WRC – Ράλλυ Εσθονίας, Ημέρα 3η: Ό,τι και να γίνει
Συμπεράσματα προκύπτουν στα δύο τρίτα του αγώνα στην Εσθονία, ό,τι και αν συμβεί αύριο στο τελευταίο τρίτο σκέλος, που συμπεριλαμβάνει και την Power Stage.
Αύριο Κυριακή, λίγο μετά τις 14:00 η Power Stage, και συνδεθείτε με τον Cosmote TV στη συχνότητα sport5HD, όπου η φωνή του «Βίντι», του κ. Ρούσσου, θα συνδυάζεται με τους περίπου ήχους από τους υβριδικούς κινητήρες των WRC1. Είναι η ταχύτητα τους που εντυπωσιάζει, όπως και ο όγκος του Puma, ενώ είναι πλέον σαφές πως δεν οδηγούν όλοι το ίδιο.
Στον αγώνα
Είπαμε, «ό,τι και αν συμβεί», αφού πάντα κρύβει εκπλήξεις ο θεός των ράλλυ, σε σύνδεση με ανθρώπινα λάθη και βραχυκυκλώματα…
Γεγονός πως τα λάστιχα είναι όπως το τετ-α-κε που συνδέεται με την υπερβολή ή την αστοχία του οδηγού και μια πέτρα αρκεί ώστε να καταστρέψει μια ωραία προσπάθεια, επηρεάζοντας το αποτέλεσμα, χωρίς όμως να μετριάζει τις εντυπώσεις…
Ο Kalle Rovanpera, από χθες κάλυψε και τέθηκε επικεφαλής στο δεύτερο σκέλος, ενώ σήμερα, αυξάνοντας τη διαφορά από τον Elfyn Evans και με τον καλύτερο χρόνο σε επτά συνεχόμενες ειδικές διαδρομές, ξεκαθάρισε ότι θα οδηγεί όπως άλλοτε οι Tommi Makinen και Marcus Gronholm. Χωρίς «οικονομία καυσίμου» και τακτική στο κυνήγι βαθμών, αρκεί να έχει το ρυθμό. Όπως και στην Εσθονία.
ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΩΝ ΙΑΠΩΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Βαρύ το σχόλιο μας, αλλά ο «μικρός», μας επιτρέπει να ρισκάρουμε, χαρακτηρίζοντας τυχερό τον Sebatien Ogier που παρακολουθεί από την TV και το PC. Το μέγεθος του Φινλανδού της Toyota πέφτει βαρύ στον Evans με το άλλο GR Yaris Rally1, που παραμένει όμως ψύχραιμος δικαιώνοντας και τον Latvala που τον εμπιστεύεται. Κατά μια ερμηνεία άλλωστε και όσο τα Hyundai και τα πρώτα τους βιολιά αποδεικνύονται αξιόπιστοι, ο Ουαλός, το τέλειο back up, είναι το κλειδί των Ιαπώνων για τον τίτλο των Κατασκευαστών. Το ζητούμενο για όσους με καταγωγή τους στην Ανατολή και, πιστέψτε μας, οι Κορεάτες αν διεκδικούσαν τον τίτλο των Κατασκευαστών, δεν θα εξέφραζαν πίκρα για το χαμένο των οδηγών.
Άλλωστε, το ξέρουν αυτό και ο Ott Tanak που έχει ρίξει άγκυρα στο τρίτο σκαλί του βάθρου και ο Thierry Neuville που ελέγχει τους Takamto Katsuta και Esapekka Lappi, απολαμβάνοντας το εξαιρετικό όσο και γλιστερό οδόστρωμα. Τέλειο το πρωί, αλλά σκαμμένο το απόγευμα, στο δεύτερο πέρασμα. Με το i20 N να αποδεικνύεται επιτέλους αξιόπιστο, αλλά να αμφισβητείται η απόλυτη ταχύτητα του σε σχέση και με το Puma της M-Sport.
Στις περιπτώσεις όπου ο Craig Breen που είναι πολύ πίσω στην κατάταξη, καταφέρνει να μην υπερβάλλει προκαλώντας λάθη. Για τη Ford, είναι σαφές πως οι οδηγοί χρηματοδότες όπως ο Gus Greensmith, ή με υποτροφία, όπως ο Adrien Fourmaux, δεν ταιριάζουν σε μια φιλόδοξη, ακόμα και περίπου εργοστασιακή ομάδα, με ιστορία.
Πέρα από χρόνους ειδικών διαδρομών και γενική κατάταξη, είναι σαφές πως η Toyota διαθέτει ένα παντός εδάφους εξαιρετικό σύνολο, με επικεφαλής κόσμημα, όταν ο μηχανισμός Hyundai λειτουργεί ως ορχήστρα με καλά υλικά, χωρίς μαέστρο.
Για τη Ford, τι να πεις; Ιδιαίτερα ικανός ο Malcolm Wilson θα ξέρει γιατί το Puma παιδεύεται από ένα σύνολο πληρωμάτων που όταν συναντούν τον Sebastien Loeb στα 48 του, ζητούν αυτόγραφα.
Η Ford έχει στήσει τον ωραίο μηχανισμό της προοπτικής για νέους στο Rally3 ως ενιαίο με Fiesta και μακάρι να δούμε στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις τους Νώντα Καρανικόλα και Πάνο Ισμαίλο. Με την ευκαιρία, είναι υποχρέωση μας να ξεπεραστούμε, στηρίζοντας Παναγιώτη Ρουστέμη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Μέχρι τότε και με γεγονός πως μας απασχολεί η συμμετοχή του Έλληνα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έχει ενδιαφέρον ότι στο WRC2 ο Teemu Suninen με το Hyundai i20 πιέζει τον Andreas Mikkelsen που προηγείται με το Skoda, ελέγχοντας και τον Marco Bulacia επίσης με Fabia evo.
Δουλεύει εκεί στο καλό οδόστρωμα το i20 Ν σε WRC2 εκδοχή, ό,τι το καλύτερο για τους Λάμπρο Αθανασούλα-Νικόλα Ζακχαίο, το Ελληνικό πλήρωμα με το κορυφαίο παλμαρέ σε ΡΑ.
Ο επίλογος
Αύριο Κυριακή, με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει 6 ειδικές διαδρομές, όπου θα ξεκαθαρίσει η γενική κατάταξη. Δεν προβλέπεται μάχη στα ίσια στην κορυφή, αλλά πιθανόν μέσα από συμπτώσεις που χαρακτηρίζουν το WRC._Σ.Χ.