Μία ενιαία πλατφόρμα για όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα του VW Group
Το VW Group θα δημιουργήσει από τα μέσα της δεκαετίας μία ενιαία πλατφόρμα για όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα του που θα αντικαταστήσει τις MEB και PPE.
Τέσσερις αναμένεται να είναι οι βασικοί αναπτυξιακοί πυλώνες του VW Group για τα προσεχή 10 χρόνια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπως επίσημα ανακοίνωσαν σήμερα οι ιθύνοντές του, ένα μόλις 24ώρο μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης Power Day στην οποία ο όμιλος ανέπτυξε τα πλάνα του σε ότι αφορά την κατασκευή μπαταριών και την υποστήριξη των υποδομών φόρτισης για τα ηλεκτρικά μοντέλα του.
Ο πρώτος πυλώνας αφορά τις πλατφόρμες και όπως έγινε γνωστό σήμερα, στο μέλλον – περίπου το 2026 – τα υφιστάμενα δάπεδα MEB (Modular Electric Drive Toolkit) και PPE (Premium Platform Electric) που ήδη έχει στη διάθεσή του ο γερμανικός όμιλος θα αντικατασταθούν από μια νέα, ενιαία και ευέλικτη αρχιτεκτονική με την ονομασία Scalable Systems Platform (SSP) η οποία θα υιοθετηθεί από όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά και πλήρως ψηφιοποιημένα μοντέλα του.
Θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα MEB χρησιμοποιείται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου σε Ευρώπη, Κίνα και ΗΠΑ, ενώ μέσα στο 2022, τα μοντέλα που θα την υιοθετούν θα αγγίζουν παγκοσμίως τα 27.
Ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης για το VW Group στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αφορά στις μπαταρίες και τη φόρτιση. Όπως ανακοινώθηκε χθες, από το 2023 το VW Group θα λανσάρει έναν ενοποιημένο τύπο μπαταρίας. Σύμφωνα με τις προσδοκίες των ιθυνόντων του, έως το 2030 το 80% των EV σε όλες τις μάρκες του ομίλου θα «φορούν» τον συγκεκριμένο τύπο μπαταρίας.
Διαβάστε επίσης: Northvolt – παραγγελία μπαταριών ύψους 11,7 δις ευρώ από το VW Group
Ο τρίτος πυλώνας αφορά στη συνδεσιμότητα και το λογισμικό, με την VW να στοχεύει σε συνέργειες σε όλες τις μάρκες τα επόμενα χρόνια. Σημείο αναφοράς εδώ θα αποτελεί το λειτουργικό σύστημα VW.OS που παρέχεται από την Car.Software-Org., η οποία ιδρύθηκε το 2020. Η έκδοση 1.2 του συστήματος θα βρει σύντομα εφαρμογή στα οχήματα που «πατούν» στην πλατφόρμα PPE, ενώ στη συνέχεια η έκδοση 2.0 θα κυκλοφορήσει για τα οχήματα που θα υιοθετούν τη νέα πλατφόρμα SSP.
Τέλος, ο τέταρτος αναπτυξιακός πυλώνας των Γερμανών του VW Group στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αφορά τις υπηρεσίες κινητικότητας, οι οποίες αναμένεται να αναπτυχθούν με γοργούς ρυθμούς τα προσεχή χρόνια.