Alfa Romeo: Ο υπεύθυνος σχεδιασμού μιλά για το ντιζάιν των ηλεκτρικών μοντέλων της

Το γεγονός ότι η Alfa Romeo θα μπει και αυτή στην αρένα των ηλεκτρικών αυτοκίνητων δεν αποτελεί πλέον είδηση. Το πώς θα είναι ο σχεδιασμός τους όμως αποτελεί ήδη κεντρικό θέμα συζήτησης στους κόλπους της μιλανέζικης φίρμας.

Μπορεί η απόφαση της Alfa Romeo να λανσάρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2027 και μετά να μη βρίσκει σύμφωνη την κοινότητα των Alfisti, εντούτοις η πρόθεση της μιλανέζικης φίρμας να διατηρήσει τον «συναισθηματικό σχεδιασμό» των ηλεκτρικών προϊόντων της σίγουρα θα φέρει πίσω το χαμόγελο στα χείλη των απανταχού οπαδών της.

Σε συνέντευξή που παραχώρησε στην βρετανική έκδοση του περιοδικού Top Gear, ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό των επόμενων Alfa Romeo, Alejandro Mesonero-Romanos, υποσχέθηκε να διατηρήσει τον τρόπο με τον οποίο η μιλανέζικη φίρμα σχεδιάζει αυτοκίνητα.

«Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει τον τρόπο που κινείται το αυτοκίνητο, αλλά ο χαρακτήρας, το στυλ και οι αξίες θα παραμείνουν. Το να φαίνεται ένα αυτοκίνητο ότι είναι ηλεκτρικό δεν έχει νόημα κατά την άποψή μου. Στην Alfa Rome δεν πρόκειται να πούμε, “εντάξει, είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ας το κάνουμε να φαίνεται διαφορετικό γιατί είναι ηλεκτρικό”», δήλωσε ο Alejandro Mesonero-Romanos.

Ο επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Alfa Romeo προχώρησε ένα βήμα παρακάτω λέγοντας ότι μια τέτοια στρατηγική είχε νόημα για τη BMW, επειδή η γερμανική εταιρεία «υιοθέτησε πρώιμα τα EV με το i3» που πρόσφατα σταμάτησε να παράγεται. Ωστόσο, με κάθε αυτοκινητοβιομηχανία να γίνεται ηλεκτρική αργά ή γρήγορα, θα ήταν άσκοπο να βγουν σχέδια «που να φωνάζουν ότι είναι ηλεκτρικά», πρόσθεσε ο Alejandro Mesonero-Romanos.

Όλα αυτά δεν σημαίνουν όμως ότι δεν θα υπάρξουν «αποκλίσεις» στο σχεδιασμό των μελλοντικών EV της Alfa Romeo. Κι αυτό γιατί ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που «πατά» σε μία εξειδικευμένη πλατφόρμα έχει συνήθως μικρότερους προβόλους και μεγαλύτερο μεταξόνιο, μαζί με χαμηλότερο κέντρο βάρους και αρκετό χώρο για να χωρέσει μια μεγάλη μπαταρία. Αυτοί οι παράγοντες θα επηρεάσουν τις αναλογίες του αυτοκινήτου, αν και ο επικεφαλής σχεδιασμού της Alfa Romeo ξεκαθαρίζει ότι τα μελλοντικά EV μοντέλα της θα πρέπει να έχουν μια εμφάνιση που να αποπνέει ένα «φαινόμενο θαυμασμού» όπως και τα θερμικά του παρελθόντος.

Ως γνωστόν, η Alfa Romeo θα παρουσιάσει το πρώτο της EV το 2024, που πιθανότατα θα είναι ένα συμπαγές crossover μικρότερο της Tonale, το οποίο θα διατίθεται και με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το πρώτο μοντέλο της φίρμας με μηδενικές εκπομπές ρύπων που θα κυκλοφορήσει βασιζόμενο «πάνω» σε μία ειδική πλατφόρμα έχει προγραμματιστεί να δει τα φώτα της δημοσιότητας το 2025. Από το 2027 και μετά, η Alfa Romeo θα γίνει μια μάρκα μόνο με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε βασικές περιοχές. Όπως η Ευρώπη, η Βόρεια Αμερική και η Κίνα.

Η ιταλική εταιρεία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι η επόμενη γενιά της μεσαίας Giulia θα είναι ηλεκτρική.

Alfa Romeo Giulia Veloce

Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)