Ford: Φουλ της πρίζας

Η Ford ανακοινώνει τα νέα της σχέδια στον τομέα των μπαταριών και λεπτομέρειες για τις νέες τεχνολογίες τους και την προμήθεια πρώτων υλών με στόχο την παραγωγής 600.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023 και 2.000.000 EV το 2026.

Η Ford προχωρά με ακόμα πιο γοργούς ρυθμούς στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας επενδύοντας αλλά και αναδιοργανώνοντας τις προτεραιότητες της ώστε να είναι σε θέση να διαθέσει το 2023 περί τα 600.000 ηλεκτρικά μοντέλα, αριθμός που το 2026 θα ανέλθει σε 2.000.000.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της, η Ford στοχεύει μέσα στο 2023 να διαθέσει 270.000 Mustang Mach-E, 150.000 F-150 Lighting, 150.000 Ε-Transit και 30.000 αντίτυπα του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Puma.

«Η ομάδα της Model e κινήθηκε με ταχύτητα, εστίαση και δημιουργικότητα για να εξασφαλίσει τις μπαταρίες και τις πρώτες ύλες που χρειαζόμαστε για να προσφέρουμε πρωτοποριακά EV σε εκατομμύρια πελάτες», δήλωσε ο Πρόεδρος και CEO της Ford, Jim Farley.

Jim Farley - Ford

Στην Ευρώπη, το εργοστάσιο της Ford στο Niehl της Κολωνίας υπόκειται επί του παρόντος σε σημαντικές κατασκευαστικές αναβαθμίσεις προκειμένου να είναι έτοιμο για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκινώντας το 2023. Επιπλέον, οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις παραγωγής θα εξοπλιστούν με νέες, ενεργειακά αποδοτικές λύσεις, οι οποίες θα επιφέρουν εξοικονόμηση άνω των 2.000 τόνων CO2 αλλά και περισσότερων από 2.600 MWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως.

Το πρώτο ηλεκτρικό επιβατικό όχημα αναμένεται να βγει από τη γραμμή παραγωγής της μονάδας της Ford στην Κολωνία το 2023, ενώ ένα δεύτερο EV θα κατασκευαστεί εκεί από τα μέσα του 2024. Ο ετήσιος όγκος παραγωγής στο νέο αυτό εργοστάσιο αναμένεται να φτάσει τα 200.000 οχήματα ετησίως.

Ford Cologne Niehl Plant is currently undergoing major construct

Νέα χημεία μπαταριών

Η Ford προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της τη χημεία μπαταριών σιδήρου φωσφορικού λιθίου (LFP), παράλληλα με την υπάρχουσα χημεία νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου (NCM). Χάρη στην προσθήκη αυτή η εταιρεία προσδοκά σημαντικές εξοικονομήσεις σε κόστος, που φτάνουν σε 10 με 15%  έναντι των μπαταριών NCM, και την ίδια στιγμή μικρότερη εξάρτηση από σπάνια όσο και κρίσιμα ορυκτά, όπως το νικέλιο.

Ford

Η εταιρεία επιβεβαίωσε επίσης ότι έχει εξασφαλίσει το 100% της ετήσιας χωρητικότητας μπαταριών που απαιτούνται – 60 GWh – για να υποστηρίξει 600.000 EV μέσω της συνεργασίας της με κορυφαίες εταιρείες μπαταριών σε όλο τον κόσμο. Όπως η Contemporary Amperex Technology Co., Ltd. (CATL) η οποία θα παρέχει πλήρη πακέτα μπαταριών LFP για τις Mustang Mach-E που θα πωλούνται στη Βόρεια Αμερική από το επόμενο έτος, καθώς και για τα F-150 Lightning στις αρχές του 2024. Η ευελιξία της αρχιτεκτονικής EV της Ford επιτρέπει την αποτελεσματική ενσωμάτωση της πρισματικής cell-to-pack τεχνολογίας μπαταριών LFP της CATL, παρέχοντας γρήγορη κλιμάκωση της παραγωγής που θα με τη σειρά της θα καλύψει τη ζήτηση των πελατών.

Ford

Η Ford αξιοποιεί επίσης τη μακροχρόνια σχέση της με την LG Energy Solution (LGES), καθώς και εκείνη με την SK On, με στόχο να επιτύχει τον στόχο της για επάρκεια μπαταριών για τα τέλη του 2023.

Η LGES, μακροχρόνιος συνεργάτης της Ford, αύξησε γρήγορα και διπλασίασε την παραγωγή των μπαταριών της στο Wroclaw της Πολωνίας για να υποστηρίξει τη σταδιακή παραγωγή κυψελών NCM για τη νέα Mustang Mach-E και το νέο επίσης E-Transit.

Επιπλέον, η SK On έχει αυξήσει τη δική της παραγωγή για να υποστηρίξει τα F-150 Lightning και E-Transit μέχρι τα τέλη του 2023 – κλιμακώνοντας την παραγωγή κυψελών NCM πέρα ​​από τα προηγούμενα προγραμματισμένα επίπεδα από τις εγκαταστάσεις της στην Ατλάντα και, ταυτόχρονα, παρέχοντας πρόσθετη παραγωγή κυψελών από την Ουγγαρία.

Ford F-150 Lightning

Εξασφαλισμένη προμήθεια πρώτων υλών

Η Ford έχει πλέον προμηθευτεί περίπου το 70% των μπαταριών που χρειάζεται για να υποστηρίξει ετήσια διάθεση άνω των 2 εκατομμυρίων EV παγκοσμίως μέχρι τα τέλη του 2026.

Η Ford και η CATL – ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο – υπέγραψαν ένα ξεχωριστό, μη δεσμευτικό Μνημόνιο Συνεργασίας προκειμένου να διερευνήσουν μια συνεργασία για την προμήθεια μπαταριών στις αγορές της Ford στην Κίνα, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Η Ford ανακοίνωσε επίσης ότι σχεδιάζει την παραγωγή και χρήση μπαταριών LFP με συνολική χωρητικότητα 40 GWh στη Βόρεια Αμερική από το 2026.

Ford

Η εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την πρόσθετη αυτή χωρητικότητα μπαταριών ως συμπλήρωμα εκείνης από τα τρία εργοστάσια κατασκευής συσσωρευτών που ανακοινώθηκαν προηγουμένως στο Κεντάκι και το Τενεσί, τα οποία αποτελούν μέρος της κοινοπραξίας BlueOval SK μεταξύ των Ford και SK On που ιδρύθηκε επίσημα την περασμένη εβδομάδα. Η Ford έχει υπογράψει ένα επιπλέον Μνημόνιο Συνεργασίας με την SK On καθώς και με την Koç Holdings για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας στην Τουρκία και την τοπική παραγωγή μπαταριών.

Ford Cologne Niehl Plant is currently undergoing major construct

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι συνεργάζεται με σημαντικούς εταίρους στον τομέα της εξόρυξης και έχει προμηθευτεί το μεγαλύτερο μέρος του νικελίου που απαιτείται από το 2026 και μετά. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει υπογράψει μη δεσμευτικά μνημόνια συνεργασίας με την Vale Canada Ltd. για τη διερεύνηση πιθανών ευκαιριών σε όλη την αλυσίδα αξίας των EV., τη PT Vale Indonesia ; Huayou Cobalt: για τη διερεύνηση ενός σχεδίου επεξεργασίας νικελίου τριών κατευθύνσεων και, χωριστά, μια off-take συμφωνία με την Huayou που συλλογικά θα παρέχει στη Ford δικαιώματα για ισοδύναμο 84 κιλοτόνων (ktpa) νικελίου σε ετήσια βάση, καθώς και με την BHP για την προμήθεια νικελίου από τις επιχειρήσεις της Nickel West της BHP στην Αυστραλία.

Ford