Πρεμιέρα για το MINI Concept Aceman
Η ΜΙΝΙ παρουσιάζει το Concept Aceman, το οποίο προαναγγέλλει ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό crossover μοντέλο που θα δούμε να παρουσιάζεται το 2024.
Το MINI Concept Aceman δεν είναι ένα ακόμα πρωτότυπο από το στρατόπεδο της βρετανικής εταιρείας, αλλά ένα όχημα που «φωτογραφίζει» με τον πλέον σαφή τρόπο ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό crossover όχημα που θα δούμε να μπαίνει στην παραγωγή το 2024 καλύπτοντας το κενό στην προϊοντική ατζέντα της εταιρείας ανάμεσα στο MINI Hatchback και το MINI Countryman.
Η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα η οποία εξελίσσεται αυτή τη στιγμή από τη MINI σε συνεργασία με την κινεζική Great Wall, την οποία θα υιοθετήσει και ο τρίθυρος αδελφός της μάρκας.
Προς ώρας, η MINI δεν αποκαλύπτει τις τεχνικές περγαμηνές του πρωτοτύπου. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι το νέο MINI Aceman θα χρησιμοποιεί μπαταρίες με χωρητικότητα κοντά στα 40 και 50 kWh στις εκδόσεις Cooper και Cooper S, οι οποίες θα παίρνουν κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 184 και 225 ίππων αντίστοιχα. Η εκτιμώμενη δε αυτονομία και των δύο εκδόσεων αναμένεται να αγγίζει τα 400 χλμ.
Όπως όλα δείχνουν, το Aceman δεν θα αντικαταστήσει το Countryman, καθώς θα τοποθετείται ένα σκαλί χαμηλότερα από την επόμενη και μεγαλύτερη σε διαστάσεις εκδοχή του τελευταίου. Ως απόδειξη αυτού, η MINI επιβεβαίωσε σήμερα ότι το μήκος του Aceman θα είναι 4.050 χλστ., με το πλάτος να φτάνει τα 1.990 χλστ. και το ύψος τα 1.590 χλστ. Επί της ουσίας, το νέο crossover των Βρετανών θα αποτελέσει τον έμμεσο αντικαταστάτη του ΜΙΝΙ Clubman, το οποίο αναμένεται να ακολουθήσει την άγουσα για τα αποδυτήρια κάποια στιγμή μέσα στο 2023.
Η σχεδίαση του MINI Concept Aceman
Η σχεδιαστική γλώσσα που παρουσιάζεται για πρώτη φορά από το MINI Concept Aceman αντιπροσωπεύει την έναρξη μιας νέας εποχής στη σχεδίαση MINI. Η αρχή πίσω από τη φιλοσοφία Charismatic Simplicity αναδεικνύει τα βασικά στοιχεία, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη σημασία στα τυπικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά MINI.
«Η φιλοσοφία του αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος καθιστά εφικτή μία σχεδίαση προσανατολισμένη περισσότερο προς τις παραδοσιακές βασικές αξίες της MINI όπως η δημιουργική χρήση χώρου», σχολιάζει ο Oliver Heilmer, Επικεφαλής Σχεδίασης της MINI. «Αυτή δημιουργεί μοντέλα που καταλαμβάνουν λίγο χώρο στο δρόμο προσφέροντας την ίδια στιγμή περισσότερη άνεση, ευελιξία και συναίσθημα στο εσωτερικό από ποτέ».
Αν μη τι άλλο, το κάθετο εμπρός τμήμα του MINI Concept Aceman κερδίζει τις εντυπώσεις. Τα γνώριμα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της μάρκας έχουν επαναπροσδιοριστεί ώστε να αντικατοπτρίζουν τον crossover χαρακτήρα του μοντέλου και την αμιγή ηλεκτροκίνηση. Η γρίλια που δεσπόζει στο κέντρο, πλαισιώνεται από καθαρές επιφάνειες, ενώ το παραδοσιακό εξαγωνικό περίγραμμα είναι ανανεωμένο, σχηματίζοντας τώρα ένα οκτάγωνο. Από εκεί και πέρα, το φωτεινό περίγραμμα LED σε απόχρωση ανοιχτού πράσινου δημιουργεί μία αρκούντως εντυπωσιακή φωτεινή υπογραφή.
Την ίδια στιγμή, το κεντρικό στοιχείο της γρίλιας του MINI Concept Aceman είναι εντελώς κλειστό, ενώ μονάδες φώτων Matrix LED είναι ενσωματωμένες στο πάνω τμήμα δημιουργώντας εντυπωσιακά φωτεινά εφέ που καλωσορίζουν τους επιβάτες. Σημείο αναφοράς εδώ είναι οι προβολείς, οι οποίοι υιοθετούν τις δικές τους καμπύλες και αποστασιοποιούνται από το κλασικό στρογγυλό σχήμα.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί μία μινιμαλιστική σχεδίαση με καθαρές γραμμές και προσεγμένες λεπτομέρειες συνδυάζοντας καινοτόμες τεχνολογίες με μία νέα ερμηνεία των τυπικών σχεδιαστικών στοιχείων MINI.
«Στο εσωτερικό του MINI Concept Aceman, εστιάζουμε στην απέριττη εμφάνιση σε συνδυασμό με υψηλής ποιότητας υλικά και φιλικούς χρωματισμούς. Η ψηφιοποίηση, μας επιτρέπει να συντονιστούμε με μία μινιμαλιστική, λειτουργική φιλοσοφία και την ίδια στιγμή να μεγιστοποιούμε μία τυπική εμπειρία MINI», εξηγεί ο Oliver Heilmer. «Ολόκληρη η σχεδίαση είναι απόλυτα προσανατολισμένη στο να προσφέρει στους επιβάτες μία ολιστική εμπειρία στο εσωτερικό».
Το ταμπλό, που είναι ιδιαίτερα εκτεταμένο στο κέντρο, είναι ιδανικό για να φιλοξενήσει την κεντρική διεπαφή, που συνδυάζει όλες τις λειτουργίες του πίνακα οργάνων και του ενσωματωμένου monitor ως μία στρογγυλή οθόνη OLED – η πρώτη στο είδος της. Πιστός στην παράδοση, ένας διακόπτης δύο θέσεων τοποθετείται κάτω από τη μεγάλη οθόνη.