Νέα Porsche 911 GT3 RS: Το θηρίο
Η Porsche αποκαλύπτει τη νέα 911 GT3 RS, ένα μηχάνημα απόλυτης οδήγησης και ευφάνταστης τεχνολογίας και αεροδυναμικής για χρήση σε δημόσιο δρόμο.
Πηγή έμπνευσης για τη νέα Porsche 911 GT3 RS είναι η «πολεμική» 911 GT3 R, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε απόδοση, σχεδιασμό, επιδόσεις και γενικότερη φιλοσοφία.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του αυτοκινήτου, μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες της νέας 911 GT3 RS είναι το κεντρικά τοποθετημένο ψυγείο – ένα γνώρισμα που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Le Mans στην 911 RSR και στη συνέχεια στην 911 GT3 R – το οποίο είναι εγκατεστημένο υπό γωνία στη μύτη του αυτοκινήτου, εκεί που βρίσκεται ο χώρος αποσκευών στις υπόλοιπες «911». Αυτό, με τη σειρά του, κατέστησε δυνατή τη χρήση του χώρου που ελευθερώθηκε στα πλάγια για την ενσωμάτωση ενεργών αεροδυναμικών στοιχείων.
Τα ρυθμιζόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και η πίσω πτέρυγα δύο τμημάτων, σε συνδυασμό με μια σειρά άλλων βελτιώσεων, παρέχουν 409 κιλά συνολικής κάθετης δύναμης όταν το αυτοκίνητο κινείται με 200 χλμ./ώρα. Αυτό σημαίνει ότι η νέα 911 GT3 RS παράγει διπλάσια κάθετη δύναμη από την προκάτοχό της (991.2) και τρεις φορές μεγαλύτερη από μια σύγχρονη 911 GT3. Σύμφωνα με την Porsche, στα 285 χλμ./ώρα, η συνολική κάθετη δύναμη είναι 860 κιλά.
Η νέα 911 GT3 RS διαθέτει επίσης σύστημα DRS. το οποίο τοποθετείται σε μοντέλο παραγωγής της Porsche για πρώτη φορά. Για την επίτευξη χαμηλής οπισθέλκουσας και υψηλότερων ταχυτήτων όταν το αυτοκίνητο κινείται στις ευθείες μιας πίστας, το DRS επιτρέπει στα φτερά να «οριζοντιωθούν» με το πάτημα ενός κουμπιού, εντός ενός συγκεκριμένου εύρους. Από εκεί και πέρα, η λειτουργία αερόφρενου ενεργοποιείται κατά το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σε υψηλές ταχύτητες, με τα στοιχεία των φτερών μπροστά και πίσω να ρυθμίζονται στο μέγιστο, δημιουργώντας ένα αεροδυναμικό αποτέλεσμα επιβράδυνσης που υποστηρίζει σημαντικά τα συμβατικά φρένα τριβής.
Αν μη τι άλλο, η εξωτερική περιβολή της νέας 911 GT3 RS χαρακτηρίζεται από τον μεγάλο αριθμό λειτουργικών αεροδυναμικών στοιχείων. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό εδώ είναι η πίσω πτέρυγα, η οποία είναι σημαντικά μεγαλύτερη σε μέγεθος σε σχέση με το παρελθόν σε όλες τις διαστάσεις της. Αξιοσημείωτο είναι ότι το πίσω φτερό αποτελείται από ένα σταθερό κύριο φτερό και ένα άνω, υδραυλικά ρυθμιζόμενο στοιχείο. Μάλιστα, για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της Porsche, το πάνω άκρο της πίσω πτέρυγας είναι σε υψηλότερη θέση σε σχέση με την οροφή του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το μπροστινό μέρος της 911 GT3 RS δεν έχει πλέον μπροστινή αεροτομή, αλλά διαθέτει splitter που χωρίζει τον αέρα που ρέει πάνω και κάτω. Την ίδια στιγμή, τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα κατευθύνουν με ακρίβεια τον αέρα προς τα έξω, ενώ χαρακτηριστικά είναι και τα «ανοίγματα» απαγωγής θερμότητας – με περσίδες παρακαλώ – στα φτερά των εμπρός τροχών.
Οι εισαγωγές πίσω από τους μπροστινούς τροχούς παραπέμπουν ευθέως στην 911 GT1 που κέρδισε το Le Mans, μειώνοντας τη δυναμική πίεση στους σχετικούς θόλους. Από εκεί και πέρα, ο αέρας από το κεντρικά τοποθετημένο ψυγείο ρέει έξω μέσω μεγάλων εξαγωγών που εδράζονται στο κάλυμμα του εμπρός καπό. Τα δε πτερύγια που βρίσκονται στην οροφή κατευθύνουν τον αέρα προς τα έξω, εξασφαλίζοντας χαμηλότερες θερμοκρασίες αέρα στην εισαγωγή στο πίσω μέρος. Επίσης, στη νέα 911 GT3 RS, τα ανοίγματα στο πίσω πλαϊνό τμήμα του αυτοκινήτου χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη βελτίωση της αεροδυναμικής και όχι για την εισροή αέρα. Ταυτόχρονα, το τόξο του πίσω τροχού διαθέτει επίσης μια εισαγωγή και ένα πλευρικό αεροδυναμικό βοήθημα για βελτιστοποιημένη ροή αέρα.
Ακόμη και η ανάρτηση έρχεται έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αεροδυναμική. Καθώς οι θόλοι των τροχών της νέας 911 GT3 RS έχουν να «αντιμετωπίσουν» υψηλή ροή αέρα, τα επιμέρους εξαρτήματα του εμπρός άξονα (διπλά ψαλίδια) έχουν επανασχεδιαστεί. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέοι σύνδεσμοί τους επιφέρουν αύξηση της κάθετης δύναμης στον μπροστινό άξονα κατά περίπου 40 κιλά στην τελική ταχύτητα κίνησης της 911 GT3 RS. Επιπρόσθετα, λόγω του φαρδύτερου μετατροχίου (29 χιλιοστά φαρδύτερο από την 911 GT3), οι σύνδεσμοι του εμπρός άξονα είναι επίσης μεγαλύτεροι.
Στη νέα 911 GT3 RS, τα μπροστινά ball–joints του κάτω και οπίσθιου βραχίονα έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα. Την ίδια στιγμή, ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων έχει επίσης διαφορετικά ελατήρια, ενώ πιο δυναμική ρύθμιση διαθέτει και το σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Η 911 GT3 RS προσφέρει στον οδηγό της τρία drive mode, τα Normal, Sport και Track. Στη λειτουργία Track, οι βασικές ρυθμίσεις μπορούν να προσαρμοστούν μεμονωμένα. Μεταξύ αυτών ρυθμίσεων περιλαμβάνεται και η απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης του μπροστινού και του πίσω άξονα σε διάφορα στάδια. Το πίσω διαφορικό μπορεί επίσης να ρυθμιστεί μέσω περιστροφικών χειριστηρίων που βρίσκονται στο τιμόνι – συνολικά σε αυτό θα βρει κανείς τέσσερα μεμονωμένα περιστροφικά χειριστήρια και ένα κουμπί για το DRS.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 4,0 λίτρων της Porsche έχει βελτιστοποιηθεί περαιτέρω σε σύγκριση με εκείνον της 911 GT3. Η αύξηση της ισχύος στους 525 ίππους επιτυγχάνεται κυρίως μέσω των νέων εκκεντροφόρων, ενώ το δικό του ρόλο διαδραματίζει και το διαφορετικό σύστημα εισαγωγής. Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου PDK κιβωτίου (βλ. διπλού συμπλέκτη) με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης σε σχέση με την 911 GT3. Σύμφωνα με την Porsche, η νέα 911 GT3 RS επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 296 χλμ./ώρα με 7η σχέση.
Στον εμπρός άξονα χρησιμοποιούνται φρένα με δαγκάνες 6 εμβόλων και δίσκοι με διάμετρο 408 χλμ.. Σε σύγκριση με την 911 GT3, η διάμετρος των εμβόλων έχουν αυξηθεί από 30 σε 32 χλστ.. Επιπλέον, το πάχος των δίσκων έχει αυξηθεί από 34 σε 36 χλστ. Ο πίσω άξονας συνεχίζει να εφοδιάζεται με δίσκους 380 χλστ. και τετραπίστονες δαγκάνες. Προαιρετικά, διαθέσιμα είναι και τα φρένα Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) με κεραμικούς δίσκους 410 χλστ. στον εμπρός άξονα και 390 χλστ. στον πίσω. Η νέα 911 GT3 RS διατίθεται στάνταρ με σφυρήλατες ζάντες από ελαφρύ κράμα αλουμινίου και κεντρικό μπουλόνι, σε συνδυασμό με ελαστικά δρόμου διαστάσεων 275/35 R 20 μπροστά και 335/30 R21 πίσω.
Χάρη στην εκτεταμένη χρήση CFRP, η 911 GT3 RS ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά. Άξιο αναφοράς εδώ είναι ότι οι πόρτες, τα εμπρός φτερά, η οροφή και το κάλυμμα του εμπρός καπό είναι κατασκευασμένα από CFRP, το οποίο χρησιμοποιείται επίσης και στο εσωτερικό. Εδώ, το μαύρο δέρμα, το Racetex και τα φιλέτα από carbon έχουν τον πρώτο λόγο, μαζί ασφαλώς με μια μπάρα προστασίας των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος, έναν πυροσβεστήρα χειρός και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων για τον οδηγό.
Το πακέτο με την ονομασία Weissach, το οποίο διατίθεται με επιπλέον κόστος, περιλαμβάνει πολύ περισσότερα, όπως εμπρός καπό, οροφή, μέρη της πίσω πτέρυγας και καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών από ανθρακονήματα. Επιπρόσθετα, οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές δοκοί, οι πίσω ράβδοι ζεύξης και το πάνελ διάτμησης στον πίσω άξονα είναι κατασκευασμένα από CFRP συμβάλλοντας στην περαιτέρω βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς οδήγησης. Εδώ, η μπάρα προστασίας σε περίπτωση ανατροπή είναι κατασκευασμένη επίσης από CFRP, εξοικονομώντας περίπου έξι κιλά σε σύγκριση με την βασική χαλύβδινη.
Η τιμή της νέας Porsche 911 GT3 RS στη Γερμανία ξεκινά από τα 229.517 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών φόρων και ΦΠΑ 19%.
Ο μύθος του «Κόκκινου Δαίμονα»: πρώτου νικητή στη Monza πριν από 100 χρόνια
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)