WRC – Ράλλυ Εσθονίας, 4η ημέρα: Toyota ξανά «1-2»
Σε αμηχανία όποιος ψάχνει ειδήσεις και αιτίες πίσω από τα αποτελέσματα, με το WRC να θυμίζει Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στο Ράλλυ των Πωλήσεων...
Πρόκειται για καλά δουλεμένο το σενάριο της απλότητας από την Toyota που στέλνει αδιάβαστο τον ανταγωνισμό. Ότι ακριβώς προκύπτει και στο WRC από τους Ιάπωνες μάγους της υβριδικής τεχνολογίας.
Ιάπωνες vs Κορεάτες
Προκύπτει η σχετική αντιπαράθεση στην αγορά μας όταν ο μετρ, ο 1/3 Ανδρέας Χριστοφορίδης έχει να παραδώσει τα αυτοκίνητα του αξιόπιστου Κορεάτη δημιουργού και μέχρις εκεί…
Στα Ράλλυ
Είναι το αγωνιστικό Toytota GR Yaris, είναι η ομάδα που συντονίζει ένας Παγκόσμιος χωρίς τίτλο, όπως ο Latvala, είναι και ο Kalle Rovanpera με τον συνοδηγό του. Νικητής στην Εσθονία πέρσι και φέτος, νικητής σε Ακρόπολις το 2021, και φέτος και σε Σουηδία, Κροατία, Ποτογαλία και Σαφάρι. Ο «πιτσιρίκος» που ήρθε για να μείνει έχοντας πλέον στο χέρι, την καλή, τη χρυσή σκυτάλη.
Δίπλα του ο Jonne Halttunen (ΣΧ: αρνούμαστε το φόνο του ονόματος του, γραμμένο στα ελληνικά) και ο αγώνας τους στην Εσθονία, που κέρδισαν πιο άνετα από ότι προδίδουν τα αποτελέσματα, διδάσκεται σε σεμινάρια.
ΟΔΗΓΟΣ ΚΛΑΣΗΣ
Πρόκειται για παντός εδάφους Φινλανδό, με ποιοτικά στοιχεία Ogier και εγκέφαλο Loeb και τον ψάχναμε χρόνια έναν τέτοιο τύπο… Από τον καιρό του Marcus Gronholm.
Θα τον ρωτήσεις τον Kalle με αφέλεια: «Πως θα νιώσεις στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με Ogier και Loeb»; Απλά θα χαμογελάσει με το σεβασμό του νεότερου που ζει σεμνά το μομέντουμ του καλύτερου. Κρατάει σε απόσταση τον μπαμπά του, τον φίλο-συναθλητή μας Harri Rovanpera, είναι προσεχτικός με τα media και ψάξε και άλλον τέτοιας κλάσης σήμερα δεν θα βρεις.
Ο Evans, αποδεικνύεται ο καλύτερος δεύτερος – ένας ταχύτερος Sordo και συνολικά καλύτερος Hirvonen, που θα δώσει τον τίτλο των κατασκευαστών στον κολοσσό. Η Toyota που θα κάνει νταμπλ με τον Kalle, θα στεφθεί Πρωταθλήτρια πριν ολοκληρωθεί η χρόνια και τότε, ο Χάρης Κλαμούρης, θα γράψει εύστοχα: «Τογιοτισμός». Ο ΧΚ, ο mr GRally που θα έχει την ευθύνη του WRC στις ηλεκτρονικές σελίδες μας, με αρχή από το Ράλλυ στη Φινλανδία. Στη μητέρα των μαχών. Αγώνα που τον θέλει κάθε παγκόσμιος στο παλμαρέ του και ειδικά ο Φινλανδός, και δεν έχουμε αμφιβολία πως ο Latvala θα τον απελευθερώσει ώστε να ζωγραφίζει μπροστά στους συμπατριώτες του. Ακολουθώντας το μάθημα της Εσθονίας.
Διαχείριση του πρώτου ανοίγοντας δρόμο στο πρώτο loop και μετά το μαρτύριο για τον αντίπαλο με το τόσα όσα πρέπει, προοδευτικά και με ακρίβεια -αξιοπιστία Toyota. Με στρατηγική συνδεδεμένη και με το παιχνίδι των καιρικών συνθηκών. Με γεγονός πως η νεροποντή θα μπορούσε να δημιουργήσει δράμα στον επίλογο στην Power Stage, όπου μόνο ο νικητής, ο Kalle Rovanpera έμεινε στο γκάζι παρά την ανύπαρκτη ορατότητα!
Είναι τρελός ο Φινλανδός!
Τα πήρε όλα και ότι εξαντλήθηκε ο Evans με σατανικό τρόπο με στιλ Ogier, πρόκειται για οικογενειακή υπόθεση που άλλωστε έχει την ουσία της και πλέον τον έχει πιστέψει το δεύτερο ρόλο ο Ουαλός. Αφού δεν πήρε τον τίτλο τότε στην Ιταλία απολαμβάνει το δεύτερο μπάκετ του Yaris και ό,τι προκύψει.
Από εκεί και πέρα…
Μακάρι στην Κορεατική ομάδα να μη χρειαστούν ψυχολόγο, αντί αγωνιστικό διευθυντή όπως ήταν ο Adamo. Δούλεψαν τα Hyundai i20 N WRC1 στην Εσθονία, όπου οδήγησαν και ο Tanak και ο Neuville. Απλά δεν αρκεί για να πιέσεις την ταξιαρχία του Latvala, πόσο μάλλον να τους κερδίσεις.
Να θυμίσουμε πως για την αγωνιστική ομάδα της Toyota, ο Tommi Makinen με τον Μιχάλη Ζώτο δίπλα του, έχουν την ευθύνη του αρχικού σχεδιασμού όποτε και δημιουργήθηκαν οι βάσεις για τους τίτλους. Στη συνέχεια, στην καθιέρωση, κίνηση μαγική η πλήρης αξιοποίηση του Ogier και η εξέλιξη του Rovanpera. Με σφραγίδες Latvala η διαφορά στην ψυχολογία.
Αντίστοιχα…
Λείπει από τη Hyundai ο μαέστρο και αδυνατούν να αξιοποιήσουν την ποιότητα του Tanak και την ταχύτητα του Neuville. Εκτίμηση μας πως αν παραμείνουν εκεί οι δύο, κάθε χρόνο θα είναι και χειρότερα με την αίσθηση μας πως περισσότερο ασχολούνται με τους μεταξύ τους χρόνους παρά με αυτούς των Yaris χάνοντας μάλιστα και Ε.Δ. και από τον Katsuta ή από τον Lappi, όπως στην Εσθονία, όπου έκαναν εύκολα το 3-4 και δεν απειλήθηκαν.
Τον Αύγουστο
Γεγονός πως ο Φινλανδός νικητής και στην Εσθονία που προηγείται με άνεση στο Πρωτάθλημα θα είναι ταχύς μεθαύριο στα πάτρια εδάφη. Στοιχείο που δεν προκύπτει συνολικά από τον Solberg Jr που έχει χάσει το μομέντουμ, οπότε και πολλοί αναλυτές αναζητούν το Sordo. Σταθερή αξία ο Ισπανός, αλλά μέσα σε όρια που δεν προδίδουν προοπτική. Ότι απαιτείται για μια σοβαρή ομάδα όπως αρμόζει στη Hyundai.
Περί σοβαρότητας…
Το στοιχείο που δεν χαρακτηρίζει τη Ford παρά την καλή βάση, όπως είναι το Puma. Ξεκίνησαν την εξέλιξη νωρίς, κέρδισαν με το καλημέρα στο Monte Carlo λόγω Loeb και οι ειδήσεις δεν προκύπτουν από κάποιους χρόνους του Breen όταν είναι στο δρόμο, αλλά από την κατά περίπτωση παρουσία του Γάλλου 9άκις Παγκόσμιου. Είδηση από μόνος του ο 48χρονος και αν εργαστούν σκληρά στις δοκιμές εξέλιξης στην Ελλάδα τον Αύγουστο ίσως δούμε κάτι καλό στα βουνά μας από το Puma. Να λάμπει όπως στην αγορά μας, χάρη και στις εύστοχες κινήσεις Ford Motor Ελλάς και των ντίλερ της. Με το Car Center να ξεχωρίζει όντας μέσα στους αγώνες και δίπλα στον ειδικό Τύπο ακόμα και σε αιτήματα μας του παραλόγου.
Οι άλλοι της Ford; Εκτίμηση μας, ούτε για WRC2 όπου λάμπει ο εξ Ford, Teemu Suninen, στο τιμόνι του «μικρού» Hyundai.
Μόνος εναντίον όλων ο Φινλανδός πίεσε τον γείτονα, τον Νορβηγό Andreas Mikkelsen, αλλά δεν ολοκλήρωσε. Προδομένος από τον κινητήρα του στην Power Stage. Το Skoda Fabia είναι ο νικητής, ενώ την ίδια ώρα δουλεύουν στην εξελιγμένη εκδοχή, και αν είστε διαθέσιμοι μετά τις 15 Αυγούστου κάπου κοντά στο Λουτράκι θα τους βρείτε να εξελίσσουν το αυτοκίνητο του 2023.
Το μεγαλύτερο Fabia, ένα εξαιρετικό σύνολο σε έκδοση παραγωγής και κρίμα που δεν έχουν αυτοκίνητα παραγωγής στην Αργυρούπολη ώστε να αναστατώσουν την αγορά απέναντι σε Yaris και i20. Δεν είναι σύμπτωση όλο αυτό αγαπητοί και κακά τα ψέματα, αν το WRC αποκτήσει άμεσα ακόμα έναν παίχτη θα αποτελεί τον παγκόσμιο θεσμό που μιλάει απευθείας στην καρδία του καταναλωτή. Μια διαχρονική αξία συνδεδεμένη με τη μαγεία στα βουνά όπως την ξαναζούμε ιδανικά στο δικό μας ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Θεσμός όπου με τη συμμετοχή των Αθανασούλα, Καρέλη, Στεφανή, Λευκαδίτη κ.α, επιστρέφουν και οι αντιπροσωπείες με επίσημη ενδυμασία. Ό,τι μπορεί να λειτουργήσει θετικά και για το Ελληνικό Motosport παρά την ανεπάρκεια της Ομοσπονδίας και την αδιαφορία του παραδοσιακού Συνδέσμου των Αθλητών.
Επόμενος αγώνας του WRC στη Φινλανδία από 4-7 Αυγούστου και ακολουθεί το Βέλγιο με το ιδιαίτερο ασφάλτινο τερέν του.
Πριν το Ράλλυ των Θεών, με ονομασία από την ΕΚΟ και οργάνωση από ένα σπάνιο, πολύ ειδικό κοκτέιλ όπου η Πολιτεία συναντάει τον έντιμο και ικανό ιδιώτη, προσκαλώντας όλους μας να ζήσουμε τη στιγμή με αφετηρία το ΟΑΚΑ.
Απλά συνάντηση ιερών τεράτων, κάτω από ιδανικές συνθήκες._Σ.Χ.