Mahindra: 5 ηλεκτρικά SUV σε πλατφόρμα της VW
Η ινδική Mahindra συνεργάζεται με την VW και αξιοποιώντας την πλατφόρμα MEB της τελευταίας, θα ξεκινήσει να διαθέτει πέντε νέα, αμιγώς ηλεκτρικά SUV.
Καθώς η Mahindra επιδιώκει να επισπεύσει τη στροφή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, χθες η ινδική εταιρεία παρουσίασε όχι ένα, ούτε δύο, αλλά πέντε νέα ηλεκτρικά SUV που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB της VW
Η Mahindra είναι ο δεύτερος πελάτης που αξιοποιεί την δυναμική της εν λόγω αρχιτεκτονικής μετά την Ford, η οποία θα ξεκινήσει φέτος την παραγωγή ενός ηλεκτρικού SUV βασισμένου σε αυτή που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μπλε οβάλ εταιρείας στην Κολωνία της Γερμανίας.
Εν προκειμένω, τα ηλεκτρικά SUV της Mahindra θα πωλούνται «μέσα» από δύο μάρκες – τις XUV και BE. Όπως ανακοινώθηκε, όλα τα οχήματα σχεδιάστηκαν στο Mahindra Advanced Design Europe που έχει την έδρα του στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Σύμφωνα με την ινδική εταιρεία, η χωρητικότητα της μπαταρίας που θα κινεί τα πέντε αυτά SUV θα κυμαίνεται από 60 έως 80 kWh προσφέροντας ταυτόχρονα φόρτιση έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας τους σε λιγότερο από 30 λεπτά. Σύμφωνα με την Mahindra, όλα τα ηλεκτρικά SUV θα μπορούν να φορτίζονται σε ταχύτητες έως και 170 kW.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της VW, περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα θα παραχθούν από τις μάρκες XUV και BE κατά τη διάρκεια της συμφωνίας της γερμανικής εταιρείας με την ινδική. H δε ισχύς τους θα κυμαίνεται από 170 έως 210 kW για τις εκδόσεις με κίνηση σε δύο τροχούς κα από 250 έως 290 kW.
«Η συνεργασία αυτή όχι μόνο αποδεικνύει ότι οι πλατφόρμες μας είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, αλλά και ότι η MEB βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει μία από τις κορυφαίες ανοιχτές πλατφόρμες για ηλεκτροκίνηση», δήλωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW, Thomas Schmall.
Τα ηλεκτρικά SUV της Mahindra με βάση την πλατφόρμα MEB της VW θα ονομάζονται XUV.e8, XUV.e9, BE.05, BE.07 και BE.09. Το πρώτο από τα πέντε ηλεκτρικά SUV θα κυκλοφορήσει μέχρι το τέλος του 2024 στην Ινδία, ενώ τα άλλα τέσσερα έως το 2026, είπε ο Mahindra.
Η Mahindra δήλωσε επίσης ότι αναμένει τα ηλεκτρικά μοντέλα να αντιπροσωπεύουν το 20 έως και το 30% των συνολικών πωλήσεών της στην κατηγορία των SUV οχημάτων μέχρι τον Μάρτιο του 2027.
Αν μη τι άλλο, η παραγωγή μιας σειράς καθαρών οχημάτων αποτελεί ζήτημα… ζωτικής σημασίας για τη Mahindra προκειμένου να «σπάσει» την κυριαρχία της Tata Motors στην αναδυόμενη αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ινδίας.
Η Mahindra είναι στην Ινδία η Νο 1 μάρκα στα ηλεκτρικά τρίτροχα, αλλά επί του παρόντος πουλά μόνο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο: το e-Verito.
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)