McLaren Solus GT: Από το gaming στην πραγματικότητα
Εμπνευσμένη από το χώρο του gaming, η νέα McLaren Solus GT είναι ένα μονοθέσιο αγωνιστικό όχημα με 10κύλινδρο κινητήρα που στοχεύει στην οδηγική απόλαυση και τις επιδόσεις εντός πίστας.
Η νέα McLaren Solus GT είναι ένα… πραγματικό μονοθέσιο, αποκλειστικά για χρήση εντός πίστας, το οποίο αντλεί έμπνευση από το εικονικό McLaren Vision Gran Turismo και θα κατασκευαστεί σε μόλις 25 ανίτυπα – με κάθε ένα να κοστίζει πάνω από 3 εκατ. λίρες.
Με βάρος λιγότερο από 1.000 κιλά και με υψηλή αεροδυναμική απόδοση, συμπεριλαμβανομένης της κάθετης δύναμης άνω των 1.200 κιλών, το Solus GT – το οποίο τροφοδοτείται από έναν ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα με χωρητικότητα 5,2 λίτρα – είναι ικανό να κάνει τους «ταχύτερους γύρους από οποιαδήποτε McLaren πλην των αγωνιστικών προτάσεων της εταιρείας» προσφέροντας μια οδηγική εμπειρία που παραπέμπει σε μονοθέσιο της Formula 1.
Σύμφωνα με την McLaren, ο εν λόγω κινητήρας αποτελεί ζωτικό τμήμα της δομής του αμαξώματος, όντας ικανός να περιστραφεί έως και τις 10.000 σ.α.λ. αποδίδοντας 840 ίππους και ροπή 650Nm. Προς ώρας, περαιτέρω στοιχεία δεν ανακοινώνονται, πέρα από τον στόχο της McLaren να «πιάσει» με την Solus GT μετά την ολοκλήρωση της εξέλιξής της στα τέλη της χρονιάς τα 320 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας αλλά και τα 2,5 δλ. για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα
Το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων έχει 7 σχέσεις και προέρχεται από τους αγώνες, διαθέτοντας ειδική χύτευση και περίβλημα – το τελευταίο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο με πάνελ μαγνησίου. Το κιβώτιο είναι εγκατεστημένο στο πίσω μέρος του κινητήρα, με την πίσω ανάρτηση (διπλά ψαλίδια) να είναι στερεωμένη στο περίβλημά του. Ο συμπλέκτης που συνοδεύει το κιβώτιο είναι από carbon, χωρίς όμως ο οδηγός να κάνει χρήση του κατά τη διάρκεια διαδοχής των σχέσεων.
Η Solus GT χρησιμοποιεί μονομπούλονες ζάντες 18 ιντσών, πίσω από τις οποίες φιλοξενούνται αλουμινένιες 6πίστονες δαγκάνες, σε συνδυασμό με carbon δίσκους και τακάκια.
Σχεδιαστικά σημείο αναφοράς είναι το συρόμενο κουβούκλιο πάνω από το μονό, κεντρικά τοποθετημένο κάθισμα. Οι τροχοί του Solus GT καλύπτονται από αεροδυναμικά στοιχεία, ενώ χαρακτηριστικοί είναι τόσο το εμπρός splitter όσο και ο πίσω διαχύτης.
Ο μύθος του «Κόκκινου Δαίμονα»: πρώτου νικητή στη Monza πριν από 100 χρόνια
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)