EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Θρίαμβος για τη Hyundai με νικητή τον Neuville
Το καλύτερο αποτέλεσμα της ιστορίας της πέτυχε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η Hyundai Motorsport.
Τα Hyundai i20 Rally1 αποδείχτηκαν τα πιο γρήγορα και πιο αξιόπιστα αγωνιστικά του αγώνα και τερμάτισαν στις τρεις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης. Οι Thierry Neuville-Martin Wydaeghe ανέβηκαν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου σημειώνοντας την πρώτη νίκη της καριέρας τους στο Ράλλυ των Θεών και την πρώτη τους φετινή.
Οι Βέλγοι θα κέρδιζαν ακόμα κι αν ο πρόεδρος της εταιρείας δεν έδινε το πρωί της Κυριακής εντολές στα πληρώματα της ομάδας να διατηρήσουν τις θέσεις τους μέχρι τον τερματισμό, από τη στιγμή μάλιστα που το μοναδικό δίδυμο που απειλούσε το 1-2-3 της Hyundai, οι Elfyn Evans-Scott Martin εγκατέλειψαν με πρόβλημα στο turbo του Toyota Yaris Rally1.
Οι Neuville-Wydaeghe ήταν πανευτυχείς στον τερματισμό κερδίζοντας επιτέλους αγώνα μετά από περισσότερο από έναν χρόνο. Η νίκη τους αυτή, μετά από μια σειρά ανεπιτυχών αποτελεσμάτων τους δίνει το δικαίωμα να διατηρήσουν τις, έστω και μαθηματικές, ελπίδες τους για τον τίτλο. Για τη Hyundai, η τρίτη συνεχής νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα δείχνει ότι η ομάδα βρίσκει το δρόμο της και έρχονται καλύτερες ημέρες για αυτήν.
Δεύτεροι ολοκλήρωσαν οι Ott Tanak-Martin Jarveoja που δεν έκρυψαν την απογοήτευση τους για τις εντολές που δόθηκαν από τον πρόεδρο της εταιρείας και δεν του επέτρεψαν να διεκδικήσουν τη νίκη. Η αλήθεια είναι πως η διαφορά που είχαν δημιουργήσει οι Neuville-Wydaeghe στο τέλος του δεύτερου σκέλους δεν ήταν δυνατόν να ανατραπεί χωρίς να αντιμετωπίσουν οι Βέλγοι κάποιο σοβαρό πρόβλημα, με τους Εσθονούς να θεωρούν πως έπρεπε η ομάδα να τους “βοηθήσει” στη μάχη που συνεχίζουν να δίνουν για τον τίτλο. Οι Tanak-Jarveoja κέρδισαν και την power stage του αγώνα μειώνοντας τη διαφορά τους από τους πρωτοπόρους της βαθμολογίας στους 54 βαθμούς, με 3 αγώνες να απομένουν για το τέλος.
Τον θρίαμβο της κορεατικής ομάδας συμπλήρωσαν οι Dani Sordo-Candido Carrera που έκαναν για ακόμα έναν αγώνα αυτό που τους ζήτησε η ομάδα, ανεβαίνοντας για τρίτη φορά φέτος στο βάθρο των νικητών, στους τρεις αγώνες που εκκίνησαν.
Στην τέταρτη και πέμπτη θέση τερμάτισαν δύο πληρώματα της M-Sport διασκεδάζοντας τις εντυπώσεις από τα πολλά μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε η ομάδα κατά τη διάρκεια του τριημέρου, στερώντας τη δυνατότητα στους Sebastien Loeb-Isabelle Galmiche να παλέψουν για τη νίκη.
Οι Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais ήταν τέταρτοι εντυπωσιάζοντας με την απόδοση τους τους πολυάριθμους θεατές που βρέθηκαν στα βουνά της πατρίδας μας, με τους Craig Breen-Paul Nagle να ακολουθούν πέμπτοι. Το ιρλανδικό δίδυμο έχασε ουσιαστικά τις ελπίδες τους για τη διεκδίκηση μίας θέσης στο βάθρο την Παρασκευή στο δεύτερο Λουτράκι, όταν σταμάτησαν να αλλάξουν κλαταρισμένο ελαστικό.
Έκτοι ολοκλήρωσαν οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota Yaris Rally1), το μοναδικό πλήρωμα της ομάδας που τερμάτισε δίχως τη χρήση του superrally. Παραλίγο να τα τινάξουν όλα στον αέρα στην power stage όπου είχαν “τη στιγμή τους”, με μοναδική απώλεια ένα κλαταρισμένο ελαστικό που δεν τους στέρησε θέσεις στην κατάταξη και βαθμούς.
Πλήρης απογοήτευση για την ομάδα της Toyota που στην Ελλάδα πραγματοποίησε μία από τις χειρότερες της εμφανίσεις στο WRC. Μηχανικά προβλήματα σταμάτησαν τις προσπάθειες τόσο των Elfyn Evans-Scott Martin και Esapekka Lappi- Janne Ferm, ενώ οι Kalle Rovanpera- Jonne Halttunen υπέπεσαν για δεύτερο συνεχή αγώνα σε λάθος που τους στέρησε μια θέση στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Το μόνο που κατάφεραν οι Φινλανδοί ήταν τερματίσουν δεύτεροι στην power stage και να μην φύγουν από την πατρίδα μας με μηδέν βαθμούς.
Στην κατηγορία WRC2 οι Emil Lindholm- Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 Evo) πανηγύρισαν τη δεύτερη φετινή τους νίκη, επικρατώντας παράλληλα και στο WRC2 Juniors. Οι Φινλανδοί ήταν χαρούμενοι στον τερματισμό αφού η νίκη τους ήταν αποτέλεσμα της δικής τους καλής απόδοσης και όχι αποτέλεσμα συγκυριών.
Οι επίσης Juniors Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 Evo) τερμάτισαν δεύτεροι με τους Αλέξανδρο Τσουλόφτα–Ross Whittock (Volkswagen Polo R5) να ανεβαίνουν στο τρίτο σκαλί του βάθρου.Ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα για τον Πρωταθλητή Ελλάδος που τερμάτισε παράλληλα στην ένατη θέση της γενικής κατάταξης και στην τρίτη της power stage, κερδίζοντας στα ίσα τους Eyvind Brynildsen-Roger Eilertsen (Skoda Fabia Rally2 Evo) ανατρέποντας την εις βάρος τους κατάσταση στην power stage.
Οι Yohan Rossel-Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally2) εγκατέλειψαν στην power stage χάνοντας κάθε ελπίδα για τη διεκδίκηση του Παγκόσμιου Τίτλου. Αντίθετα, ζωντανές τις ελπίδες τους για το πρωτάθλημα διατήρησαν οι Andreas Mikkelsen-Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rally2 Evo). Kατάφεραν να αναρριχηθούν στην έβδομη θέση της κατηγορίας, μετά το λάθος τους στην υπερειδική, κερδίζοντας επιπρόσθετα και τους τρεις βαθμούς της power stage παραμένοντας στην κορυφή της βαθμολογίας, έχοντας πλέον ολοκληρώσει τις προσπάθειες τους.
Οι Λάμπρος Αθανασούλας- Νίκος Ζακχαίος (Hyundai i20 Rally2) τερμάτισαν στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων. Πραγματικά συγκινητική η προσπάθεια του πληρώματος που κατάφερε να ολοκληρώσει το Ράλλυ των θεών στην 16η θέση της γενικής και στην 9η της κατηγορίας WRC2. Το αποτέλεσμα αυτό αποκτά μεγαλύτερη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς την έλλειψη φυσικής κατάστασης του Έλληνα οδηγού, λόγω ενός προβλήματος υγείας, και της απουσίας υδραυλικής υποβοήθησης στο τιμόνι του Hyundai i20 Rally2 στον απογευματινό Ταρζάν της δεύτερης ημέρας.
Στη δεύτερη θέση έφτασαν στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας οι Βασίλειος και Ιωάννης Βελάνης (Skoda Fabia Rally2 Evo) που με κατάλληλη στρατηγική έμειναν μακριά από προβλήματα διπλασιάζοντας τους τερματισμούς τους σε ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Οι Robert Virves-Julia Thulin ήταν οι νικητές στην κατηγορία WRC3 Juniors και αναδείχτηκαν πρωταθλητές! Όσο κι αν πίεσαν οι Jon Armstrong-Brian Hoy δεν κατάφεραν να φτάσουν τους Εσθονούς καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση σε Ακρόπολις και πρωτάθλημα.
Στην κατηγορία WRC3 Open οι δικοί μας Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς ολοκλήρωσαν τελικά στην τρίτη θέση, παλεύοντας μέχρι τέλους με τους νικητές Diego Dominguez-Rogelio Penate και τους δεύτερους William Creighton-Liam Regan. Στην τέταρτη θέση τερμάτισε το δεύτερο ελληνικό πλήρωμα των Πάνου Ισμαήλου-Allan Harryman που έχασαν πολύ χρόνο στην τελευταία ειδική της Παρασκευής.
Πρώτοι της δικίνητης κατηγορίας έφτασαν στον τερματισμό οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου με Peugeot 208 Rally4, στο πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις του οδηγού. Πίσω τους ολοκλήρωσαν οι Σάββας Λευκαδίτης-Βαγγέλης Ακράτος με ίδιο αυτοκίνητο. Οι μάχες των δύο ελληνικών 208 στις ειδικές του αγώνα ήταν μεγάλες, με τη διαφορά να δημιουργείται στο Χαρβάτι της πρώτης ημέρας όπου οι δεύτεροι έχασαν πολύ χρόνο.
Στη ράμπα του τερματισμού ανέβηκαν από ελληνικής πλευράς και οι Διονύσης Σπανός-Σωτήρης Γκότοβος (Skoda Fabia Rally2 Evo), οι Χρυσόστομος Καρέλλης-Λεωνίδας Μαχαίρας (Citroen C3 Rally2), οι Θέμης Χαλκιάς-Ανδρέας Βίγκος (Skoda Fabia Rally2 Evo), οι Γιώργος Κεχαγιάς-Δημήτρης Σαΐνης (Skoda Fabia Rally2 Evo), οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος-Γιώργος Κότσαλης (Ford Fiesta Rally4), οι Γιώργος Βασιλάκης-Κώστας Σούκουλης (Ford Fiesta R5) που πήραν βαθμούς και στην κατηγορία WRC Masters, οι Θόδωρος Καλαμάρας-Βασιλική Ψαράκη (Peugeot 208 Rally4), οι Αναστάσιος Κανελλόπουλος-Κωνσταντίνος Κοφινάς (Peugeot 208 Rally4) και οι μοναδικοί Χάρης Καλτσούνης-Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης (Opel Corsa Rally4) στο 43ο Ράλλυ Ακρόπολις του οδηγού.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2022 ήταν εξαιρετικό από όλες τις απόψεις. Η γεμάτη κόσμο υπερειδική του ΟΑΚΑ έκλεψε την παράσταση, ενώ και οι ειδικές στα πανέμορφα ελληνικά βουνά ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, χάρη και στην υποδειγματική συμπεριφορά του κόσμου. Και του χρόνου.