Hyundai N Vision 74: Ηλεκτρικό και με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου
Το Hyundai N Vision 74 είναι μια ενδιαφέρουσα σχεδιαστική και τεχνολογική σπουδή, διαθέτοντας ένα υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελούμενο από δύο ηλεκτροκινητήρες με μπαταρία σε συνδυασμό με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Το νέο Hyundai N Vision 74 είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς επιχειρεί να συνδυάσει την σχεδιαστική ιστορία της κορεάτικης εταιρείας με το μέλλον και τα προηγμένα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, σε συνδυασμό με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Όσον αφορά τη σχεδίαση, το N Vision 74 αποτίει φόρο τιμής στο πρωτότυπο Hyundai Pony Coupe του 1974, το οποίο δημιούργησε ο θρυλικός σχεδιαστής αυτοκινήτων Giorgetto Giugiaro. Στη συνέχεια, το concept «ενσωματώθηκε» σε πρωτότυπα για τη δημιουργία του πρώτου σπορ αυτοκινήτου παραγωγής της Hyundai. Αν και τελικά δεν μπόρεσε να φτάσει στην παραγωγή, ο τολμηρός σχεδιασμός του συγκεκριμένου οχήματος έδωσε τον σχεδιαστικό τόνο σε ολόκληρη την κορεάτικη εταιρεία.
Περνώντας στο σήμερα, το N Vision 74 κληρονόμησε τις «καθαρές» επιφάνειες, το δυναμικό προφίλ και τη μοναδική κολόνα Β από το πρωτότυπο Pony Coupe του 1974. Ωστόσο, τα σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία δεν απουσιάζουν, έχοντας για την περίσταση ως σημείο αναφοράς τον παραμετρικός φωτισμός Pixel, ο οποίος παρέχει στο N Vision 74 μια φουτουριστική αύρα.
Με μήκος 4.952 χλστ., πλάτος 1.995 χλστ., ύψος 1.331 χλστ. και μεταξόνιο 2.905 χλστ., το Hyundai N Vision 74 αποτελεί για την Hyundai ένα «κινούμενο εργαστήριο τεχνολογιών υψηλών επιδόσεων» που βασίζεται στο πιο προηγμένο σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου που έχει δημιουργήσει ποτέ η Hyundai N. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που η N ασχολείται με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Το N Vision 74 είναι επίσης εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, το οποίο αποκαλύφθηκε το 2015 με το λανσάρισμα της μάρκας N για να οραματιστεί το μέλλον των υψηλών επιδόσεων με βάση το υδρογόνο.
Εν προκειμένω, οι μηχανικοί της Hyundai ανέπτυξαν μια υβριδική δομή ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία σε συνδυασμό με ένα σύστημα FCEV, το οποίο είναι τοποθετημένο σε μια εντελώς νέα διάταξη. Με το σύστημα κυψελών καυσίμου και την ηλεκτρική μπαταρία να τροφοδοτούν σε συνδυασμό το N Vision 74, η Hyundai επισημαίνει ότι «βελτιώνεται η απόδοση ψύξης, ενώ οι δύο διαφορετικές πηγές ενέργειας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με τις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης».
«Η τεχνολογία υψηλής απόδοσης είναι πλήρως ενσωματωμένη στη σχεδίαση του οχήματος για να εκπληρώσει τις απαιτήσεις διαχείρισης θερμότητας του συστήματος FCEV. Με τέτοια λειτουργική αισθητική, το N Vision 74 διερευνά την ισορροπία μεταξύ της τεχνολογίας αιχμής και του εμβληματικού σχεδιασμού», αναφέρει χαρακτηριστικά η Hyundai.
Στον πίσω άξονα του N Vision 74 συναντάμε δύο ηλεκτροκινητήρες με μέγιστη ισχύ άνω των 500 kW (680 ίπποι) και ροπή που ξεπερνά τα 900 Nm. Το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V υποστηρίζεται από μια μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο 62,4 kWh, ενώ καθοριστική είναι η συνδρομή ενός συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου με ισχύ 85 kW υπό κανονικές συνθήκες (η μέγιστη μπορεί να ανέλθει στα 95 kW). Η δε δεξαμενή αποθήκευσης του υδρογόνου χωρά 4,2 κιλά και μπορεί να πληρωθεί με το συγκεκριμένο καύσιμο σε μόλις 5 λεπτά σε κατάλληλο σταθμό ανεφοδιασμού.
Η Hyundai υπόσχεται ότι ο παραπάνω συνδυασμός μονάδων κίνησης και τεχνολογιών είναι σε θέση να εξασφαλίσουν μέγιστη αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 600 χλμ. Χωρίς να αναφέρεται σε περεταίρω στοιχεία επιδόσεων, η Hyundai αναφέρει ότι το πρωτότυπο Ν Vision 74 μπορεί να επιτύχει τελική ταχύτητα της τάξης των 250 χλμ./ώρα.