίσχυση σχήματος «K», διαφορικό τύπου Torsen, τροχούς διαφορετικών διαστάσεων εμπρός και πίσω, ελαστικά Pirelli P-Zero PZ4 και ενεργή ανάρτηση MagneRide. Το «παρών» δίνει επίσης το Performance Electronic Parking Brake, το οποίο έχει σχεδιαστεί όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Ford «τόσο για αρχάριους οδηγούς, ώστε να μαθαίνουν και να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους στο drift, όσο και για τους πιο έμπειρους που αναζητούν μια έτοιμη λύση για τους αγώνες».