Ανταλλάξιμες μπαταρίες τώρα και στην Ευρώπη
Το μοντέλο των ανταλλάξιμων μπαταριών που πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων… λοιδορούν έρχεται και επισήμως στην Ευρώπη. Από την κινεζίκη Nio για την περίσταση, σε συνεργασία με τον πετρελαϊκό κολοσσό της Shell.
Η κινεζική Nio έχει λανσάρει στην τοπική της αγορά ένα νέο μοντέλο ιδιοκτησίας για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, καθώς όσοι επιλέξουν ένα από τα EV της γκάμας της δεν χρειάζεται πλέον να αγοράζουν και την μπαταρία του.
Επί της ουσίας, πρόκειται για μία υπηρεσία leasing των μπαταριών, με τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν σε πρώτη φάση μόνο το κόστος του αυτοκινήτου – που φυσικά χωρίς εκείνο του συσσωρευτή ενέργειας μειώνεται έως και 25%.
Η Nio αποκαλεί την υπηρεσία αυτή με την χαρακτηριστική ονομασία Battery as a Service (ΒaaS) προσφέροντας στους αγοραστές τη δυνατότητα να πληρώνουν το ποσό που αντιστοιχεί μόνο στην τιμή του αυτοκινήτου χωρίς την μπαταρία, συν επιπλέον 140 δολάρια τoν μήνα προκειμένου να χρησιμοποιούν με τον τρόπο που οι ίδιοι επιθυμούν τον βασικό συσσωρευτή ενέργειας για τα μοντέλα ES8, ES6 και ΕC6 χωρητικότητας 70 kWh.
Επιπλέον, η εταιρεία παρέχει μέσω του προγράμματος BaaS τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να… ανταλλάσσουν την αποφορτισμένη μπαταρία του ΕV τους με μία «γεμάτη» στους 143, προς ώρας, σταθμούς εξυπηρέτησης που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε διάφορες περιοχές της Κίνας.
Αυτό το μοντέλο χρήση και ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού οχήματος έρχεται τώρα και στην Ευρώπη, καθώς η κινεζική εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει το πρώτο της εργοστάσιο εκτός Κίνας τον Σεπτέμβριο για να παράγει προϊόντα ηλεκτρικής ενέργειας για την ευρωπαϊκή αγορά.
Το εργοστάσιο, το οποίο θα βρίσκεται στην Πέστη της Ουγγαρίας, θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει προϊόντα ενέργειας, όπως σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών. Στόχος της εταιρείας είναι να επιταχύνει την κατασκευή αυτών των σταθμών ανταλλαγής μπαταριών και να επεκτείνει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία, η Σουηδία και η Δανία κατά το δεύτερο εξάμηνο.
Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης με τον πετρελαϊκό κολοσσό της Shell για την κατασκευή σταθμών ανταλλαγής μπαταριών παγκοσμίως, ξεκινώντας από την Κίνα και την Ευρώπη. Μάλιστα, η Shell θα ανοίξει το δίκτυο φόρτισής της στην Ευρώπη στους χρήστες των μοντέλων της Nio.
Στόχος της Nio είναι να αναπτύξει παγκοσμίως 4.000 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών, με το ένα τέταρτο αυτών να βρίσκονται στην Κίνα.