Η BMW επενδύει στις κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών
Η BMW θα τροφοδοτήσει τη νέα της κατηγορία ηλεκτρικών της οχημάτων με κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών που θα κατασκευάζονται σε έξι στο σύνολο εργοστάσια από συνεργάτες της, όπως η κινεζική CATL και η EVE Energy.
Επενδύοντας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η BMW ανακοίνωσε ότι η Neue Klasse, η νέα, με άλλα λόγια, γενιά των ηλεκτρικών της οχημάτων, θα εξοπλίζεται με κυλινδρικές μπαταρίες.
Οι συγκεκριμένες κυψέλες μπαταριών θα κατασκευάζονται σε έξι εργοστάσια, με δύο να βρίσκονται στην Ευρώπη, δύο την Κίνα και δύο τη Βόρεια Αμερική προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση από τις πρισματικές κυψέλες που χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή η BMW.
Με περίπου το μισό κόστος σε σχέση με τις πρισματικές κυψέλες, η τεχνολογία προορίζεται να ενισχύσει τη νέα EV πλατφόρμα της BMW, γνωστή υπό τη σκέπη της ονομασίας Neue Klass, ακολουθώντας έτσι το δρόμο που χάραξε η Tesla, η οποία χρησιμοποιεί τον συγκεκριμένο τύπο μπαταρίας εδώ και αρκετό καιρό.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη κάνει παραγγελίες «πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ» στην CATL και την EVE Energy για την παραγωγή στοιχείων μπαταρίας σε τέσσερα εργοστάσια στην Κίνα και την Ευρώπη. Επιπρόσθετα, η BMW δήλωσε ότι αναζητά συνεργάτες ικανούς να κατασκευάσουν δύο ακόμη εργοστάσια στις ΗΠΑ και το Μεξικό.
Η BMW δήλωσε επίσης ότι θα υπογράψει συμβόλαια για την παραγωγή μπαταριών με χωρητικότητα 20 GWh για κάθε ένα από τα έξι αυτά εργοστάσια.
Ο Frank Weber, επικεφαλής ανάπτυξης της BMW, δήλωσε ότι τα entry-level μοντέλα της ηλεκτρικής γενιάς Neue Klasse θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν μπαταρίες σιδήρου-φωσφορικού λιθίου, οι οποίες είναι φθηνότερες και δεν απαιτούν νικέλιο ή κοβάλτιο, αν και προσφέρουν λιγότερη ενεργειακή πυκνότητα και είναι βαρύτερες από τις νέες κυλινδρικές κυψέλες.
Τα κορυφαία ηλεκτρικά οχήματα της σειράς θα έχουν αυτονομία έως και 800 χιλιόμετρα και θα φορτίζουν από το 10 έως 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά, δήλωσε επίσης Frank Weber.
Η νέα γενιά μπαταριών της BMW θα χρησιμοποιεί περισσότερο νικέλιο και πυρίτιο και λιγότερο κοβάλτιο, με αποτέλεσμα την αύξηση κατά 20% στην ενεργειακή πυκνότητα, τη βελτίωση της ταχύτητας φόρτισης κατά 30% αλλά και τη μεγαλύτερη κατά 30% αυτονομία από τις προηγούμενες.
Η μπαταρία, το σύστημα μετάδοσης κίνησης έκτης γενιάς και η τεχνολογία φόρτισης τω μοντέλων της Neue Klasse θα έχει επίσης υψηλότερη τάση που θα φτάνει τα 800V. Μεταξύ άλλων, αυτό θα βελτιστοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο η ενέργεια παρέχεται σε σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος συνεχούς ρεύματος, που μπορούν να πετύχουν πολύ υψηλότερη ικανότητα φόρτισης με ρεύμα έως 500 Α.
Ο Frank Weber επεσήμανε ότι οι προμηθευτές της BMW συμφώνησαν να παράγουν τις νέες κυλινδρικές κυψέλες μόνο με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να χρησιμοποιούν εν μέρει ανακυκλωμένο κοβάλτιο, νικέλιο και λίθιο για να μειώσουν έως και 60% τις εκπομπές άνθρακα που σχετίζονται με την παραγωγή.
Η CATL ανέφερε σε δική της δήλωση την περασμένη Παρασκευή ότι δύο από τα εργοστάσιά της θα προμηθεύουν τη BMW με μπαταρίες που έχουν την ίδια διάμετρο με τις κυψέλες 4680 της Tesla.
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η οικογένεια ηλεκτρικών οχημάτων Neue Klasse της BMW θα επικεντρωθεί πρώτα σε premium μοντέλα μεσαίου μεγέθους, όπως η Σειρά 3.
Οι πρισματικές μπαταρίες, οι οποίες έχουν ορθογώνιο σχήμα, έχουν γίνει η πιο κοινή μορφή μπαταρίας αυτοκινήτου τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς μπορούν να «συσκευαστούν» πιο πυκνά, εξοικονομώντας κόστος. Ωστόσο, οι… οπαδοί των κυλινδρικών μπαταριών υποστηρίζουν ότι οι νεότερες κυψέλες έχουν γίνει πιο αποδοτικές λόγω των βελτιώσεων που σχετίζονται με την ενεργειακή τους πυκνότητα.