Αποκάλυψη για το Nissan X-Trail
Η επόμενη, τέταρτη κατά σειρά γενιά του Nissan X-Trail αποτελεί γεγονός και για την Ευρώπη. Και συνάμα ένα ακόμα εξηλεκτρισμένο βήμα για τον Ιάπωνα κατασκευαστή.
Οπτικά, η σιλουέτα του νέου X-Trail τονίζεται από τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία της Nissan, όπως η είναι για παράδειγμα η μάσκα V-motion. Η μπροστινή όψη πλαισιώνεται από προβολείς που φαίνονται να είναι πλήρως «ενσωματωμένοι» στο αμάξωμα μ’ έναν συνδυασμό φώτων ημέρας και φλας «φωλιασμένων» κατά μήκος της γραμμής κλεισίματος του καπό. Από εκεί και πέρα, το σχήμα της κολόνας C θυμίζει πτερύγιο δελφινιού, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Nissan, προσδίδοντας την απαραίτητη, τηρουμένων των αναλογιών, ένταση στο πίσω μέρος, σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα πίσω φώτα.
Ξεχωριστή προσοχή έχει δοθεί στον τομέα της αεροδυναμικής, Τα βασικά χαρακτηριστικά εδώ περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ενεργό κλείστρο γρίλιας για τον έλεγχο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα, ειδικό σχήμα για την κολόνα Α, καλύμματα κάτω από το αμάξωμα για τη διαχείριση της ροής αέρα κάτω από το όχημα και μια μοναδική «αεροκουρτίνα» που κατευθύνει με ακρίβεια τον αέρα από το εμπρός μέρος στις πλευρικές επιφάνειες του X-Trail.
Nissan X–Trail: Με την ισχύ του υβριδικού συστήματος e–Power
Πόλος έλξης στο νέο X-Trail είναι το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Power, το οποίο είναι το ίδιο με εκείνο του Qashqai. H εν λόγω μονάδα αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης 1,8 kWh και σύστημα μετάδοσης κίνησης ενσωματωμένα με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και εμπρός ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 150 kW. Αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης σημαίνει ότι η ισχύς στους τροχούς προέρχεται μόνο από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την άμεση, γραμμική απόκριση στο γκάζι.
Σύμφωνα με την Nissan, η τελική ισχύ του συστήματος να φτάνει τους 204 ίππους και η ροπή τα 330 Nm. Το μοναδικό στοιχείο του e-Power είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός ενός βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας υψηλή απόδοση στην κατανάλωση καυσίμου σε αστικές συνθήκες. Χάρη στην «καθαρή» ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην απόκριση όπως συμβαίνει με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ή με ένα παραδοσιακό υβριδικό σύστημα.
Αναπόσπαστο στοιχείο του σχεδιασμού στο e-Power είναι η αυτό που η Nissan αποκαλεί ως «γραμμική μελωδία», η οποία διέπει τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα, αποφεύγοντας το φαινόμενο των «υψηλών στροφών» των παραδοσιακών υβριδικών μονάδων όταν υπάρχει απότομη επιτάχυνση. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι η ποιότητα κύλισης που προσφέρει, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας λειτουργεί μόνο με στις στροφές που χρειάζεται, οι οποίες είναι συνήθως σε χαμηλά επίπεδα σε αστικές και προαστιακές συνθήκες. Εκτός από αυτά τα πλεονεκτήματα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Power εγγυάται μια αθόρυβη οδήγηση, όπου για παράδειγμα στα 40 χλμ.ώρα ο ήχος στο αυτοκίνητο μειώνεται κατά 8 db σε σύγκριση με άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Το «παρών» δίνει εδώ και το γνωστό επίσης σύστημα e-Pedal. Το σύστημα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από το διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και, έκτοτε, με το πάτημα του γκαζιού το αυτοκίνητο θα επιταχύνει ως συνήθως. Με την απελευθέρωσή του, το e-Pedal Step θα φρενάρει το Χ-Trail με επιβράδυνση 0,2 g, που είναι αρκετή για να ανάψουν τα φώτα των φρένων και να επιβραδύνει το όχημα σε μια ταχύτητα «ερπυσμού» – κάτι που διασφαλίζει ότι οι ελιγμοί στάθμευσης με χαμηλή ταχύτητα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλοί.
Μια ακόμα έκδοση βενζίνης για το Nissan X–Trail
Το νέο X-Trail θα είναι διαθέσιμο και με τον υπερτροφοδοτούμενο μεταβλητού λόγου συμπίεσης κινητήρα των 1,5 λίτρων της Nissan με ισχύ 163 ίππων και 300 Nm ροπής. Η έκδοση αυτή, η οποία συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα των 12V, θα προσφέρεται μόνο σε κίνηση στους εμπρός τροχούς, με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων Xtronic.
Εν προκειμένω, σε σενάρια οδήγησης με χαλαρή οδήγηση και ελαφριά επιτάχυνση, ο κινητήρας μεταβαίνει σε υψηλή αναλογία συμπίεσης για βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, ενώ σε περιπτώσεις όπου χρειάζονται περισσότερες επιδόσεις, ο λόγος συμπίεσης προσαρμόζεται σε χαμηλό επίπεδο.
Το Nissan X–Trail με σύστημα τετρακίνησης e-4orce
Το γράμμα «e» στην ονομασία «e-4orce» σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα 100% ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης. Εν προκειμένω, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 157 kW, δηλαδή 213 ίππους, χάρη στον πίσω κινητήρα των 94 kW, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με την Nissan, έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD, ενώ επιπλέον η συνεχής ανακατανομή της ροπής προσφέρει έξτρα πόντους σε επίπεδο πρόσφυσης και ασφάλειας. Αξιοσημείωτη επίσης εδώ είναι η προσθήκη αναγεννητικής πέδησης στον πίσω ηλεκτροκινητήρα, σε σχέση με το συνηθισμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση στον εμπρός κινητήρα.
Εκτός από τη βελτιστοποίηση της κατανομής της ροπής εμπρός και πίσω, το σύστημα e-4orce εφαρμόζει ανεξάρτητο έλεγχο πέδησης σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς προσφέροντας κατευθυντικότητα που ακολουθεί πιστά τις προθέσεις του οδηγού με ελάχιστες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης.
Αναβάθμιση εφ’ όλης της ύλης για το νέο X-Trail στο εσωτερικό
Η καμπίνα του νέου Nissan X-Trail πρσφέρει αναβαθμισμένη ατμόσφαιρα, ξεχωριστή σχεδίαση και βελτιωμένη χρηστικότητα. Εδώ, έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην εργονομική και απτική ποιότητα στους διακόπτες και στα χειριστήρια, προσδίδοντας μια αίσθηση υψηλής ποιότητας. Το επάνω επίπεδο της διάταξης της κεντρικής κονσόλας διαθέτει το e-shifter, τον επιλογέα λειτουργίας οδήγησης και δύο ποτηροθήκες, καθώς και μια ασύρματη βάση φόρτισης 15W για smartphone.
Από πλευράς πρακτικότητας, για να διευκολυνθεί η φόρτωση αντικειμένων, η εγκατάσταση παιδικού καθίσματος ή η άνεση στο αυτοκίνητο, η πρόσβαση στα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι πλέον ακόμη πιο εύκολη, λόγω των θυρών των πίσω επιβατών που ανοίγουν σχεδόν στις 90 μοίρες. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων χωρίζεται σε διαμόρφωση 60:40, ενώ υπάρχει μια κεντρική «καταπακτή», ώστε αντικείμενα όπως πέδιλα του σκι, να μεταφέρονται εύκολα χωρίς να χρειάζεται να πέσει κανένα τμήμα της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί επίσης να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να μεγιστοποιήσει τον χώρο του πορτμπαγκάζ και να επιτρέψει την εύκολη πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων. στη διαμόρφωση 7 θέσεων.
Εδώ, τα δύο ανεξάρτητα καθίσματα που «εξαφανίζονται”» στο πάτωμα είναι σχεδιασμένα για να φιλοξενούν επιβάτες ύψους έως 160 εκ., τοποθετώντας το X-Trail μεταξύ των πιο γενναιόδωρων στην κατηγορία του. Η δε πρόσβαση στην τρίτη σειρά απαιτεί έναν απλό χειρισμό για την ανατροπή του εξωτερικού καθίσματος προς τα εμπρός, επιτρέποντας ένα εύκολο βήμα στην τρίτη σειρά. Όταν τα δύο πίσω καθίσματα δεν χρησιμοποιούνται, ο χώρος του πορτμπαγκάζ που προκύπτει τοποθετεί το X-Trail μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία του με συνολική χωρητικότητα 585 λίτρων.
Αναβαθμισμένη υποστήριξη οδηγού ProPILOT για το νέο X–Trail
Το νέο X-Trail εξοπλίζεται με την επόμενη γενιά του συστήματος υποστήριξης οδηγού ProPILOT, προσφέροντας μεγαλύτερη υποστήριξη σε ένα ευρύτερο φάσμα περιστάσεων. Έχοντας την κωδική ονομασία ProPILOT με Navi-link, το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την κόπωση και το άγχος κατά την οδήγηση, ενώ είναι πολύ διαισθητικό στη χρήση.
Το ProPILOT με Navi-link μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει το όχημα σε μία λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα μπορεί να επιταχύνει το όχημα με καθορισμένη ταχύτητα και μπορεί να φρενάρει το όχημα έως την πλήρη στάση, σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να επανακτήσει αυτόματα την ταχύτητα αν το όχημα έχει σταματήσει για λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και η κίνηση μπροστά από το αυτοκίνητο έχει εξομαλυνθεί.
Στο νέό X-Trail, το αναβαθμισμένο σύστημα είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με πρόσθετες εξωτερικές συνθήκες: όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητο διασχίζει μια ζώνη ορίου χαμηλότερης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα μπορεί να διαβάσει οδικές πινακίδες και να λάβει υπόψη τα δεδομένα ορίου ταχύτητας από το σύστημα πλοήγησης, προκειμένου να επιβραδύνει το όχημα στην κατάλληλη ταχύτητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να προσαρμόζει χειροκίνητα την ταχύτητα στο cruise control.
Το σύστημα μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύτητα προσέγγισης σε στροφές ή σε εξόδους από τους αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί τώρα να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων (blind spot) του X-Trail, επεμβαίνοντας διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου.
Χάρη σε μια νέα αναβάθμιση της υπάρχουσας ειδοποίησης Ανίχνευσης Κινούμενου Αντικειμένου, τα φρένα θα ενεργοποιηθούν για να σταματήσουν το αυτοκίνητο εάν εντοπιστεί ένα κινούμενο αντικείμενο μπροστά. Και αν εντοπιστεί ένα κινούμενο αυτοκίνητο ή ένα ακίνητο αντικείμενο κατά την όπισθεν, και σε αυτή την περίπτωση θα σταματήσει το αυτοκίνητο.
Δείτε το βίντεο με την παρουσίαση του νέου Nissan X-Trail: