Ο νέος οδικός χάρτης της VW στον τομέα των μπαταριών έως το 2030
Η VW παρουσίασε τον οδικό χάρτη στον τομέα των μπαταριών και των υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων της με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Όπως ανακοινώθηκε στη διαδικτυακή παρουσίαση «Power Day» της VW που ολοκληρώθηκε πριν λίγο, η γερμανική εταιρεία ανέλυσε τα σχέδια της για την παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη, προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση, αλλά και τα πλάνα της σε επίπεδο υποδομών που θα υποστηρίξουν τα υφιστάμενα και μελλοντικά EV της.
«Μαζί με συνεργάτες, θέλουμε να λειτουργήσουμε στην Ευρώπη συνολικά 6 εργοστάσια κατασκευής μπαταριών έως το 2030, διασφαλίζοντας την επάρκειά τους στην εφοδιαστική αλυσίδα», δηλώνουν με έμφαση οι ιθύνοντες της VW.
Τα νέα εργοστάσια αναμένεται να παράγουν μπαταρίες με συνολική ενεργειακή χωρητικότητα 240 GWh ετησίως μέχρι τη στιγμή που θα ολοκληρωθούν. Τα δύο πρώτα εργοστάσια θα λειτουργούν στην πόλη Skellefteå της Σουηδίας και στο Salzgitter της Γερμανίας. Σε απάντηση στην αυξημένη ζήτηση, η VW αποφάσισε να επανεστιάσει στο προηγούμενο σχέδιό της σε σχέση με την παραγωγή μπαταριών και να συγκεντρώσει την κατασκευή των συσσωρευτών ενέργειας για τα premium μοντέλα της στο gigafactory με την ονομασία «Northvolt Ett» στο Skellefteå σε συνεργασία με τη Northvolt. Η παραγωγή αυτών των μπαταριών πρόκειται να ξεκινήσει το 2023 και θα επεκταθεί σταδιακά με ετήσια δυναμική έως και 40 GWh.
Το εργοστάσιο που λειτουργεί αυτή τη στιγμή από τη VW στο Salzgitter θα παράγει τις μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα μεγάλου όγκου από το 2025 και θα αναπτύξει καινοτομίες στη διαδικασία, το σχεδιασμό και τη χημεία των εν λόγω συσσωρευτών. Για την περίσταση, η προβλεπόμενη δυναμική της εν λόγω μονάδας θα είναι 40 GWh ετησίως προσφέροντας σημαντικές οικονομίες κλίμακας μειώνοντας συγχρόνως την πολυπλοκότητα στον τομέα της παραγωγής. Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δύο αυτά εργοστάσια θα τροφοδοτούνται με ενέργεια που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Την ίδια στιγμή, η VW στοχεύει στη σταδιακή μείωση του κόστους των μπαταριών για το entry-level τμήμα της αγοράς έως και 50% και στο τμήμα «μεγάλου όγκου» έως και 30%. «Θα χρησιμοποιήσουμε τις οικονομίες κλίμακας προς όφελος των πελατών μας όσον αφορά τις μπαταρίες. Κατά μέσο όρο, θα μειώσουμε το κόστος των μπαταριών στα 100 € ανά κιλοβατώρα. Αυτό θα καταστήσει τελικά την ηλεκτρική κινητικότητα προσιτή και κυρίαρχη»,δηλώνει χαρακτηριστικά η VW.
Οι υποδομές
Η «επίθεση» της VW στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να επεκταθεί και στις υποδομές φόρτισης των οχημάτων της. Μαζί με τους συνεργάτες του, η εταιρεία σκοπεύει να θέσει σε λειτουργία περίπου 18.000 δημόσια σημεία ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη έως το 2025, αριθμός που αντιπροσωπεύει μια πενταπλάσια επέκταση του δικτύου σε σύγκριση με τα σημερινά επίπεδα αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο της συνολικής ζήτησης που προβλέπεται για την ήπειρο για το 2025.
Όλα τα παραπάνω θα επιτευχθούν μέσω μιας σειράς στρατηγικών συνεργασιών, πέραν της υφιστάμενης με την κοινοπραξία Ionity. Έτσι, η VW θέλει να δημιουργήσει περίπου 8.000 σημεία ταχείας φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη μαζί με την BP, με τους φορτιστές με ισχύ 150 kW να εγκαθίστανται σε συνολικά 4.000 πρατήρια καυσίμων των BP και ARAL – η πλειονότητά τους θα έχουν ως έδρα τους τη Γερμανία και τη Μ. Βρετανία. Σε συνεργασία με την Iberdrola, η VW θα καλύψει τις κύριες οδούς κυκλοφορίας στην Ισπανία, ενώ στην Ιταλία η VW θέλει να συνεργαστεί με την Enel για τη δημιουργία του δικτύου ταχείας φόρτισης τόσο στους αυτοκινητόδρομους όσο και στις αστικές περιοχές.
Η VW σκοπεύει να επενδύσει περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα έως το 2025, με περαιτέρω επενδύσεις να βαρύνουν εξωτερικούς συνεργάτες.
Η γερμανική εταριεία επεκτείνει επίσης το δημόσιο δίκτυο ταχείας φόρτισης στις ΗΠΑ και στην Κίνα. Πιο συγκεκριμένα, η Electrify America σχεδιάζει να εγκαταστήσει περίπου 3.500 σημεία ταχείας φόρτισης στη Β. Αμερική μέχρι το τέλος του έτους, ενώ στην Κίνα η εταιρεία στοχεύει να δημιουργήσει 17.000 σημεία ταχείας φόρτισης έως το 2025 μέσω της κοινοπραξίας CAMS.