Ράλλυ Ακρόπολις 30 χρόνια πριν: Μια έκπληξη από τον «Τζίγγερ»
Η τελευταία συμμετοχή του «Τζίγγερ» στο Ράλλυ Ακρόπολις το 1992 έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού με συνοδηγό του πάντα τον Κώστα Στεφανή αποχωρίστηκε για μία και μοναδική εμφάνιση την αγαπημένη του Lancia για τα μάτια μιας Toyota Celica GT-4 ST165.
To 39o Ράλλυ Ακρόπολις (1992) έληξε με τις Lancia Delta HF Integrale να κυριαρχούν, κάνοντας το 1-2 στον τερματισμό, με τους Didier Auriol -Bernard Occelli να ανεβαίνουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου των νικητών και τους Juha Kankkunen –Juha Piironen να τους ακολουθούν στη δεύτερη θέση. Για τους «Tζίγγερ»-Στεφανή, που όπως προαναφέραμε έλαβαν μέρος στον αγώνα με το ιαπωνικό «όπλο», το τελικό αποτέλεσμα ήταν η όγδοη θέση στη γενική κατάταξη, επίδοση με την οποία κατέκτησαν την πρώτη θέση μεταξύ του ελληνικού ανταγωνισμού (που ήταν και η τελευταία φορά για τον πρώτο).
Η παρουσία του Γιάννη -«Τζίγγερ»- Βαρδινογιάννη χαρακτήρισε τα χωμάτινα ελληνικά ράλλυ από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 έως τις πρώτες σεζόν της επόμενης. Γεννημένος στις 7 Απριλίου 1962, ο «Τζίγγερ» ξεχώρισε εξαρχής για τη μεθοδικότητά του. Ξεκίνησε την πορεία του και από τα δύο μπάκετ το 1982, όταν, εκτός από το ντεμπούτο του ως οδηγός με Ford Escort, συμμετείχε στο Ράλλυ Ακρόπολις εκ δεξιών του οδηγού-θρύλου και μέντορά του, Γιώργου Ραπτόπουλου, με Porsche 911.
Το ίδιο εγχείρημα επαναλήφθηκε την επόμενη χρονιά, και το 1984 ο «Τζίγγερ» μεταπήδησε αποκλειστικά στη θέση του οδηγού. Το 1985, όταν άρχισε η συνεργασία με τον Κώστα Στεφανή, ο οποίος τον καθοδήγησε σε κάθε ράλλυ της μετέπειτα πορείας του, ήρθαν και οι πρώτες νίκες – με Audi Quattro.
Το 1987 ήταν η αρχή της κυριαρχίας του συνδυασμού «Τζίγγερ»-Στεφανή, που κέρδισε τον πρώτο του τίτλο με Audi Quattro A2 και Lancia Delta HF 4WD. Ενόψει 1988, το δίδυμο στράφηκε αποκλειστικά στη Lancia Delta Integrale και έκτοτε κατέκτησε πέντε συνεχόμενα Πρωταθλήματα Ελλάδος, επικρατώντας στη συντριπτική πλειονότητα των αγώνων όπου συμμετείχε.
Παρά τους εγχώριους τίτλους, η διάκριση στους διεθνείς αγώνες επί ελληνικού εδάφους είχε περίοπτη θέση στους στόχους του πληρώματος. Καλύτερο αποτέλεσμα στο Ράλλυ Ακρόπολις ήταν η 6η θέση το 1988, με την οποία ξεκίνησε ένα σερί τερματισμών εντός δεκάδας (ένατοι το 1989, έβδομοι το 1990, δέκατοι το 1991 και όγδοοι το 1992).
Η τελευταία συμμετοχή στον εθνικό μας αγώνα, το 1992, απέκτησε ξεχωριστή σημασία, αφού ο «Τζίγγερ» αποχωρίστηκε για μία και μοναδική εμφάνιση την αγαπημένη του Lancia για τα… μάτια μιας Toyota Celica GT-4 ST165, με υποστήριξη από την Toyota Ελλάς. Ακόμα, οι «Τζίγγερ»-Στεφανής πρωταγωνίστησαν στο «Ευρωπαϊκό» Ράλλυ ΕΛΠΑ-Χαλκιδικής, όμως ατυχίες και λεπτομέρειες δεν τους επέτρεψαν να κατακτήσουν τη νίκη, αν και ανέβηκαν στο βάθρο τρεις φορές (δεύτεροι το 1988-1989 και τρίτοι το 1987).
Μετά το Ράλλυ Μαύρο Ρόδο του 1993, ο πολυπρωταθλητής ανακοίνωσε την αποχώρησή του, επιστρέφοντας για σποραδικές εμφανίσεις, η τελευταία εκ των οποίων έγινε στο ιταλικό Ράλλυ Coppa Liburna το 2000, με Subaru Impreza και συνοδηγό τον Κώστα Στεφανή._ Ν. Δ.
Τίτλοι
Πρωταθλητής Ελλάδος 1987-1992