WRC – Ράλλυ Φινλανδίας – 4η ημέρα: Μία σου και μία μου
Με εκπληκτική απόδοση καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Rally1) κέρδισαν παλλικαρίσια το Ράλλυ Φινλανδίας.
Μπορεί οι Φινλανδοί Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen να ήταν αυτοί που επικράτησαν στο Ράλλυ Εσθονίας 3 εβδομάδες πριν, οι Εσθονοί όμως Ott Tanak- Martin Jarveoja ήταν αυτοί που ανταπέδωσαν μέσα στη Φινλανδία σε ένα ράλλυ με έντονο συναγωνισμό.
Οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές του 2019 πήραν το προβάδισμα από την πρώτη ειδική της Παρασκευής στα δάση της Jyvaskyla και το κράτησαν μέχρι τον τερματισμό. Σημείωσαν έτσι τη δεύτερη φετινή τους νίκη και την 16η της καριέρας τους, φτάνοντας τις 3 νίκες στο Ράλλυ των 1000 λιμνών. Έσπασαν έτσι το σερί των τεσσάρων νικών της Toyota στη Φινλανδία που παραδοσιακά παρουσιάζεται πανίσχυρη.
Δυνατοί ήταν και φέτος οι “Ιάπωνες” που είδαν τα 3 Toyota Yaris να τερματίζουν πίσω από τους Εσθονούς νικητές. Οι Rovanpera- Halttunen ήταν αυτοί που έφτασαν πιο κοντά πιέζοντας τους Tanak- Jarveoja μέχρι το τέλος. Ούτε φέτος όμως ήταν η χρονιά τους να πανηγυρίσουν στην πατρίδα τους, αφού τα χαμένα δευτερόλεπτα λόγω της σειράς εκκίνησης την Παρασκευή αποδείχτηκαν καθοριστικά και οι αντίπαλοι τους εμφανίστηκαν ανώτεροι των προσδοκιών.
Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Esapekka Lappi- Janne Ferm που λίγο έλειψε να τα τινάξουν όλα στον αέρα τουμπάροντας το Yaris τους δύο ειδικές πριν το τέλος. Οι Φινλανδοί παρέμειναν ψύχραιμοι, επιδιόρθωσαν όπως όπως όποιες ζημιές μπορούσαν πριν την power stage και κατάφεραν να διατηρήσουν τους ομόσταβλούς τους Elfyn Evans- Scott Martin πίσω τους οδηγώντας χωρίς παρμπρίζ!
Οι Βρετανοί περσινοί νικητές του αγώνα από την πλευρά τους ήταν και φέτος αρκετά ανταγωνιστικοί, δεν κατάφεραν όμως να ακολουθήσουν το ρυθμό των δύο πρώτων όταν η μάχη κορυφώθηκε. Θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο όμως μια σπασμένη ανάρτηση στην τελευταία ειδική του Σαββάτου τους στέρησε κάθε ελπίδα.
Οι Thierry Neuville- Martjin Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) ολοκλήρωσαν στην πέμπτη θέση συνεχίζοντας τις μέτριες εμφανίσεις τους, μπροστά από τους Takamoto Katsuta- Aaron Johnston (Toyota Yaris Rally1) που ήταν για ακόμα έναν αγώνα σταθεροί παρουσιάζοντας συνεχώς δείγματα βελτίωσης.
Έβδομοι τερμάτισαν οι Gus Greensmith- Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) σε έναν αγώνα που οι υπεύθυνοι της M-Sport θα θέλουν να ξεχάσουν βλέποντας όλα τα υπόλοιπα τους αυτοκίνητα να αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Η κορυφαία συμμετοχή της ομάδας οι Craig Breen- Paul Nagle κατάφεραν να πάρουν βαθμούς μόνο από την power stage μετά το ατύχημα τους το Σάββατο, με τους Jari Huttunen- Mikko Lukka να τερματίζουν πίσω από τα κορυφαία πληρώματα της δεύτερης κατηγορίας, μετά απο σωρεία μηχανικών προβλημάτων με την πίεση καυσίμου και την υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού.
Τα δύο γαλλικά πληρώματα της ομάδας έφυγαν από τη Φινλανδία με μηδέν βαθμούς. Οι Pierre- Louis Loubet- Vincent Landais εγκατέλειψαν από μηχανικό πρόβλημα πριν την power stage ενώ οι Adrien Fourmaux- Alexandre Coria ολοκλήρωσαν πολύ πίσω έχοντας χάσει πολύ χρόνο την πρώτη ημέρα από σπασμένη ανάρτηση.
Στην κατηγορία WRC2 νικητές αναδείχτηκαν οι Teemu Suninen- Mikko Markkula (Hyundai i20 Rally2) χαρίζοντας στη Hyundai την πρώτη φετινή της νίκη! Ακολούθησαν οι επίσης Φινλανδοί Emil Lindholm- Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 Evo) που κέρδισαν παράλληλα την κατηγορία των Juniorsεπικρατώντας και στην power stage. To βάθρο συμπλήρωσαν οι Εσθονοί Egon Kaur- Silver Simm με Volkswagen Polo R5.
Oι Lauri Joona- Tuukka Shemeikka (Ford Fiesta Rally3) ήταν οι ταχύτεροι στην κατηγορία WRC3 πολύ μπροστά από τους αντιπάλους τους.
Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ το ασφάλτινο Ράλλυ Υπρ στο Βέλγιο σε δύο εβδομάδες.
Τελικά αποτελέσματα:
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)