H Renault έτοιμη να πουλήσει μέρος του τμήματος κινητήρων της
Ρεπορτάζ του Reuters αναφέρει ότι Renault σκέφτεται να πουλήσει μέρος του τμήματος κινητήρων εσωτερικής καύσης σε μια μεγάλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς και σε μία πετρελαϊκή εταιρεία.
Η απόφαση της Renault να στρέψει το βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση είναι πλέον δεδομένη, όπως πολλάκις έχει δηλώσει με κατηγορηματικό τρόπο το αφεντικό του γαλλικού ομίλου Luca de Meo και έχει αρχίσει να διαφαίνεται μέσω του προγράμματος Renaulution των Γάλλων.
Εξίσου… ευδιάκριτη είναι πλέον και η πρόθεση των Γάλλων του Groupe Renault να δημιουργήσουν δύο ανεξάρτητα τμήματα που θα ασχολούνται με την εξέλιξη και κατασκευή θερμικών και ηλεκτρικών μονάδων.
Σε αυτό το «περιβάλλον», εκτενές ρεπορτάζ του Reuters αναφέρει σήμερα επικαλούμενο πηγές από το εσωτερικό της Renault, ότι ο Γάλλος κατασκευαστής σκέφτεται να πουλήσει σε τρίτους 60% του τμήματος κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Πιο συγκεκριμένα, η Renault φαίνεται να διαπραγματεύεται να πουλήσει το 40% του τμήματος στην κινεζική Geely και κρατώντας η ίδια μερίδιο 40%, να διαθέσει και το εναπομείναν 20% σε μια μη κατονομαζόμενη προς ώρας πετρελαική εταιρεία.
Σύμφωνα με τις παραπάνω πληροφορίες προφανές είναι ότι η Nissan, βασικός συνεργάτης της Renault, δεν σκοπεύει να αναλάβει μερίδιο στο ανεξάρτητο τμήμα κινητήρων εσωτερικής καύσης της τελευταίας.
Η Renault αναμένεται να αποκαλύψει το φθινόπωρο τα σχέδιά της για τη δημιουργία μιας μονάδας αποκλειστικά για EV με έδρα τη Γαλλία και μια άλλη με έδρα το εξωτερικό που θα συγκεντρώσει όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής κινητήρων βενζίνης και υβριδικών μονάδων και κιβωτίων ταχυτήτων που βρίσκονται στην Ισπανία, την Πορτογαλία, την Τουρκία, τη Ρουμανία και τη Λατινική Αμερική.
Η Renault σκοπεύει να παραμείνει ο πλειοψηφικός μέτοχος του τμήματος με την ονομασία «Ampère», το οποίο θα απασχολεί περίπου 10.000 άτομα και θα μπορούσε να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το δεύτερο εξάμηνο του 2023, σε αντίθεση με ένα μειοψηφικό μερίδιο στο τμήμα κινητήρων εσωτερικής καύσης, που θα φέρει σύμφωνα με το Reuters την ονομασία «Horse».
Μοιραζόμενη το κόστος για τους κινητήρες ντίζελ και βενζίνης που πρόκειται να μειωθούν σε ζήτηση καθώς αυξάνονται οι πωλήσεις των EV, η Renault ελπίζει να απελευθερώσει κεφάλαια που θα επενδυθούν σε ηλεκτρικά μοντέλα. Ταυτόχρονα, η συμμετοχή μιας εταιρείας πετρελαίου στο όλο «σχήμα» είναι πιθανό να βοηθήσει επίσης στην εξέλιξη του πράσινου υδρογόνου καθώς και υποδομών που απαιτούνται για να καταστούν βιώσιμα τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου παράλληλα με τα EV με μπαταρία.