Πρεμιέρα για τη νέα Porsche 911 GT3 R
Η νέα πολεμική μηχανή της Porsche για τους αγώνες της κατηγορίας GT ακούει στο όνομα 911 GT3 R.
Μετά την επίσημη πρεμιέρα της Ferrari 296 GT3, είναι η σειρά της Porsche να αποκαλύψει το νέο της «όπλο» για τους αγώνες της κατηγορίας GT. Και το όνομα αυτού; 911 GT3 R.
Η νέα γενιά του αγωνιστικού μοντέλου της Porsche βασίζεται στην τρέχουσα γενιά 992 της αειθαλούς 911 και θα είναι έτοιμη να δώσει το αγωνιστικό «παρών» στην αρχή της σεζόν του 2023. Σύμφωνα με την Porsche, η εξέλιξη της νέας 911 GT3 R ξεκίνησε το 2019, με την προτεραιότητα να δίνεται στην περαιτέρω βελτίωση αυτού που οι ιθύνοντες της εταιρεία αποκαλούν Balance of Performance (BoP).
«Ο πρόδρομός της έχει κερδίσει σχεδόν τα πάντα στην κατηγορία GT3 σε τέσσερις σεζόν από το 2019. Οι ξεχωριστές επιτυχίες της περιλαμβάνουν νίκες στους 24ωρους αγώνες στο Nürburgring και στο Spa-Francorchamps. Σε αγώνες με πελάτες μας, η προηγούμενη GT3 R σημείωσε νίκες κατηγορίας στις 24 Ώρες της Daytona και στις 12 ώρες του Sebring», δήλωσε ο Michael Dreiser, Διευθυντής Πωλήσεων της Porsche Motorsport.
Καθώς η κατηγορία GT3 θεσπίστηκε ως επαγγελματική κατηγορία στη βορειοαμερικανική σειρά αγώνων IMSA, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) ακολουθεί τον ίδιο δρόμο και από το 2024, με καθαρόαιμα αυτοκίνητα της κατηγορίας GT3, όπως η νέα 911 GT3 R, να λάβουν μέρος στις 24 Ώρες του Le Mans για πρώτη φορά.
Στον πυρήνα του νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου βρίσκεται ένας κινητήρας με σημαντικές αναβαθμίσεις που βασίζεται σε εκείνον της 911-992. Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, είναι ένας υδρόψυκτος flat-six κινητήρας με τεχνολογία τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο και άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Η κύρια ωστόσο εξέλιξή είναι ο κυβισμός του: όπως και στην 911 RSR, η χωρητικότητα στη νέα 911 GT3 R έχει αυξηθεί κατά 5%, και συγκεκριμένα από 3.997 σε 4.194 κ.εκ. Αυτό έχει αυξήσει την μέγιστη απόδοση στα 416 kW (565 ίπποι). Εντούτοις, η βασική αναβάθμισή του έγκειται στη βελτιστοποίηση της καμπύλης ροπής και ισχύος σε όλο το φάσμα στροφών.
Ο εξακύλινδρος δεν διαθέτει τούρμπο και βρίσκεται εγκατεστημένος στην κλασική… οπίσθια θέση, ενισχύοντας έτσι την πρόσφυση και το φρενάρισμα. Ωστόσο, έχει κλίση προς τα εμπρός κατά 5,5 μοίρες, δημιουργώντας μεγαλύτερη ελευθερία για τον διαχύτη που βρίσκεται εγκατεστημένος κάτω από το αμάξωμα. Τα βοηθητικά στοιχεία, όπως ο εναλλάκτης και ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού, μετακινήθηκαν 1 μέτρο προς τα εμπρός και πιο χαμηλά απ’ ότι στο παρελθόν, σε ένα χώρο μπροστά από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, γεγονός που έχει θετική επίδραση στην ισορροπία βάρους. Το κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων είναι σειριακού τύπου και προέρχεται από το τρέχουσα 911 GT3 Cup διαθέτοντας χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων που ελέγχουν έναν ηλεκτρονικό ενεργοποιητή, ο οποίος με τη σειρά του εξασφαλίζει ιδιαίτερα γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.
Η ανάρτηση της νέας 911 GT3 R διαθέτει πολλές λεπτομέρειες που έχουν τροποποιηθεί υποστηρίζοντας ένα πιο ακριβές σύστημα διεύθυνσης, λιγότερη φθορά στα πίσω ελαστικά και μικρότερο χρόνο που δαπανάται για αλλαγές στη ρύθμισή της. Με πολλά στοιχεία της να προέρχονται από την 911 RSR, στον μπροστινό άξονα απαντάται μια διάταξη με διπλά ψαλίδια και πίσω μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων – τα αμορτισέρ της KW βελτιώθηκαν περαιτέρω και προσφέρουν πέντε θέσεις ως προς το βαθμό απόσβεσης.
Όπως και στην 911 RSR, το ανυψωμένο κάτω τμήμα του αμαξώματος επιτρέπει μια πιο καθαρή ροή αέρα προς τον πίσω διαχύτη. Ταυτόχρονα, οι πίσω τροχοί έχουν μετακινηθεί λίγο πιο πίσω σε σχέση με το παρελθόν, γεγονός που επεκτείνει το μεταξόνιο από τα 2.459 στα 2.507 χλστ., επιλογή που μειώνει σύμφωνα με την Porsche το φορτίο στα πίσω ελαστικά της 911 GT3 R.
Εκτός από τις αλουμινένιες μονομπλόκ δαγκάνες του συστήματος πέδησης, οι δίσκοι της νέας 911 GT3 R παρέχονται πλέον από την εξειδικευμένη εταιρεία AP. Οι μπροστινοί χαλύβδινοι δίσκοι έχουν διάμετρο 390 χλστ. και ενεργοποιούνται από έξι έμβολα – στον πίσω άξονα συναντάμε δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και δίσκους διαστάσεων 370 χλστ. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρείας, τόσο το ABS πέμπτης γενιάς όσο και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης έχουν λάβει περαιτέρω αναβαθμίσεις.
Η νέα 911 GT3 R είναι μόλις το δεύτερο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Porsche Motorsport που βασίζεται στην τρέχουσα 911-992 μετά την 911 GT3 Cup. Το ελαφρύ αμάξωμά της με μια έξυπνη σύνθετη σχεδίαση από αλουμίνιο και χάλυβα βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής, αν και με σημαντικές τροποποιήσεις στην 911 GT3 R. Σχεδόν όλα τα εξαρτήματα του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από carbon, συμπεριλαμβανομένων των θυρών, της πίσω πτέρυγας και της οροφής. Την ίδια στιγμή, οι θόλοι των τροχών είναι κατασκευασμένοι από ίνες αραμιδίου.
Σε ένα όχημα όπως η νέα 911 GT3 R, η λειτουργικότητα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Παρόλα αυτά, ο Grant Larson από την Style Porsche κατάφερε και πάλι να δημιουργήσει ιδιαίτερα εντυπωσιακά και αρμονικά σχήματα που τονίζουν την κληρονομιά των 911 και τη συνδυάζουν με εκλεπτυσμένη απόδοση. Πιο συγκεκριμένα, αυτό αντανακλάται στην αεροδυναμική. Τα βασικά σημεία εδώ είναι ένα υπερυψωμένο κάτω αμάξωμα στο μπροστινό μέρος του εμπρόσθιου άξονα, για πρώτη φορά σε συνδυασμό με ένα «λείο» κάτω μέρος και έναν ανασχεδιασμένο πίσω διαχύτη. Αυτός ο συνδυασμός βελτιώνει την κάθετη δύναμη χωρίς σημαντική αύξηση της οπισθέλκουσας. Καθαρή ροή αέρα εξασφαλίζεται πλέον και στο τμήμα κάτω από το πίσω φτερό, επιλογή που βελτιώνει ακόμα περισσότερο την αεροδυναμική απόδοση του συγκεκριμένου εξαρτήματος.
Στο εσωτερικό της «πολεμικής» 911 GT3 R το κάθισμα έχει πλησιάσει στο κέντρο του αυτοκινήτου, ενώ νέο είναι και το roll cage που φυσικά είναι σύννομο των αντίστοιχων προδιαγραφών της FIA. Όπως και στην προηγούμενη γενιά, το τιμόνι και τα πεντάλ μπορούν να ρυθμιστούν πλήρως, ενώ βελτιώσεις έχουν γίνει και το σύστημα πρόσδεσης των ζωνών ασφαλείας οι οποίες εξοικονομούν περίπου 1 δευτερόλεπτο κατά τη διάρκεια των pit stop. Τέλος, ο σχεδιασμός του τιμονιού έλαβε περαιτέρω αναβαθμίσεις, όπως και η οθόνη ενδείξεων των 10,3 ιντσών.
Αν ενδιαφέρεστε να συμμετάσχετε ως ιδιώτης στους αγώνες της κατηγορίας GT3 με μια 911 GT3 R, υπολογίστε ότι μόνο για την αγορά του αυτοκινήτου θα χρειαστεί να καταβάλλεται το ποσό των 511.000 ευρώ (χωρίς φόρους, ΦΠΑ και έξτρα καλούδια).