Kia XCeed: Η ώρα της ανανέωσης έφθασε
Μετά το νέο Niro, η Kia ενισχύει την παρουσία της στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover, με το ανανεωμένο XCeed.
Δεν είναι μυστικό ότι η κατηγορία των μικρομεσαίων, C–SUV αποτελεί την σημαντικότερη υποκατηγορία στην ευρωπαϊκή αγορά. Από τα 2,8 εκ. μονάδες το 2019 και μία φυσιολογική κάμψη την διετία 2020-2021, το μέγεθος του θα αρχίσει να αυξάνεται από το 2022, φθάνοντας το 2026 στα 3,6 εκ. μονάδες που μεταφράζεται σε ένα μερίδιο του 20%, καθώς θα προσελκύει ολοένα και περισσότερους ανταγωνιστές. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως συγκεντρώνει το μείγμα των “κινητήριων” προτιμήσεων. Τα παραδοσιακά θερμικά σύνολα που δέσποζαν το 2019 με 88%, θα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί το 2026 με 8%. Την μεγαλύτερη αύξηση αναμένεται να γνωρίσουν τα ήπια υβριδικά σύνολα, αφού από το πενιχρό 3% το 2019, θα εκτιναχθούν στο 49% το 2026. Ολοένα και δημοφιλέστερα θα γίνονται οι υβριδικές HEV και PHEV υλοποιήσεις, την σημαντικότερη αύξηση όμως αναμένεται να γνωρίσουν τα ηλεκτρικά EV, αφού από την αφάνεια του 1% το 2019 θα φθάσουν υπό κανονικές συνθήκες μέχρι το 2026, σε ένα ποσοστό που θα ξεπεράσει το 20%.
Στον ευρύτερο οδικό χάρτη που έχει ανακοινώσει η Kia, τα μικρομεσαία SUV και crossover θα διαδραματίσουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Έτσι λοιπόν στην τελευταία γενιά του Sportage και του νέου Niro, έρχεται να προστεθεί το ανανεωμένο XCeed. Οι τρεις πυλώνες πάνω στους οποίους βασίζεται η ανανέωση toy XCeed είναι η σχεδίαση, ο εξηλεκτρισμός και η συνδεσιμότητα.
Οι εξωτερικές αλλαγές του ανανεωμένου Kia XCeed
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το XCeed βασίστηκε σε μία δυναμική σχεδίαση και μία κουπέ σιλουέτα. Οι προσπάθειες των σχεδιαστών εστιάστηκαν στο εμπρός μέρος όπου ξεχωρίζουν οι νέοι προβολείς με τα χαρακτηριστικά τριπλά κάθετα φώτα ημέρας. Οι προβολείς είναι φυσικά τεχνολογίας led και ενσωματώνουν πλέον και τα φώτα ομίχλης. Έτσι στην θέση τους στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, πήραν οι περίφημες αεροκουρτίνες που εξομαλύνουν την ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς.
Την εικόνα συμπληρώνει μία μεγάλη ανασχεδιασμένη εισαγωγή στο κέντρο κάτω από την νέα μάσκα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μία σημαντική προσθήκη αφορά στο γεγονός ότι το ανανεωμένο XCeed θα διατίθεται σε έκδοση GT Line με εντονότερα χαρακτηριστικά εμφάνισης, σε ότι αφορά το bodykit και τους τροχούς.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, με τον διαφορετικό διαχύτη και τις τονισμένες απολήξεις για την εξάτμιση. Φυσικά και εδώ η έκδοση GT Line θα έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, αλλά πάνω από όλα θα ξεχωρίζει από τα κυψελοειδή φώτα τεχνολογίας led. Μπορεί το μεταξόνιο των 2.650 χλστ. να έχει παραμείνει αμετάβλητο, οι πρόβολοι όμως αυξήθηκαν ελαφρά κατά 25 και 60 χλστ, εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι τα μόνα τμήματα που είναι κοινά με το πεντάθυρο Ceed, είναι οι εμπρός πόρτες.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρότερης έκτασης και έχουν εστιαστεί σε νέες απεικονίσεις του ψηφιακού supervision πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών (σε άμεσο συσχετισμό της κάθε απεικόνισης, με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης), ενώ για το σύστημα multimedia ο χειρισμός γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής 10,25 ιντσών. Η έκδοση GT Line θα έχει και εδώ τις δικές της λεπτομέρειες στην επένδυση της κεντρικής κονσόλας, τον επιλογέα του κιβωτίου, το τιμόνι με την επίπεδη βάση, ενώ η πλέον χαρακτηριστική προσθήκη έχει να κάνει με τα σπορ καθίσματα. Το XCeed προσφέρει μία ευρύχωρη καμπίνα ακόμη και για πέντε επιβαίνοντες χάρις στο πίσω κάθισμα διαμόρφωσης 40/20/40, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα που ξεκινάει από τα 426 λίτρα και μπορεί να φθάσει έως τα 1.378 λίτρα.
Στον τομέα της συνδεσιμότητας θα υπάρχει η τελευταία έκδοση της εφαρμογής Kia Connect, θύρες γρήγορης φόρτισης USB–C , ενώ το DriveWise πακέτο συστημάτων υποβοήθησης εμπλουτίζεται με τις λειτουργίες Highway Driving Assist, Safe Exit Assist, Rear Cross-Traffic Collision assist, και Blind spot Collision avoidance assist και smart parking assist.
Σε ότι αφορά τα μηχανικά σύνολα που θα τροφοδοτούν το ανανεωμένο XCeed, αυτά περιλαμβάνουν τους βενζινοκινητήρες: 1,0 των 120 ίππων (το οποίο όμως δεν πρόκειται να εισαχθεί), 1,5 160 ίππων με ήπιο υβριδικό σύστημα (συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο), το σπορ σύνολο των 1,6 λίτρων με 204 ίππους, τον 1600αρη πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο), ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και η plug in υβριδική έκδοση των 141 ίππων (συνδυαστικά). Αξίζει να σημειώσουμε ότι στις χειροκίνητες mild hybrid εκδόσεις, τοποθετείται το σύστημα iMT (intelligent Manual Transmission) που αφορά στον ηλεκτρονικό έλεγχο του συμπλέκτη κατά την λειτουργία coasting.