H VW παρουσιάζει τον αναβαθμισμένο 1.5 TSI evo2 βενζινοκινητήρα
Ο κινητήρας αντικαθιστά τον παραδοσιακό 1.5 TSI και είναι σχεδιασμένος πλέον ώστε να «υποδέχεται» στο μέλλον και βιώσιμα καύσιμα.
Στο τελευταίο στάδιο εξέλιξης του 1.5 TSI, οι μηχανικοί της VW έχουν μετακινήσει τον τριοδικό καταλύτη και το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης κοντά στον κινητήρα, ως μία ενιαία πλέον μονάδα ελέγχου εκπομπών, βελτιώνοντας περαιτέρω την απόδοση του συστήματος.
Ως περαιτέρω συμβολή στη βιωσιμότητα, αυτό επιτρέπει τη μειωμένη χρήση πολύτιμων μετάλλων στην παραγωγή και ταυτόχρονα δημιουργεί τη βάση για τη συμμόρφωση του νέου 1.5 TSI evo2 με μελλοντικά πρότυπα εκπομπών.
Βασικό τεχνολογικό χαρακτηριστικό για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στον evo2 κινητήρα είναι το βελτιωμένο σύστημα Active Cylinder Management – που εδώ μετονομάζεται σε ACTplus. Το επίκεντρο αυτής της νέας εξέλιξης ήταν η βελτίωση της ενεργοποίησης και απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του κινητήρα.
Εν προκειμένω, η διαδικασία καύσης σε δικύλινδρη λειτουργία βελτιστοποιήθηκε, επιτρέποντας επίσης την επέκταση του εύρους λειτουργίας του συστήματος Active Cylinder Management. Με το ACTplus, ο δεύτερος και ο τρίτος κύλινδρος δεν ενεργοποιούνται όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλά και μεσαία φορτία και ταχύτητες. Ταυτόχρονα, η απόδοση αυξάνεται στους ενεργούς κυλίνδρους, ενώ οι μεσαίοι κύλινδροι απλώς ακολουθούν χωρίς πρακτικά απώλειες – ενεργοποιούνται εκ νέου όταν πατηθεί ξανά το γκάζι.
Εκτός από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο 1.5 TSI evo2 διαθέτει μεταξύ άλλων σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης (έως και 350 bar), τοιχώματα κυλίνδρων με επίστρωση πλάσματος που μειώνουν τις τριβές και έμβολα με χυτούς αγωγούς ψύξης που επιτρέπουν τη βελτιστοποίηση της καύσης και την αύξηση της αποδοτικότητας.
Σύμφωνα με την VW, ο νέος 1.5 TSI evo2 έχει σχεδιαστεί για λειτουργία με καύσιμα που περιέχουν συστατικά που παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επιπλέον, είναι κατάλληλος για διάφορα επίπεδα υβριδισμού, «αντέχοντας» σε μια plug-in υβριδική διάταξη συνδυαστική ισχύ έως και 200 kW (272 PS).
Παράλληλα με τη βελτιστοποίηση της ψύξης του θαλάμου καύσης, καθοριστικός παράγοντας είναι για άλλη μια φορά η «συμβίωση» του κύκλου Miller (βλ. πρώιμο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής με υψηλή συμπίεση) με την τεχνολογία υπερσυμπίεσης VTG (βλ. μεταβλητή γεωμετρία υπερσυμπιεστή), κάτι που είδαμε να υιοθετείται και στην προηγούμενη εκδοχή του κινητήρα.
Τα πρώτο μοντέλο που θα «φορέσει» τον 1.500άρη TSI evo2 κινητήρα είναι το T-Roc, μαζί με την Cabriolet εκδοχή του. Αργότερα, η συγκεκριμένη μονάδα των 110 kW/150 PS με τον κωδικό ΕΑ211 evo2 θα βρει θέση σε μια σειρά μοντέλων όχι μόνο της VW αλλά και πολλών ακόμα εταιρειών του VW Group.