Aston Martin DBR22: Ωδή στην παράδοση
Προς τιμήν της 10ης επετείου της Q by Aston Martin και των αγωνιστικών της αυτοκινήτων της δεκαετίας του ’50, η βρετανική εταιρεία αποκαλύπτει σήμερα τη συλλεκτική DBR22.
Η νέα Aston Martin DBR22 είναι ένα σύγχρονο speedster μοντέλο που η βρετανική εταιρεία αποκάλυψε στο Monterey Car Week που πραγματοποιείται στην Καλιφόρνια. Και συνάμα μια ιδιαίτερη κατασκευή πολύ περιορισμένης παραγωγής που έρχεται να αποτίσει φόρο τιμής στην 10η επέτειο της Q by Aston Martin αλλά και στις καθαρόαιμες κατασκευές της δεκαετίας του ’50.
Συνδυάζοντας την κλασική τέχνη της κατασκευής αμαξωμάτων της Aston Martin με προηγμένα υλικά και τεχνολογίες αιχμής, η DBR22 αποτελεί την επόμενη μέρα ανοιχτών και διθέσιων DBR1 και DB3S. Η τελευταία, αν μη τι άλλο, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό κομμάτι της αγωνιστικής ιστορίας Aston Martin πραγματοποιώντας το ντεμπούτο της το 1953 και καθιερώνοντας με το καλημέρα την βρετανική εταιρεία στο Le Mans, πρωτίστως χάρη στην κορυφαία αεροδυναμική της απόδοση. Η δε DBR1, γνωστή ως το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο της Aston Martin, ξεχώρισε για τις ουκ ολίγες αγωνιστικές της δάφνες, όπως η νίκη στο Le Mans το 1959, έχοντας στο τιμόνι της τους Carroll Shelby και Roy Salvadori.
Η βασική σχεδιαστική ιδέα πίσω από την DBR22 βασίζεται στη χρήση ενός περιορισμένου αριθμού εξωτερικών πάνελ. Ένα ιδιαίτερα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι η εντελώς νέα εμπρός μάσκα που ενσωματώνει μια μοναδική σχεδίαση από ανθρακονήματα. Αυτός ο σχεδιασμός εμπνέεται, σύμφωνα με την Aston Martin, απευθείας από τις DBR1 και DB3S, δίνοντας στη DBR22 μια μοναδική ταυτότητα.
Το καπό διαθέτει έναν εντυπωσιακό αεραγωγό που διευκολύνει τη ροή του αέρα από τον κινητήρα V12 κινητήρα των 5,2 λίτρων που βρίσκεται κάτω από αυτό. Αυτή η μακριά και ενιαία γραμμή του καπό «οδηγεί» στο πιλοτήριο και στους κομψούς εξωτερικούς καθρέφτες, που είναι τοποθετημένοι στις κορυφές των θυρών, πάνω σε λεπτούς βραχίονες από ανθρακονήματα. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν και οι μοναδικής σχεδίασης αλουμινένιοι τροχοί των 21 ιντσών με τον μονό, κεντρικά τοποθετημένο μπουλόνι.
Η Aston Martin DBR22 παίρνει κίνηση από έναν twin turbo κινητήρα με 12 κυλίνδρους σε διάταξη V και χωρητικότητα 5,2 λίτρα, ο οποίος αποδίδει 715 ίππους και ροπή 753 Nm. Σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει σε συνδυασμό με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 8 σχέσεις, επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 96 λμ./ώρα σε χρόνο 3,4 δλ. και τελική ταχύτητα 319 χλμ./ώρα.
Τα μοναδικά πάνελ διάτμησης εμπρός και πίσω αυξάνουν περαιτέρω τη στρεπτική ακαμψία της κατασκευής, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στη ρύθμιση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ. Από εκεί και πέρα, η DBR22 ξεχωρίζει επίσης και για το τρισδιάστατα εκτυπωμένο πίσω υποπλαίσιο της, που συναντάται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Aston Martin. Το συγκεκριμένο εξάρτημα είναι κατασκευασμένο από πολλαπλά 3D εκτυπωμένα μέρη από αλουμίνιο, τα οποία στη συνέχεια συγκολλούνται για να σχηματίσουν το τελικό υποπλαίσιο.
Προς το παρόν, η Aston Martin δεν ανακοινώνει στοιχεία για την τιμή και την παραγωγή της DBR22. Ωστόσο, έγκυρες πηγές κάνουν λόγο για παραγωγή μόλις 10 αντιτύπων, με κάθε ένα να κοστίζει χωρίς φόρους περί τα 1,8 από εκατ. ευρώ.
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)