Εικόνες από παλιά Ράλλυ Ακρόπολις
Οι λάτρεις του Ράλλυ Ακρόπολις κρατάνε τεύχη, κρατάνε αποκόμματα εφημερίδων της εποχής. Κάποιοι φορτωμένοι με αναλογικές φωτογραφικές και Super8 κάμερες ανηφόριζαν στα βουνά και απαθανάτιζαν στιγμές.
H Άυλον είναι μία εταιρεία που ασχολείται με την ψηφιοποίηση αναλογικού υλικού και την διαφύλαξή του. Είχε την ευγένεια να μάς στείλει υλικό της που μοιραζόμαστε μαζί σας.
Οι συγκεκριμένες λήψεις έχουν πραγματοποιηθεί με έγχρωμο φιλμ και συγχρονισμένο ήχο και ανήκουν στο αρχείο του Δ. Παπαδήμου. Στο φιλμ παρακολουθούμε σκηνές από το 25ο Ράλλυ Ακρόπολις, που πραγματοποιήθηκε από τις 29 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου, το 1978.
Το απόσπασμα ανοίγει με πλάνα απ’ τον δρόμο και το ράλλυ, βλέπουμε τα αυτοκίνητα που διαγωνίζονται να περνούν καθώς και τον κόσμο στην άκρη του δρόμου που έχει έρθει να θαυμάσει ή να καταγράψει το γεγονός.
Ο κινηματογραφιστής συνεχίζει με πλάνα από ένα άλλο μέρος της διαδρομής, έναν δύσκολο χωματόδρομο με στροφές και την καταγραφή του ράλλυ. Βλέπουμε το Fiat 131 Abarth με οδηγό τον Sandro Munari και συνοδηγό Mario Mannucci, το Open Kadett GT/E με οδηγό τον Anders Kulläng και συνοδηγό τον Bruno Berglund αλλά και το Datsun 160j με το νούμερο 4, με οδηγό τον Harry Källström και συνοδηγό τον Claes Billstam. Σειρά έχει το Fiat 131 Abarth με το νούμερο 5, με τους τον Walter Röhrl και τον Christian Geistdörfer, οι οποίοι ήταν και νικητές του αγώνα και το Lancia Stratos HF με το ελληνικό πλήρωμα των Scirocco και Μανώλη Μακρινού.
Ακολουθούν πολλά ακόμη αυτοκίνητα από διάφορα σημεία της διαδρομής, ενώ βλέπουμε και το ελικόπτερο που καλύπτει τον αγώνα.
Στη συνέχεια ο κινηματογραφιστής βρίσκεται σε βουνό έξω από την Ιτέα, σε ένα άλλο μέρος της διαδρομής με άσφαλτο αλλά ιδιαίτερες και ανηφορικές στροφές. Παρακολουθούμε για άλλη μια φορά τους νικητές με το αυτοκίνητο 5 (Fiat 131 Abarth), καθώς και το Toyota Celica TA22 με τους Ευάγγελο Γκάλο και Ανδρέα Αρκέντη.
Στο ίδιο κανάλι θα βρείτε πλούσιο υλικό από το παρελθόν.
Ακρόπολις χωρίς ήχο γίνεται;
Κι όμως, κάποια φιλμάκια που έχουν ψηφιοποιηθεί είναι ασπρόμαυρα ή δεν έχουν ήχο.
Όπως για παράδειγμα αυτό από το Ράλλυ Ακρόπολις του 1973 έχουμε, ένα έγχρωμο βουβό super 8mm φιλμ από το αρχείο του Π. Καφούρου, όπου παρακολουθούμε την εκκίνηση του αγώνα με πλάνα από την οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου.
Εκεί παρελαύνουν θρυλικά αυτοκίνητα όπως οι Alpine-Renault A110, Toyota Celica και Corolla, BMW 2002, Alfa Romeo 2000 GTV, Opel Kadett Rallye και Ascona, Ford Escort Mexico MKI, Audi 80 GL που πλέον βλέπουμε στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Τότε στα χέρια των Jean-Luc Therier, Ove Andersson, Bjorn Waldegard, Jean-Pierre Nicolas ή των ελληνικών πληρωμάτων με Σιρόκο και Μίλτο Ανδριόπουλο, Γιώργο Ραπτόπουλο και Αλέκο Τσαντούλα, Ιωάννη Μπαρδόπουλο και Θεόδωρο Καρέλη, Σταύρο Ζαλμά και Σαράντη Αποστολίδη, τους Κώστα και Χριστιάνο Μέξη, τον Τζώννυ Πεσμαζόγλου, τον Γιώργο Μοσχού.
Όλα αυτά σε πολλούς από τους παλιούς μας αναγνώστες θα ξυπνήσουν μνήμες από την εποχή που τα βουνά γέμιζαν με κόσμο. Αλλά μήπως αυτό δεν συνέβη και φέτος;