Maserati Project24: Η σκληροπυρηνική MC20

Η Maserati Project24 είναι μια αναβαθμισμένη MC20 η οποία θα παραχθεί σε πολύ περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και θα προορίζεται αποκλειστικά για χρήση στην πίστα.

Με την Project24, η Maserati ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία της δημιουργώντας μια extreme εκδοχή της MC20, η οποία φέρει πλήθος αναβαθμίσεων σε σχέση με την «απλή». Πρωταρχικός της στόχος; Η απόλυτη απόδοση στην πίστα, τερέν στο οποίο θα κυκλοφορεί κατ’ αποκλειστικότητα η συγκριμένη υπερ-κατασκευή.

 

Με γνώμονα την… εμμονή της Maserati στο χαμηλό βάρος, η πολεμική μηχανή των Ιταλών από τη Μόντενα στοχεύει να μην ξεπερνά τα 1.250 κιλά εξασφαλίζοντας μια αναλογία κιλών ανά ίππο που θα αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή 1,69.

Την κίνηση στην Project24 προσφέρει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του V6 κινητήρα της Maserati που γνωρίσαμε στην «πολιτική» MC20. Με τη διαφορά ότι στη συγκεκριμένη εκδοχή του αποδίδει 740 ίππους χάρη στους νέους υπερσυμπιεστές με τους οποίους εξοπλίζεται.

Maserati Project24

Θυμίζουμε ότι ο 3λιτρος Nettuno, όπως ονομάζεται η συγκεκριμένη μονάδα, αποδίδει στη νορμάλ εκδοχή του 630 ίππους διαθέτοντας σχέση συμπίεσης που ορίζεται στο 11:1. Η καρδία του σε τεχνολογικό επίπεδο είναι ένα σύστημα καύσης του μίγματος στον προθάλαμο με δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Εδώ, ένας θάλαμος καύσης τοποθετείται μεταξύ του κεντρικού ηλεκτροδίου και του παραδοσιακού θαλάμου καύσης και συνδέεται με μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων οπών. Από εκεί και πέρα, το σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού λειτουργεί με πίεση τροφοδοσίας που φτάνει έως και τα 350 bar. Σύμφωνα με την Maserati, η συγκεκριμένη επιλογή επιφέρει μειωμένες εκπομπές και χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς επιπτώσεις στον τρόπο λειτουργίας του 6κύλινδρου στις πολύ χαμηλές στροφές.

Maserati - Maserati MC20 Cielo - Nettuno

Η κίνηση στην Project24 μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού το οποίο συνδυάζεται με ένα σειριακού τύπου κιβώτιο με 6 σχέσεις μετάδοσης και paddle shifters.

H Maserati Project24 έχει πλάτος 2.020 χλστ. και ύψος που περιορίζεται στα 1.220 χλστ. Σχεδιαστικά, την… ευθύνη έχει αναλάβει το Maserati Centro Stile, το οποίο έχει προικίσει την ιδιαίτερη και αυστηρά διθέσια αυτή κατασκευή με ένα «κοστούμι» από carbon και φυσικές ίνες, ενώ πολλαπλές είναι οι ρυθμίσεις που μπορούν να γίνουν σε επίπεδο αεροδυναμικής μέσω των εμπρός και πίσω βοηθημάτων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι για λόγους μείωσης του βάρους, τα παράθυρα της Project24 είναι κατασκευασμένο από Lexan.

Από εκεί και πέρα, το σύστημα πέδησης, το οποίο «υπογράφει» η Brembo, φέρει αγωνιστικών προδιαγραφών δαγκάνες και κεραμικούς δίσκους. Το «παρών» φυσικά δίνουν τα σλικ ελαστικά, οι 18άρες ζάντες αλουμινίου με ένα κεντρικά τοποθετημένο μπουλόνι, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκοί καθώς και το επίσης ρυθμιζόμενο ABS και Traction Control.

Maserati Project24

Στο εσωτερικό – που δεν αποκαλύπτεται σήμερα – θα βρει κανείς όλα τα απαραίτητα αγωνιστικά καλούδια. Όπως είναι, για παράδειγμα, τα «πολεμικά» καθίσματα, το ρυθμιζόμενο pedal box και η προσαρμόσιμη ως προς τη θέση της κολώνα του τιμονιού, οι ζώνες 6 σημείων, το σύστημα τηλεμετρίας, η κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και ο κλιματισμός.

Προς ώρας, άγνωστο παραμένει το ποσό που θα πρέπει να καταβάλλουν για την απόκτησή τους οι μόλις 62 αγοραστές της νέας Project24.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ GRAND PRIX ΣΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST: H ιστορία της καρό σημαίας, το πρώτο Grand Prix το 1906 κ.α.