Ποιο είναι το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις μεσαίο premium SUV στην Ευρώπη;
Κάθε άλλο παρά έκπληξη αποτελεί η πρωτοκαθεδρία στην Ευρώπη ενός ηλεκτρικού μοντέλου από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού στους πίνακες πωλήσεων της μεσαίας κατηγορίας των premium SUV.
Το Tesla Model Y ήταν το premium μεσαίο SUV με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του έτους, νικώντας τους Γερμανούς αντιπάλους του, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes GLC, που μέχρι πρότινος αποτελούσε τον ηγέτη της κατηγορίας.
Η αύξηση των πωλήσεων του Model Y, το οποίο «πατά» στην Ευρώπη με προέλευση τόσο από το νέο εργοστάσιο της Tesla κοντά στο Βερολίνο (20%) όσο και από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Σαγκάη (80%) ήταν τόσο ισχυρή που θα μπορούσε δυνητικά να ξεπεράσει σε δημοτικότητα ακόμα και το Audi A3 για να γίνει το κορυφαίο μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, στο πρώτο μισό του ετους.
Το ηλεκτρικό SUV της Tesla ανεβαίνει στην κατάταξη πωλήσεων από τότε που ξεκίνησε η σταδιακή κυκλοφορία του σε όλη την Ευρώπη. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το μεσαίο SUV της Tesla ήταν το κορυφαίο μοντέλο σε πωλήσεις στη Νορβηγία τους πρώτους έξι μήνες, ενώ τον Ιούνιο βρέθηκε στην κορυφή των chart στη Σουηδία και τερμάτισε την κούρσα στο πρώτο μισό της χρονιάς ως το Νο. 2 μοντέλο στο Ηνωμένο Βασίλειο στο σύνολο της τοπικής αγοράς.
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)
ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Αναλυτικότερα, το Model Y κατέγραψε 41.851 πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο, ξεπερνώντας την Mercedes GLC (40.554), σύμφωνα με τα προκαταρκτικά πανευρωπαϊκά νούμερα της Dataforce, τα οποία εξαιρούν στοιχεία από τη Φινλανδία και την Πορτογαλία. Η BMW X3 ήταν τρίτη, με 31.138, και το Volvo XC60 τέταρτο, με 27.836 πωλήσεις. Τις επόμενες θέσεις μοιράζονται κατά σειρά τα Audi Q5, Audi Q5 Sportback, Audi Q4 e-tron, Porsche Macan, DS 7 Crossback και Audi e-tron.
Η επιτυχία του Model Y είχε άλλο ένα σημαντικό αντίκτυπο στην κατηγορία, καθώς το ντίζελ δεν είναι πλέον το κυρίαρχο καύσιμο. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο εξάμηνο το ντίζελ ήρθε… ισοπαλία με τα ηλεκτρικά, με το καθένα να έχει μερίδιο 32%. Τα Plug-in υβριδικά απέσπασαν ποσοστό 19%, η βενζίνη 15% και τα υβριδικά 1,2%.
Σχεδόν οι μισές από όλες τις πωλήσεις EV στην κατηγορία προήλθαν από το Model Y, ενώ ο συνδυασμένος όγκος ηλεκτρικών οχημάτων της Audi ανήλθε στις 30.612 μονάδων, με επικεφαλής το Q4 e-tron, το οποίο αντιπροσώπευε το ένα τρίτο των ηλεκτρικών πωλήσεων της γερμανικής εταιρείας στην κατηγορία.
Η BMW iX3 ήταν το Νο. 4 σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία μετά τις «μη κουπέ» εκδόσεις των Q4 e-tron και e-tron. Στην πέμπτη θέση ολοκλήρωσε το σπριντ του πρώτου τριμήνου η Mercedes EQC, ενώ στον αντίποδα η Jaguar I-Pace ήταν το EV με τις πιο χαμηλές πωλήσεις στην κατηγορία (3.528 μονάδες).
Στα plug-in υβριδικά πρώτη σε πωλήσεις ήταν η Mercedes GLC με 14.379 μονάδες, με δεύτερο το Volvo XC60 με 9.747 μονάδες και τρίτη την BMW X3 με 9.568 μονάδες. Οι άλλες plug-in υβριδικές προτάσεις που δίνουν τη δική τους μάχη στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV είναι τα DS 7 Crossback, Lexus NX, Audi Q5, Range Rover Velar, Land Rover Discovery Sport και Jaguar F–Pace.
Στα βενζινοκίνητα οχήματα της κατηγορίας το πιο εμπορικό μοντέλο ήταν η Porsche Macan, γεγονός που θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι η έλλειψη μιας plug-in υβριδικής παραλλαγής της μάρκας «εμποδίζει» την περαιτέρω αύξηση του όγκου των πωλήσεών της.
Ηγέτης στην εξόχως ολιγομελή κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων στα πλαίσια των μεσαίων και premium SUV οχημάτων ήταν το Lexus NX.
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)