Γυμναστήριο ή οδήγηση στην πίστα;
Tο Πανεπιστήμιο του Loughborough σε συνεργασία με την Abarth διεξήγαγαν μια σειρά πειραμάτων για να διαπιστώσουν αν η οδήγηση στην πίστα ή η άσκηση στο γυμναστήριο επηρεάζουν περισσότερο θετικά τη διάθεση ενός ατόμου
Το Πανεπιστήμιο του Loughborough θεωρείται ένα από τα κορυφαία σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα του Sports Science. Σε συνεργασία με την Abarth, το βρετανικό πανεπιστημιακό ίδρυμα προχώρησε σε μια σειρά πειραμάτων που σαν στόχο είχαν να εξετάσουν το πως η οδήγηση ενός σπορ αυτοκινήτου στην πίστα μεταβάλει τη διάθεση ενός ατόμου. Φυσικά, η έρευνα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα με εκείνα που προκύπτουν κατά τη σωματική άσκηση του ατόμου.
Τα αποτελέσματα δείχνουν να δικαιώνουν απόλυτα τους φίλους της σπορ οδήγησης, αφού κατά μέσο όρο τα άτομα που οδηγούσαν ένα Abarth στην πίστα ήταν 59% πιο χαρούμενα με αυτή τη δραστηριότητα σε σχέση με την άσκηση στο γυμναστήριο. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι τα επίπεδα ευτυχίας κατά την οδήγηση στην πίστα ήταν υψηλότερα κατά 116% σε σχέση με την αερόβια άσκηση, ενώ μόλις 4% σε σχέση με τις ασκήσεις με βάρη.
Επίσης τα άτομα ήταν κατά 20% πιο χαρούμενα με την οδήγηση στην πίστα σε σχέση με μια άσκηση που συνδυάζει το αερόβιο πρόγραμμα και τα βάρη.
Η έρευνα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα βάζοντας τα εξεταζόμενα άτομα και στη θέση του συνοδηγού, όπου επίσης τα αποτελέσματα ήταν σαφώς υπέρ της μηχανοκίνητης εμπειρίας, η οποίας αποδείχθηκε κατά 77% πιο απολαυστική σε σχέση με την άσκηση.
Πως πραγματοποιήθηκε το πείραμα της Abarth
Οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε ένα μονοήμερο πείραμα όπου οδήγησαν τα Abarth F595 και 695 Competizione στην πίστα Mallory Park, ενώ είχαν την ευκαιρία να ζήσουν και μερικούς γρήγορους γύρους ως συνοδηγοί. Κατά τη διάρκεια του πειράματος, οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Loughborough κατέγραφαν τις αντιδράσεις τους, ενώ στη συνέχεια η καταγραφή συνεχίστηκε με τους συμμετέχοντες αυτή τη φορά να γυμνάζονται.
Ο επιστημονικός υπολογισμός της διάθεσης βασίζεται σε μια σειρά μετρήσεων και τεχνολογιών, οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την καταγραφή των εκφράσεων του προσώπου και της λειτουργίας της καρδιάς. Ο συνδυασμός των μετρήσεων σε συνδυασμό με ψυχολογικά τεστ επέτρεψε στους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Loughborough να εντοπίσουν με ακρίβεια τα συναισθήματα που προέκυψαν σε κάθε φάση των δοκιμών.
Σύμφωνα με τον Greg Taylor, Επικεφαλής των Fiat και Abarth στη Μ. Βρετανία το πείραμα έρχεται να επιβεβαιώσει επιστημονικά την αίσθηση που έχει το κοινό για τα μοντέλα της μάρκας του Σκορπιού: «Γνωρίζαμε το επίπεδο χαράς που φέρνουν τα μοντέλα της μάρκας μας σε οδηγό και επιβάτες, αλλά τώρα έχουμε και τα πρώτα στοιχεία, με τα οποία μπορούμε να υποστηρίξουμε και επιστημονικά αυτή την αίσθηση μας.»
Οι σειρές 595 και 695 της Abarth εφαρμόζουν μια σειρά τεχνικών επιλογών, όπως τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD της Koni, τα συστήματα πέδησης της Brembo και τα συστήματα εξαγωγής της Abarth, έτσι ώστε σε συνδυασμό με τον υψηλής απόδοσης κινητήρα 1.4 T-Jet (από 165 έως και 180 ίππους ανάλογα με την έκδοση) να προσφέρουν οδηγική ευχαρίστηση κορυφαίου επιπέδου.
Τα μοντέλα της Abarth είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά με τιμές από 22.500 ευρώ και 4ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως και 160.000 χλμ.