Ferrari 296 GT3: Masterpiece
Η Ferrari 296 GT3 είναι η καθαρόαιμη πρόταση του cavallino rampante για τους αγώνες της κατηγορίας GT. Και συνάμα ένα πραγματικό διαμάντι σε επίπεδο τεχνολογίας.
Η Ferrari 296 GT3 παραλαμβάνει σήμερα τη σκυτάλη από την 488 GT3 σηματοδοτώντας ταυτόχρονα την επιστροφή του cavallino rampante στους αγώνες GT με μια «πολεμική μηχανή» που παίρνει κίνηση από έναν 6κύλινδρο κινητήρα – ακριβώς όπως συνέβη για τελευταία φορά με την 246 SP.
Όπως είναι προφανές, σημείο αναφοράς είναι η «πολιτική» 296 GTB. Με τη διαφορά ότι εδώ απουσιάζει πλήρως το… ηλεκτρικό σκέλος του συστήματος μετάδοσης κίνησης της τελευταίας. Ως εκ τούτου, η 296 GT3 παίρνει κίνηση από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2.992 κ.εκ. της Ferrari, ο οποίος διαθέτει 6 κυλίνδρους σε διάταξη V – με περιεχόμενη γωνία 120 μοιρών.
Ανάμεσα στο V που διαμορφώνουν οι κύλινδροι βρίσκονται εγκατεστημένα τα turbo, εξασφαλίζοντας χαμηλότερο κέντρο βάρος σε συνδυασμό με την τοποθέτηση ολόκληρης της μονάδας πιο μπροστά και πιο χαμηλά σε σχέση με εκείνον στην 296 GTB. Χάρη σε αυτή την επιλογή, η 296 GT3 είναι συγκριτικά και πιο άκαμπτη, κατά 10%, σε σχέση με την απερχόμενη 488 GT3.
Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στον V6 κινητήρα – πέραν της μείωσης των εσωτερικών τριβών του – αφορά τον εναλλάκτη, ο οποίος είναι συνδεδεμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων προκειμένου να αναβαθμιστεί έτι περαιτέρω η ακαμψία αλλά και για να διευκολυνθεί η πρόσβαση των τεχνικών. Σύμφωνα με τους Ιταλούς, η μέγιστη απόδοση του κινητήρα φτάνει τους 600 ίππους στις 7.250 σ.α.λ., ενώ την ίδια ώρα η ροπή σκαρφαλώνει στα 710 Nm στις 5.500 σ.α.λ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων της 296 GT3 είναι νέο και ειδικά σχεδιασμένο, με τους μηχανικούς της Ferrari να επιλέγουν μία μονάδα συμπλέκτη μονού δίσκου με έξι σχέσεις – το κιβώτιο φέρει την υπογραφή της Χtrac είναι εγκατεστημένο εγκάρσια για καλύτερη αεροδυναμική και κατανομή βάρους. Η ενεργοποίηση του συμπλέκτη είναι πλέον ηλεκτρονική και μπορεί να ελεγχθεί από το τιμόνι, και όχι μηχανική μέσω του σχετικού ποδοστηρίου, ενώ η αλλαγή ταχυτήτων ενεργοποιείται ηλεκτρικά.
Η Ferrari 296 GT3 διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο από την «πολιτική» έκδοση και διαφορετική αρχιτεκτονική ανάρτησης (βλ. διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω) σε σχέση με την 488 GT3. Η ανάρτηση, όπως και οι αντιστρεπτικές ράβδοι, διαθέτει το μεγαλύτερο δυνατό φάσμα ρυθμίσεων. Αναβαθμισμένο επίσης είναι και το σύστημα πέδησης, με νέες δαγκάνες και δίσκους (τώρα 400 χλστ. μπροστά). Την ίδια στιγμή, η εταιρεία Rotiform έχει αναπτύξει έναν ολοκαίνουργιο, σφυρήλατο τροχό, ειδικά για την 296 GT3.
Εξωτερικά, οι σχεδιαστές της Ferrari βελτιστοποίησαν κάθε αεροδυναμικό στοιχείο με στόχο την απόδοση με αποτέλεσμα την αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης κατά 20% σε σχέση με την 488 GT3. Στην καμπίνα δε, τα πάντα είναι πλήρως ανασχεδιασμένα σε σχέση με το μοντέλο που εκπροσωπεί μέχρι τώρα τα χρώματα της Ferrari στους αγώνες GT. Το αποτέλεσμα είναι ένα πιλοτήριο που επιτρέπει στον οδηγό του να βρίσκει γρήγορα και αποτελεσματικά την καλύτερη θέση οδήγησης, με τις κύριες λειτουργίες να είναι πάντα σε κοντινή απόσταση. Πολλά χειριστήρια έχουν μεταφερθεί στο νέο τιμόνι, το οποίο είναι εμπνευσμένο από τη Formula 1, ενώ η θέση του καθίσματος της Sabelt παρέχει τώρα βελτιωμένη ορατότητα, μέρα και νύχτα. Η καμπίνα της 296 GT3 εφοδιάζεται επίσης με ρυθμιζόμενα πεντάλ, αφαιρούμενο τιμόνι και σύστημα κλιματισμού.
Παρουσίαση και ανάλυση ενός αυθεντικού τιμονιού Formula 1 στο νέο επεισόδιο του SpeedZone podcast