Η «διπλή διαδρομή» της Porsche

Η Porsche δηλώνει ότι το μέλλον της μάρκας είναι συνδεδεμένο άρρηκτα πλέον με την ηλεκτροκίνηση καθώς και με τα ηλεκτροκαύσιμα.

Η Porsche, όπως και το σύνολο πλέον των κατασκευαστών, επαναπροσδιορίζουν την πολιτική τους στον τομέα της καυσίμων με δεδομένες τις προθέσεις όλων, αλλά και τις σχετικές αποφάσεις των αρμόδιων αρχών, για δραστική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των αυτοκινήτων.

Για την Γερμανό κατασκευαστή, η νέα αυτή προσέγγιση δεν θα μπορούσε παρά να περνά μέσα από την ηλεκτροκίνηση, η οποία αποτελεί πλέον την επικρατούσα τάση στη σύγχρονη αυτοκινητιστική σκακιέρα. Ωστόσο, πέραν αυτής, η Porsche ποντάρει και σε κάτι άλλο ακόμα: στα e-fuels, ή αλλιώς, στα ηλεκτροκαύσιμα, που πρακτικά έχουν μηδενικό – ή σχεδόν μηδενικό – αποτύπωμα άνθρακα εφόσον η παραγωγή τους πραγματοποιείται με τη χρήση «καθαρής» ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Λύση που αναμένεται να δώσει «παράταση ζωής» στα όχημα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Porsche

Για το «διπλό μονοπάτι» που αναμένεται να ακολουθήσει η Porsche, ο CEO της εταιρείας, Oliver Blume, δήλωσε:

«Η ηλεκτροκίνηση είναι ύψιστης προτεραιότητας για εμάς. Παράλληλα, συνεχίζουμε να κατασκευάζουμε σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η 911 είναι πιο δημοφιλής από ποτέ στους πελάτες. Τα επόμενα χρόνια, θα προσφέρουμε μια σπορ, υβριδική διάταξη για την 911, όπως πολλοί γνωρίζουν με βάση λύσεις από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτά τα αποφασιστικά βήματα προστασίας του κλίματος είναι καλά.

«Υποστηρίζω την ανοιχτή προσέγγιση της γερμανικής κυβέρνησης όσον αφορά την τεχνολογία και τον συμβιβασμό για την ενσωμάτωση των ηλεκτροκαυσίμων ως μέρος της λύσης. Οι απαγορεύσεις στην τεχνολογία λειτουργούν ως τροχοπέδη στην καινοτομία. Η Porsche έχει δεσμευτεί σε μια διπλή διαδρομή: ηλεκτροκίνηση και ηλεκτροκαύσιμα.

Porsche 911 - Oliver Blume

«Φιλοδοξία μας είναι περισσότερο από το 80% των οχημάτων που θα παραδοθούν στους πελάτες το 2030 να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Το πρώτο μας αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, η Taycan, έχει ήδη τεράστια επιτυχία.

«Η προστασία του κλίματος πρέπει να εξεταστεί ολιστικά. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε ανοιχτοί όσον αφορά την τεχνολογία. Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα σημαντικό κομμάτι. Ταυτόχρονα, υπάρχουν περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο υπάρχοντα οχήματα παγκοσμίως. Θα είναι στους δρόμους για τις επόμενες δεκαετίες. Τα e-fuels είναι μια αποτελεσματική, συμπληρωματική λύση. Μπορούν να επιτρέψουν σε όλα τα οχήματα να διαδραματίσουν το ρόλο τους στη μείωση του CO₂ – ανεξάρτητα από τον τύπο του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να τροφοδοτηθούν με ηλεκτροκαύσιμα με σχεδόν ουδέτερες εκπομπές άνθρακα. Δεν χρειάζεται να μετατραπούν ή να μετασκευαστούν για αυτό. Τα e-fuel μπορούν να προσφερθούν ως πρόσμιξη ή μόνα τους σε όλα τα πρατήρια καυσίμων. Πρέπει να προσφέρουμε μια επιλογή και στους κατόχους υπαρχόντων οχημάτων

«Αν παράγονται σε βιομηχανική κλίμακα, τα e-fuel μπορεί να κοστίζουν κάτω των 2 $ ανά λίτρο. Το σημαντικό είναι ότι τα συνθετικά καύσιμα παράγονται με βιώσιμο τρόπο και σε μέρη στον κόσμο όπου οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι άφθονες. Τα ηλεκτροκαύσιμα που παράγονται από νερό και το διοξείδιο του άνθρακα που εξάγεται από τον αέρα για αυτοκίνητα, αεροπλάνα και πλοία έχουν το πλεονέκτημα έναντι του καθαρού υδρογόνου ότι μπορούν να μεταφερθούν πιο εύκολα».

Porsche 911 - Oliver Blume

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST: Επιστροφή στις νίκες για Leclerc, η ιστορία της καρό σημαίας, το πρώτο Grand Prix το 1906 κ.α.